Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:27:32 GMT

گوگل ویژگی مشابه ایردراپ عرضه کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۴۰۴۷

گوگل ویژگی مشابه ایردراپ عرضه کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، گوگل پس از ماه ها انتظار از ابزار جدید خود به نام «نیربای شر»(Nearby Share) رونمایی کرد. این قابلیت در اصل نسخه مشابه ویژگی «ایردراپ» اپل برای دستگاه های اندروید است.

ویژگی مذکور از امروز برای برخی موبایل های پیکسل و سامسونگ عرضه می شود. همچنین گوگل اعلام کرده با شرکای خود همکاری می کند تا طی هفته های آینده ویژگی مذکور را در  موبایل های اندروید بیشتری عرضه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ویژگی «نیربای شر» به کاربران اجازه می دهد فایل و اطلاعات را برای افرادی که در فاصله فیزیکی کمی از آنها قرار دارند ، بفرستند یا از آنها دریافت کنند. برای این منظور از پروتکل های مختلفی استفاده می شود.

برای این منظور فهرستی از دستگاه هایی که نزدیک فرد وجود دارد، نمایش داده می شود. در مرحله بعد کاربر دریافت کننده اطلاعات را انتخاب می کند. درمقابل برای فرد دریافت کننده نیز نوتیفیکیشنی برای دریافت یا رد اطلاعات نیز ارسال می شود. سپس سیستم بهترین پروتکل برای انتقال فایل( بلوتوث، بلوتوث با انرژی کم، WebRTC) را برای ارسال انتخاب می کند. به عبارت دیگر فرد حتی در حالت آفلاین  می تواند اطلاعات را جابه جا کند.

کد خبر 4991595 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: گوگل اپل اندروید رایانه ویروس کرونا تحقیقات علمی گوگل شرکت دانش بنیان واکسن کرونا اینترنت هوش مصنوعی فناوری نانو حاکمیت سایبری موبایل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توییتر ایالات متحده آمریکا فناوری فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مدت زمان ارسال درخواست شرکت های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات حمایتی سازمان هواپیمایی کشوری تمدید شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو از تمدید مدت زمان ارسال درخواست شرکت های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات حمایتی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد و گفت: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری درخصوص راهبرد حمایت از شرکت های دانش بنیان، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده حاکمیت در هوانوردی غیر نظامی کشور، در راستای مقابله اثربخش تر با محدودیت های ناشی از تحریم های ظالمانه و غیرقانونی این صعنت ابرفناورانه و پیشران، در نظر دارد افزون بر راهبری، پشتیبانی و مشاوره های فنی ارائه شده، بستر حمایتی هدفمند جدیدی را برای گسترش فعالیت های آنان ایجاد کند.

یازرلو افزود: در این راستا اعطای تسهیلات حمایتی به شرکت های دانش بنیان در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: از شرکت های دانش بنیان فعال در صنعت هوانوردی واجد شرایط لازم دعوت می شود برای دریافت تسهیلات، جهت انجام پروژه های مورد نظر در این حوزه درخواست خود را مطابق توضیحات مندرج در پورتال سازمان هواپیمایی کشوری B2n.ir/caa1 ارائه کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اندرویدی ها از وجود این فایل مخرب بی خبر هستند
  • هشدار مایکروسافت به اندرویدی‌ها
  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • اندرویدی‌ها از وجود این فایل مخرب بی‌خبر هستند
  • هر آنچه باید درباره ویژگی My Week در Google Photos بدانید
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • مرجع اطلاعات بسیاری از مداحان و حتی برخی از روحانیون سرچ گوگل شده است
  • ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر
  • فرار کانون سردفتران از شفاف‌سازی عملکرد مالی
  • رقیبی تازه برای گوگل؛ موتور جستجو ChatGPT احتمالاً این هفته معرفی می‌شود