Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه رسمی دیگر چین با انتقاد از سیاست‌های اخیر آمریکا علیه چین معتقد است واشنگتن به دنبال تحریک هر چه بیشتر پکن است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در سرمقاله انگلیسی امروز (چهارشنبه) روزنامه چاینا دیلی به موضوع مخالفت چین با فشارهای شدید و سیاستهای زورگویانه آمریکا پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این سرمقاله آمده است: دیگر چین در برابر نقشه حداکثر فشار آمریکا با هدف مجبور ساختن پکن به قبول یک توافق تجاری غیرمنصفانه کوتاه نخواهد آمد و این جنگ طلب های صلیبی به دنبال تحریک چین به تقابل تمام عیار هستند.

در بخش یادداشت این روزنامه به این موضوع اشاره شده که پکن روز سه شنبه تاکید کرده هرگونه اقدام خصمانه علیه روزنامه نگاران چینی از سوی آمریکا که می تواند به عدم تمدید ویزا و اخراج از آمریکا منتهی شود را تلافی خواهد کرد.

روزنامه گلوبال تایمز روز گذشته در بخش سرمقاله خود به این موضوع اشاره کرده بود که واکنش تلافی جویانه چین به این اقدام آمریکا می تواند شامل حال خبرنگاران آمریکایی در هنگ کنگ شود.

طبق مطالب سرمقاله چاینا دیلی ریشه این اتفاقات ناشی از سوءاستفاده یک اقلیت خاص در آمریکا از ساختار سیاسی بدنه دولت امریکا است.

در مطلب روز گذشته چاینا دیلی نیز آمده بود: زورگویی آمریکا به شرکتهای فن آوری چین نتیجه نگرش جمع صفر سیاست "آمریکا در اولویت قرار دارد" و چاره ای برای چین جز قبول شکست یا نبرد خونین در حوزه فن آوری باقی نگذاشته است.

به گفته این روزنامه، چین درصورت اجرایی کردن سیاست زورگویانه آمریکا، راه های بسیاری برای پاسخ در پیش روی خود خواهد داشت.

انتهای پیام/

R1036249/P/S8,87,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "چین" قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "چین" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ کارکنان کدام سفارتخانه‌ها در انفجار بیروت کشته یا زخمی شدند؟ ۲ لبنان|آخرین آمار تلفات انفجار مهیب بیروت؛ ۱۰۰ کشته، بیش از ۴ هزار زخمی/ اعلام حالت فوق العاده دو هفته‌ای +فیلم و عکس ۳ اخبار لحظه به لحظه از انفجار بیروت|جستجو برای یافتن مفقودین حادثه ادامه دارد/ کمک‌های دارویی ایران برای مردم لبنان ۴ اولین بیانیه حزب الله لبنان پس از انفجار مهیب بیروت ۵ آخرین تحلیل‌ها از انفجار بیروت| الاخبار: بهره‌برداری سیاسی عربستان و آمریکا از مصیبت لبنانی‌ها ۶ آخرین آمار و ارقام رسمی لبنان درباره تلفات انفجار بیروت ۷ دیاب: ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در انفجار بیروت منفجر شد ۸ پاسخ کوبنده شهروند لبنانی به خبرنگار شبکه فتنه‌گر سعودی+ فیلم مهمترین اخبار بین الملل اخبار لحظه به لحظه از انفجار بیروت|جستجو برای یافتن مفقودین حادثه ادامه دارد/ کمک‌های دارویی ایران برای مردم لبنان مصاحبه| تحلیلگر لبنانی: انفجار بیروت بخشی از یک رخداد مهم و سرنوشت ساز در صحنه سیاسی لبنان است گفت‌وگو| زارعی: انفجار بیروت داری پیامدهای سیاسی است آخرین تحلیل‌ها از انفجار بیروت| وقتی مصیبت لبنانی‌ها عرصه تسویه‌حساب مغرضانه عربستان می‌شود مهمترین اخبار تسنیم موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان به‌مناسبت اعیاد قربان و غدیر سرلشکر سلامی: آماده کمک به آسیب‌دیدگان حادثه بیروت هستیم اخبار لحظه به لحظه از انفجار بیروت|جستجو برای یافتن مفقودین حادثه ادامه دارد/ کمک‌های دارویی ایران برای مردم لبنان گفت‌وگو| زارعی: انفجار بیروت داری پیامدهای سیاسی است عیدی رهبر معظم انقلاب به مردم بشاگرد /یخچال‌های اهدایی به مناطق محروم رسید+تصاویر درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار چین اخبار آمریکا اخبار چین انفجار بیروت چاینا دیلی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، یک فعال مدنی در انگلیس در این باره گفت: ما براساس بیانیه دیوان کیفری بین المللی درباره نسل کشی اسرائیل در غزه، دو اعلامیه بازداشت جوبایدن و آنتونی بلینکن رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا را به سفارتخانه آمریکا در لندن ارائه کردیم که از دریافت آن خودداری کردند، اما ما به نام انسانیت و به منظور ثبت در تاریخ، بازداشت همدستان اسرائیل در قتل عام فلسطینیان را با همکاری حقوق دانان از منظر حقوقی پیگیری خواهیم کرد.
عدالت خواهان و حقوقدانان در انگلیس می‌گویند این حمایت‌های آمریکا، انگلیس و سایر دولت‌های غربی است که قتل عام فلسطینیان را میسر ساخته است و آنان برای همدستی در نسل کشی فلسطینیاان باید در برابر ملت‌ها پاسخگو باشند و حساب پس دهند.
یک فعال مدنی حامی حقوق فلسطینیان حاضر در تجمع اعتراضی برابر سفارت آمریکا در لندن می‌گوید: هدف ما این است که بتوانیم خواسته مردم این کشور مبنی بر توقف نسل کشی در غزه، آزادی سرزمین فلسطینیان و مجازات عاملان و همدستان رژیم اسراییل را ازمنظر حقوقی پیگیری کنیم. دولت و احزاب عمده بریتانیا کاملا از حقیقت و عدالت دور شده اند، اما دیدن آگاهی و شنیدن خواسته‌های مردم که بیش از شش ماه است در خیابان‌های همه کشور‌های غربی مطالبه می‌شود بسیار دلگرم کننده و برای آزادی فلسطین بسیار امید آفرین است. مردم به خوبی نشان دادند که خواستشان متفاوت از نظام حاکم بر آمریکا و بریتانیاست.
به گفته کارشناسان حقوقی، در پی صدور حکم قضات دیوان کیفری بین المللی، اکنون نتانیاهو و همدستانش در رژیم اسرائیل، در سفر به خارج باید نگران باشند، زیرا ممکن است به اتهام جنایات جنگی، بازداشت شوند.
تاکنون بیش از هزار حقوقدان و قاضی بازنشسته در انگلیس درباره همدستی نظام این کشور با رژیم صیهونیستی در نقض قوانین بین المللی و نسل کشی فلسطینیان هشدار دادند.
فعالیت‌های حقوقی علیه سران رژیم صهیونیستی، حتی اگر ضمانت اجرایی هم نداشته باشد، در بی آبرو کردن مقامات این رژیم، موثر است.
فعالان مدنی در انگلیس می‌گویند همانگونه که تظاهرا ت ضد رژیم آپارتایدآفریقای جنوبی به مدت چهار سال بدون وقفه برابر سفارت آن رژیم ادامه یافت، اکنون هواداران فلسطین در لندن نیز می‌گویند تا آزادی فلسطین در برابر سفارت رژیم آمریکا که حامی اصلی رژیم صیهوینستی است ادامه خواهند داد.

 

 

اظهارات:
۱ – فعال مدنی در انگلیس
۲ – فعالی مدنی در انگلیس 

دیگر خبرها

  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • انفجار قطار حامل بنزین در آمریکا + فیلم
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • نماهنگ جدید ابوذر روحی منتشر شد + دانلود نماهنگ حماسی «نحن المقاومون»