Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@03:21:26 GMT

ساختمان پزشکی قانونی رفسنجان بهره‌برداری شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۴۰۸۹

ساختمان پزشکی قانونی رفسنجان بهره‌برداری شد

با حضور قائم مقام رئیس پزشکی قانونی کشور ساختمان پزشکی قانونی رفسنجان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، عبدالرزاق برزگر ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از ساختمان پزشکی قانونی این شهر اظهار داشت: پزشکی قانونی خدماتی در بخش‌های معاینات، تشریح و امور آزمایشگاهی ارائه می‌دهد، در درجه اول پاسخ به استعلامات مراجع قضایی که در پرونده‌های کیفری یا بعضی موارد حقوقی نظرات کارشناسی پزشکی قانون لازم است، انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام رئیس پزشکی قانونی کشور ادامه داد: پزشکی قانونی سعی‌اش بر این است که این خدمات با کیفیت بالا، دقت و در زمان مناسب ارائه شود. ما خدمات را باید به مردم ارائه دهیم مردم مراجعان ما هستند و در واقع تکریم مردم یکی از شعارهای قوه قضائیه به خصوص در دوره ریاست آیت‌الله رئیسی است.

وی تصریح کرد: سعی شده که حداقل نیازهایی که در مراکز پزشکی قانونی هست برآورده شود که یکی از آنها فضای فیزیکی مناسب است چون ارباب‌رجوعی که خودش دارای مشقاتی است وقتی که به ما مراجعه می‌کند یا مصدوم است یا آزرده‌خاطر است یا عزیزی از دست داده و برای بحث تشریح اجساد به این جا مراجعه می‌کنند داغدار و در مشقت و زحمت هستند.

برزگر بیان داشت: باید در محیط مناسبی پذیرای این افراد باشیم و بتوانیم خدمات را به آنان ارائه دهیم که سعی شده مراکز پزشکی قانونی از لحاظ فیزیکی این مسائل در آن رعایت شود که مرکز پزشکی قانونی رفسنجان بخش معاینات در این مرحله و بخش تشریح در آینده نزدیک با تأمین امکانات راه‌اندازی می‌شود تا مردم بتوانند در فضای مناسب‌تری خدمت بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: خدمات ما چون خدمات تخصصی‌ست پرسنل خاص دارد. پزشک و کارمندان تخصصی برای کارهای فنی، و این پرسنل هم باید از نظر فضایی که در آن کار می‌کنند باید تکریم شوند چون پزشکی قانونی یکی از مشاغل سخت محسوب می‌شود چه در بخش معاینات چه در بخش تشریح به علت مواجهه‌ای که با شرایط خاص دارند و یا حتی مواجهه با صحنه‌های قتل و فوت این پرسنل لازم است حداقل امکانات در محیط کاری که می‌خواهند سی سال خدمات سخت را ارائه دهند داشته باشند.

وی ادامه داد: ما سعی‌مان بر این است که شعار قوه قضائیه که خدمت‌رسانی مناسب به مردم، تسهیل دسترسی به خدمات و تکریم ارباب رجوع است را در حد امکانی که داریم ارتقا دهیم.

مراجعه  ماهانه800 نفر به پزشکی قانونی رفسنجان

حیدری رئیس پزشکی قانونی رفسنجان اظهار کرد: ساختمان پزشکی قانونی رفسنجان در گذشته مکان خاصی نداشته و در محل مسکونی مردم واقع شده بود که نارضایتی‌هایی به همراه داشت که از چهار سال پیش با تلاش مدیرکل مرکز پزشکی قانونی کرمان با همکاری رئیس دادگستری شهرستان بودجه‌ای به این امر اختصاص داده شد.

وی عنوان کرد: مساحت این مرکز حدود ۳ تا ۳هزار و 500 متر مربع و ۳۰۰متر مربع ساختمان این مرکز است.

حیدری افزود: سالن تشریح به علت کمبود بودجه هنوز به بهره‌برداری نرسیده و بودجه‌ای در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برای ساخت و تجهیز سالن تشریح نیاز است.

انتهای پیام/80016/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: پزشکی قانونی رفسنجان ساختمان پزشکی قانونی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری

مصطفی گل شکن ، معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان  گفت:  بهداشت و درمان رسالت اول دانشگاه علوم پزشکی است.‌


 معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۱۲۰۰ نیرو پیمانی دارد گفت: در پرداخت حقوق این دانشگاه از بین ۶۷ دانشگاه رتبه ۱۱ کشور رل دارد.‌

 گل شکن افزود: ۱۶۸ پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در دست اجرا دارد که از این مجموع۴۳ پروژه افتتاح شد و ۸۱ پروژه آماده افتتاح است و با حضور ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد.‌ ‌ 

وی با بیان اینکه پروژه عمرانی بهداشت و درمان بسیار است، خاطر نشان کرد: برای ۸۱ پروژه ۳۱۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.‌


 معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان به  بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی لاکان رشت اشاره و خاطر نشان کرد : این بیمارستان   ۸۶ درصدپیشرفت فیزیکی دارد.

گل شکن  اظهار داشت: با راه اندازی این بیمارستان ۱۳۰۰ نفر نیرو جدید جذب خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • ارائه جدیدترین دستاورد‌های هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • ارائه جدیدترین دستاوردهای هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی