Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@11:24:02 GMT

رسانه مدافع عمومی از حقوق شهروندان است

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۴۳۶۰

رسانه مدافع عمومی از حقوق شهروندان است

ایسنا/گیلان فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه رسانه می تواند کلیدواژه راهکار مشکلات و کجروی ها را به مسئولین اطلاع رسانی کند، گفت: رسانه یک مدافع عمومی است که از حقوق شهروندان می‌تواند دفاع کند.

عبدالوهاب طاهری امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران بندر انزلی که در محل ناوگان نیرو دریایی این شهرستان برگزار شده بود، اظهار کرد: امروز ما در جنگ اطلاعات هستیم و رسانه های دلسوز می توانند در جامعه برای انتقال اخبار مفید و اثر گذار، موثر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رسانه می تواند کلیدواژه راهکار مشکلات، مسائل و کجروی ها را به مسئولین اطلاع رسانی کند، افزود: رسانه یک مدافع عمومی است که از حقوق شهروندان می‌تواند دفاع کند و با در نظر داشتن این مسئله خیر دنیا و آخرت شامل حال خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه خواهد شد.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه ارتش یکی از نیروهایی است که همواره در موضوعات مختلف کشور و بحران ها حضور داشته است، گفت: تعاملات دوسویه بین ارتش و سپاه وجود دارد و در واقع همپوشانی با یکدیگر در مأموریت‌ها داریم.

طاهری تاکید کرد: معاندین همیشه سعی می‌کنند از هر حرفی به نفع خود استفاده کنند این رسانه‌های روشنگر هستند که باید حقایق را به مردم بیان کنند و باید بدانیم متفاوت بودن ماموریت بین ارتش و سپاه دلیل بر تضاد نیست.

وی با اشاره به اینکه یک سوم مرزهای ما آبی است در حالی که بیش از ۷۰ درصد واردات و صادرات غیرنفتی و ۹۷ درصد صادرات نفتی از طریق دریا انجام می‌شود، تصریح کرد: اینها یعنی ضرورت اینکه در عرصه دریا باید شاخصه‌های نظام را به خوبی بدانیم تا بتوانیم ایجاد امنیت داشته باشیم.

فرمانده ناوگان شمال و ارشد نظامی آجا در استان گیلان با بیان اینکه اقتصاد پویا نیازمند امنیت است و با توجه به اینکه اقتصاد ما دریا پایه است، گفت: بخش عمده و ویژه ای از امنیت دریا توسط نیروی دریایی ایجاد می شود.

طاهری با تاکید بر اینکه دریا همان اندازه که یک فرصت است یک تهدید هم به شمار می‌رود، گفت: اگر قرار باشد یک زمان در تقابل قدرت‌های دنیا باشیم از طریق دریا خواهد بود که همیشه این مسئله از طرف رهبری در مورد دریا و اهمیت امنیت آن که مستلزم یک نیروی توانمند است، گوشزد شده است.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام جعفر صمدی، مدیر عقیدتی سیاسی ناوگان شمال و ارشد نظامی آجا در استان گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، اظهار کرد: خبرنگاران در آگاهی بخشی و روشنگری اقشار جامعه نقش بزرگی دارند.

صمدی گفت: تلاش شما باعث می‌شود جامعه ما به سوی آرمان‌های انقلاب اسلامی و مردم سالاری دینی حرکت کند و روز خبرنگار بهانه‌ای برای پاسداشت تلاش انسان هایی است که قلم آزاد دارند و برای دستیابی به حقیقت تلاش می‌کنند.

مدیر عقیدتی سیاسی ناوگان شمال و ارشد نظامی آجا در استان گیلان تاکید کرد: خبرنگاری با اینکه راه پرخطری است ولی راه حق طلبی است و امیدوارم که شما خبرنگاران در این مسیر گام برداشته و قلم در دست بگیرید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ناوگان شمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است

استاندار زنجان گفت: کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله و باید و نبایدهای حقوق شهروندی است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محسن افشارچی امروز _سه‌شنبه، دوم اردیبهشت_ در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده و پیگیری مداوم امور در دستور کار مسئولان این دستگاه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ترویج کتاب و کتابخانه منشأ خیر و به نفع مردم است، افزود: در کشور، پایگاه‌های فرهنگی بسیاری داریم، اما در این میان کتابخانه‌های عمومی وضعیت منحصر به فردی دارد، چون کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است و طیف مخاطبان گسترده‌ای را در بر می‌گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله و باید و نبایدهای حقوق شهروندی است، اضافه کرد: در استان نیروهای انسانی توانمندی در حوزه فرهنگ داریم و باید از این ظرفیت‌ها در کتابخانه‌های عمومی بهره ببریم.

وی اشاره به برگزاری سلسله جلسات ادبیات و زندگی در کتابخانه‌های استان گفت: جلسات خوانش و شرح مثنوی، عطار و حافظ بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های تداوم داشته باشد.

افشارچی ضمن تاکید بر استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی برای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه‌های استان، عنوان کرد: مکان‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه، ایستگاه راه‌آهن و پایانه‌های مسافربری محل مناسبی برای ترویج کتابخوانی است و می‌توان مکان‌های ویژه برای دریافت کتاب صوتی برای مسافران ایجاد کرد.

کد خبر 747280

دیگر خبرها

  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • نفرت شهروندان و دانشجویان آمریکایی از اسرائیل (فیلم)
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • پایانه های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است