Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@04:05:48 GMT

بندر طرابلس جایگزین بندر بیروت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۴۴۱۶

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، وزیر اشتغال و حمل و نقل لبنان با اشاره به اینکه در انفجار بندر بیروت، خسارت بسیاری به این کشور وارد شد، تأکید کرد که از بندر طرابلس برای جابجایی کالا استفاده خواهد شد.

بعد از ظهر سه‌شنبه (روز گذشته) یک انفجار مهیب در بندر بیروت رخ داد که تا کنون بیش از 100 کشته و چهار هزار زخمی بر جای گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«میشل نجار» وزیر اشتغال و حمل و نقل لبنان به شبکه خبری « LBC» گفت که در جریان انفجار روز گذشته، خسارتهای سنگینی به این بندر وارد شده است.

وی با اشاره به آتش گرفتن بیشتر تأسیسات بندر بیروت، تأکید کرد که لبنان برای بازسازی این بندر، نیازمند زمان است.

این وزیر لبنانی تصریح کرد، لبنان در پی طرحهای جایگزین بندر بیروت است و «از بندر طرابلس (شمال لبنان) استفاده خواهیم کرد».

نجار با بیان اینکه «باید قدرتمند از گذشته، از این بحران خارج شویم»، گفت که مسئولان لبنانی در حال ارزیابی ظرفیت بندر طرابلس و سایر بندرها در «صیدا» و «صور» هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: «ضرر سنگین و فاجعه بزرگی برای لبنان رقم خورد... امیدوارم که بتوانیم بلند شویم... در حال حاضر، مهمترین چیز، قربانیان هستند».

«حسان دیاب» نخست وزیر لبنان امروز چهارشنبه عزای عمومی اعلام و تأکید کرد که مسئولان این فاجعه، هزینه آن را پرداخت خواهند کرد.

در همین ارتباط، «زیاد ناصر الدین» کارشناس مسائل اقتصادی لبنان تأکید کرد که این بندر شریان حیاتی لبنان بود و به خاطر موقعیت جغرافیایی خود، در پروژه جاده ابریشم، نقش مهمی دارد.

وی تصریح کرد، آنچه روز گذشته رخ داد، بزرگترین ضربات اقتصادی و اجتماعی را که می‌توانست در هر کشوری رخ دهد، به لبنان وارد ساخت.

ناصرالدین در عین حال گفت که بندر بیروت، «رقیب بزرگی برای بندر حیفا اسرائیل است؛ به همین دلیل، [رژیم] اشغالگر از آنچه رخ داده، سود می‌برد».

این کارشناس لبنانی برآورد کرد که هزینه بازسازی این بندر، حدود 500 تا 800 میلیون دلار است. این در حالی است که براوردهای اولیه از خسارتهای اولیه انفجار، به یک میلیارد دلار می‌رسد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بندر طرابلس بندر بیروت انفجار بندر طرابلس بندر بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت:: به دنبال رونق و رشد فعالیت‌های ترانزیتی طی چند سال اخیر، یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با یک شرکت فعال در این حوزه به ارزش ۸ میلیون دلار برای احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های سبک و سنگین نفتی به امضا رسید.

ابوطالب گرایلو افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذار خارجی مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین به ظرفیت ۴۰ هزار متر مکعب با هدف فعالیت‌های ترانزیتی احداث می‌کند. 

وی اظهار امیدواری کرد انعقاد این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با شرکت بازرگانی خارجی بتواند سرآغازی برای تقویت فرآیند فعالیت‌های تزانزیتی و حضور پررنگ‌تر سرمایه گذاران در زمینه توسعه فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد زیرساخت‌های بندری در اراضی توسعه‌ای این بندر بزرگ تجاری بشود.

گرایلو اظهار کرد: با اتخاذ تمهیدات مناسب به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری، ترانزیت کالا در سال گذشته به بیش از سه میلیون و ۷۲۷ هزار تن رسید که بیش از دو برابر رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
  • حمله پهپادی سنگین حزب الله به بندر حیفا اسرائیل+ فیلم/افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود