Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@07:41:58 GMT

فتاحی: اخلاق باید سرلوحه کار رسانه‌ها باشد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۵۲۴۳

فتاحی: اخلاق باید سرلوحه کار رسانه‌ها باشد

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بر اهمیت رعایت مسائل اخلاقی در انعکاس اخبار ورزشی تاکید کرد.

فرزاد فتاحی در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش رسانه‌ها در فضای ورزش اظهار کرد: پیر دو کوبرتن، طراح المپیک نوین، از رسانه‌ها خواست اخلاق و شرافت را سرلوحه کار خود قرار دهند. این نشان می‌دهد که اخلاق در ورزش بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نظام جمهوری اسلامی ایران با رویکردهای فرهنگی و ارزشی حاکم، این نقش بسیار پررنگ‌تر خواهد بود.

وی افزود: در حوزه توسعه اخلاق در ورزش، رسانه‌ها فعالیت خوبی از خود نشان داده‌اند اما هنوز لازم است تا کار بیشتری صورت گیرد. امروز با گسترش و توسعه اینترنت و فضای مجازی، دسترسی بیشتری برای جامعه فراهم شده ‌است. با این حال در رسانه‌های کشورمان باید در انتشار اخبار بیشتر به اخلاق توجه کرد.

فتاحی تاکید کرد: رسانه‌ها نقش غیرقابل انکاری در ایجاد الگوهای رفتاری و ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در ورزش دارند. بسیاری از ورزشکاران، به خاطر انعکاس فعالیت‌هایشان توسط رسانه‌ها در جامعه معرفی شدند.

وی افزود: در فقیرترین مناطق کشور هم بعضا می‌بینیم که کودکان، لباس بازیکنان محبوب خود را به تن دارند و اگر از آنها بپرسید الگویتان کیست، نام ورزشکار محبوب خود را به زبان می‌آورند. این ناشی از نقش پررنگ رسانه در اقصی نقاط دنیاست. بارها پیش آمده که مسی یا رونالدو و دیگر ورزشکاران سرشناس دنیا، از طریق همین رسانه‌ها توانسته‌اند علاقه‌مندان خود را که نیاز به کمک داشته‌اند بشناسند و به یاری آنان بشتابند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی تصریح کرد: این‌ها همه و همه نشان‌دهنده قدرت بالای رسانه است. کار رسانه بسیار دشوار و ارزشمند است زیرا اگر قرار است الگویی به جوانان معرفی شود، باید الگویی خوب و کارآمد باشد. کار بزرگ تختی در آن دوران فراموش‌شدنی نیست. در آن زمان فقط دو الی سه رسانه فعال در کشور وجود داشت اما منش تختی و معرفی آن توسط رسانه‌ها، به خوبی دست به دست هم داد و امروز هم نسل جوان ما پهلوان تختی را می‌شناسد و هم ورزشگاه‌ها در اقصی‌نقاط کشور به نام این بزرگ‌مرد تاریخ ورزش است.

فتاحی گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از بیماری‌ها و کاهش هزینه‌های درمان از جمله آثار ورزش است. ورزش در نهایت منجر به ایجاد یک جامعه سالم، پرنشاط و پرافتخار می‌شود. نقش رسانه در همین آیتم‌ها هم گویا و مشخص است. در مباحث مربوط به ورزش همگانی، رسانه می‌تواند نقشی تاثیرگذار داشته‌باشد. پرکردن اوقات فراغت مردم نیز از جمله مزایای ورزش و البته فعالیت‌های رسانه است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به علاقه مردم ایران به ورزش گفت: مردم ایران با ورزش زندگی می‌کنند و به آن عشق می‌ورزند. ارتباط ما با رسانه‌ها بسیار خوب است و در صفحات روزنامه‌ها و رسانه‌های خراسان رضوی، صفحات ورزشی حرف نخست را می‌زنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی خراسان رضوی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمضان قدیروف خود را سرحال در باشگاه نشان داد

رمضان قدیروف به گزارشی مناقشه برانگیز مبنی بر اینکه در حال مرگ است و کرملین به دنبال جایگزینی برای اوست، واکنش نشان داده و تصویری از خود درحالیکه دارد ورزش می‌کند، منتشر کرد.

به گزارش مشرق، رمضان قدیروف، رهبر چچن در رسانه‌های اجتماعی با انتشار تصویری از خود در حال ورزش کردن نوشت: «به یاد داشته باشید، مراقبت از سلامتی سرمایه‌ای برای آینده است و استحکام و استقامت به موفقیت شما منجر می‌شود چه در زندگی و چه در ورزش.»

به نوشته مجله دیلی بیست، در این ویدئو که به نظر می‌رسد توسط معاون‌های قدیروف حین ورزش کردن گرفته شده باشد، او پس از بارفیکس، یکی از معاون‌هایش را به راحتی از زمین بلند می‌کند و به زمین می‌کوبد.

رسانه‌های تحت کنترل کرملین نیز با انتشار این ویدئو، کلیپ دیگری از تمرین قدیروف را به اشتراک گذاشتند و خاطرنشان کردند که او در میان «شایعات در مورد سلامتی‌اش»، «روحیه بالایی» دارد.

گمانه زنی‌ها درباره سلامت قدیروف در حالی چندین سال است شایع شده که وزن او به طرز چشمگیری نوسان داشته و اغلب چاق دیده می‌شود. همچنین رسانه مستقل خبری «Novaya Gazeta Europe» روز دوشنبه گزارش کرد که رهبر چچن بیماری لاعلاجی دارد و کرملین آماده می‌شود تا کسی را جایگزین او کند.

در این گزارش با استناد به یکسری منابع در بیمارستان مرکزی مسکو آمده که وضعیت قدیروف خیلی بدتر از آن چیزی است که وجود دارد و سال گذشته میلادی به دلیل اوردوز ناشی از مصرف بیش از حد داروی آرام‌بخش حین درگیری با نکروز پانکراس به کمای پزشکی رفت.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • گزارش تصویری | مراسم قهرمان ایران با حضور رییس رسانه ملی و وزیر ورزش
  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی
  • مژده رئیس رسانه ملی درباره حق پخش فوتبال
  • سندروم فتوشاپ‌سازی از سلبریتی‌ها
  • سندروم فتوشاپ سازی از سلبریتی‌ها
  • سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی
  • سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی
  • سلبریتی ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی
  • رمضان قدیروف خود را سرحال در باشگاه نشان داد
  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد