Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@17:37:31 GMT

۳۷ پروژه جهش تولید در استان فارس نهایی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۵۶۴۶

۳۷ پروژه جهش تولید در استان فارس نهایی شد

گروه استان‌ها- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس گفت: تعداد پروژه‌های نهایی شده جهش تولید در استان فارس ۳۷ پروژه با ۱۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حسن نوروزی عصر امروز در ششمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس با بیان اینکه تعداد پروژه‌های نهایی شده جهش تولید در استان فارس 37 پروژه با 1270 میلیارد تومان اعتبار است که علاوه بر این 82.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیارد تومان نیز در قالب کمک‌های فنی و اعتباری به منظور یارانه سود تسهیلات به این اعتبار افزوده می‌شود، اظهار داشت: 10 پروژه این طرح عمرانی و 27 پروژه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه 22 پروژه به جهاد کشاورزی، 5 پروژه به سازمان صنعت، معدن و تجارت، 2 پروژه به میراث فرهنگی و 2 پروژه به شرکت برق منطقه‌ای مربوط می‌شود، افزود: شرکت آب منطقه‌ای، راه و شهرسازی، فرودگاه شیراز، شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، دانشگاه علوم پزشکی و پایگاه اقتصادی بسیج هر کدام یک سهم در پروژه‌های جهش تولید استان فارس دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس خاطرنشان کرد: تعداد اشتغال‌زایی مستقیم این پروژه‌ها 5035 نفر و اشتغال‌زایی تثبیتی آن 5730 نفر است.

وی در تفکیک اعتبارات پروژه‌های جهش تولید استان فارس گفت: 257 میلیارد تومان اعتبارات بودجه ملی، نزدیک به 11 میلیارد تومان اعتبارات بودجه استانی، 47 میلیارد تومان بودجه شرکت‌های دولتی، 775 میلیارد تومان تسهیلات و 184 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به این پروژه‌ها اختصاص می‌یابد.

4 رویکرد وزارت صمت برای جهش تولید/ تلاش برای کاهش 10 میلیارد دلاری وارداتمدرس‌خیابانی: افزایش صادرات غیرنفتی از راهکارهای جهش تولید استواکنش سازمان برنامه به بلاتکلیفی ستاد جهش تولید دولت/دلیل غیبت وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی چیست؟

نوروزی با تاکید بر اینکه پروژه‌های جهش تولید باید تا پایان سال به بهره‌برداری برسد، افزود: پیش‌بینی ما این است که هفته آینده مذاکرات با بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات پروژه‌های جهش تولید آغاز شود.

وی عنوان کرد: ساخت ساختمان سد هایقر، بیمارستان 64 تختخوابی رستم، تکمیل برج پردیس شرکت‌های دانش بنیان استان فارس، احداث شرکت کاغذ زاگرس فارس، اجرای سد خاکی شرفویه لارستان، تکمیل شهرک صنعتی پاسارگاد از جمله پروژه‌های جهش تولید در استان فارس هستند.

انتهای پیام/422 /ز

R7533/P/S6,61/CT11 بیشتر بخوانید... مدیران استان فارس با جرات بیشتری پروژه‌های جهش تولید را پیگیری کنند دولت الکترونیک به‌کندی پیش‌ می‌رود/ توسعه و تثبیت دولت الکترونیک جاده جهش تولید است دستاورد ۴ماهه ستاد راهبری جهش تولید در سازمان برنامه چه بود؟ کارگروه ویژه جای ستاد را می‌گیرد؟ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مدیران استان فارس با جرات بیشتری پروژه‌های جهش تولید را پیگیری کنند دولت الکترونیک به‌کندی پیش‌ می‌رود/ توسعه و تثبیت دولت الکترونیک جاده جهش تولید است دستاورد ۴ماهه ستاد راهبری جهش تولید در سازمان برنامه چه بود؟ کارگروه ویژه جای ستاد را می‌گیرد؟ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش|تأکید مراجع عظام تقلید بر اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل بهداشت / ‌عزاداری امام حسین(ع) ‌هرگز نباید فراموش شود ۲ جزئیات ‌انفجار شیئی صوتی در زاهدان/ ۴ مأمور ناجا مجروح شدند ۳ وضعیت شیوع کرونا در خوزستان سفید شد ۴ عیدی رهبر معظم انقلاب به مردم بشاگرد /یخچال‌های اهدایی به مناطق محروم رسید+تصاویر ۵ بومی‌سازی ۹۰ درصد تجهیزات پروژه انتقال نفت خام گوره / هرمزگان ‌بزرگ‌ترین بندر صادراتی نفت ایران می‌شود ۶ تقدیر سازمان جهانی دریانوردی از نیروی دریایی ارتش ایران/ سیاست ۱۰۰ساله آمریکا را در جبل‌الطارق شکستیم ۷ وزیر راه: نهضت خانه‌سازی در کشور ‌شکل‌ گرفت / ‌جلو‌ی ‌التهابات ‌بازار مسکن را می‌گیریم / افزایش وام مسکن ‌برای سازنده ۸ گزارش ویدیوئی|سیل تابستانه در بلوچستان/ ۶۰۰۰ نفر در شرایط بحرانی و نیازمند امداد فوری/ مردم سیل‌زده ‌آذوقه ندارند مهمترین اخبار استانها وزیر راه: نهضت خانه‌سازی در کشور ‌شکل‌ گرفت / ‌جلو‌ی ‌التهابات ‌بازار مسکن را می‌گیریم / افزایش وام مسکن ‌برای سازنده معاون بازرگانی وزارت صنعت: بانک مرکزی اولویت ارائه ارز دولتی را به ذرت، کنجاله، جو، دانه‌های روغنی و روغن قرار داد‌ گزارش ویدئویی|لبیک منطقه یکم نیروی دریایی سپاه به فرمان مقام معظم رهبری /آغاز چهارمین مرحله رزمایش مواسات و همدلی جزئیات نشست فرماندهان ارشد ارتش و سپاه / برنامه‌های‌ ‌هفته دفاع مقدس مشترک برگزار می‌شود مهمترین اخبار تسنیم موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان به‌مناسبت اعیاد قربان و غدیر تاکید دوباره روحانی به عرضه‌ اولیه سهام شرکت‌ها در بورس سرلشکر سلامی: آماده کمک به آسیب‌دیدگان حادثه بیروت هستیم زالی: چالش امروز "خستگی مردم در رعایت پروتکلها" است/ پیچیده‌تر شدن وظیفه رسانه‌ها اخبار لحظه به لحظه از انفجار بیروت|۱۱۳ کشته و ۴۰۰۰ هزار زخمی/ اجساد ده‌ها نفر همچنان زیر آوار درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جهش تولید در استان فارس پروژه های جهش تولید دولت الکترونیک میلیارد تومان جهش تولید پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۵۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی

به گزارش خبرنگار مهر، آمار تولید و نیاز بازار سبب می‌شود تا محصولات مورد نیاز به ویژه در صنایع غذایی دچار کم‌بود و پیش‌بود نباشد. کم‌بود سبب افزایش قیمت و زیان مصرف کننده و پیش‌بود موجب کاهش قیمت و ضرر کشاورز می‌شود.

کشاورزان به دلیل عدم برنامه ریزی از سوی نهاد متولی، بر اساس تجربه و رخدادهای کوتاه مدت محصولی را برای کشت انتخاب می‌کنند. به عنوان مثال اگر سال گذشته تولید پیاز با حجم بالا بود و بازار با کم‌بود سیب زمینی رو به رو شد امسال کشاورزان حجم زیادی سیب زمینی کاشتند.

قیمت سبزی و صیفی جات از اواخر فروردین سال جاری روند افزایشی داشت و این امر به ویژه در بازار پیاز و گوجه فرنگی محسوس‌تر بود. در این باره رئیس اتحادیه میوه و تره بار افزایش قیمت‌ها را مربوط به نرخ محصولات از سوی بارفروشان اعلام کرد و گفت، تعیین قیمت در بازار بارفروشان بر اساس عرضه و تقاضا بوده که نوعی هرج و مرج به وجود آورده است.

در حوزه تأمین بازار گوجه فرنگی مدیرکل دفتر امور سبزی‌ها و گیاهان جالیزی وزارت جهاد کشاورزی هم گفت: دو پروژه مهم در استان‌های نیمه شمالی و جنوبی کشور برای تأمین گوجه‌فرنگی مورد نیاز در فصل پاییز پیگیری می‌شود.

حسین اصغری عنوان کرد: طی برنامه‌ریزی و مشورت با استان‌ها، پروژه افزایش تولید در مناطق جنوبی کشور از طریق افزایش سطح زیر کشت و عملکرد تولید در واحد سطح و پروژه نگهداری مزارع تولید تابستانه در استان‌های نیمه شمالی کشور برای تولید پاییزه گوجه‌فرنگی در دستور کار این دفتر قرار گرفته است. انتظار داریم با اجرای این دو پروژه حدود ۳۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی در فصل پاییز با هدف تأمین نیاز بازار داخلی و خارجی تولید شود.

وی با بیان اینکه مباحث مربوط به این دو پروژه از آذر ۱۴۰۲ پیگیری می‌شود، بر توسعه کشت داربستی گوجه‌فرنگی در استان‌های شمالی کشور مانند قزوین، آذربایجان شرقی و آذربایجان‌غربی تاکید کرد و گفت: برای توسعه کشت داربستی این محصول حداقل باید در سطح یک هزار هکتار کار کنیم که در حال حاضر هم نمونه‌های موفقی از کشت داربستی در استان‌های قزوین و بخشی از استان فارس وجود دارد.

وی با بیان اینکه علت تاکید بر توسعه کشت داربستی گوجه‌فرنگی این است که با افزایش تولید، قیمت کنترل شود ادامه داد: برای تولید گوجه‌فرنگی در کشت داربستی، از ارقام فضای باز استفاده می‌شود هر چند که ارقام مشترک و دومنظوره فضای باز و گلخانه‌ای هم وجود دارد.

اصغری توسعه کشت گوجه‌فرنگی در فضای باز در مناطق مستعد با هدف افزایش تولید را از دیگر برنامه‌های این دفتر عنوان کرد و گفت: استان‌هایی مانند هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر و خوزستان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی اعلام آمادگی کرده‌اند. ‌

کد خبر 6092417 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • پیشرفت ۶۷ درصدی احداث بزرگترین پل در شیراز
  • اهدای جایزه احمد اقتداری به پژوهش‌های برگزیده خلیج فارس
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی
  • واحد تولید آمونیاک سبز در بندرعباس احداث می‌شود
  • پیگیری طلب میلیاردی مردم از یک شرکت خصوصی
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس