Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

«هانس اودو موتسل» سفیر جدید آلمان در جمهوری اسلامی ایران در آغاز ماموریت خود در کشورمان و در دیدار امروز (چهارشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

 اخبار بین الملل- «میشائیل کلور-برشتولد» پیش از این عهده دار سفارت آلمان در تهران بود که تیر ماه سال جاری در توئیتی از پایان ماموریتش در تهران خبر داد 

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۲۰ خرداد ماه در گفت‌وگویی درباره خروج «میشائیل کلور-برشتولد» سفیر آلمان از ایران و عدم بازگشت سفیر آلمان گفت: خیر؛ تا جایی که خبر دارم، ایشان به دلیل یک مشکل شخصی رفتند و برگشتند و دیروز یا پریروز با یکی از مقامات وزارت خارجه دیداری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی افزود: ایشان به پست جدیدی در وزارت امور خارجه آلمان منصوب شده که جایگزین ایشان معرفی شده و کارهای اداری و روال اداری در حال طی شدن است که جایگزین جدید به عنوان سفیر جدید مشغول به کار شود.

روزنامه «بیلد» آلمان اخیرا خبر داد که «میشائیل کلور-برشتولد» سفیر آلمان در ایران که چندی پیش به برلین بازگشته دیگر در این سمت فعالیت نخواهد کرد و قرار است که جایگزین «میگوئل برگر» به عنوان رئیس اداره اقتصادی وزارت امور خارجه آلمان شود. میگوئل برگر نیز از ۴ می گذشته به سمت معاون وزیر امور خارجه ارتقا یافته است. بر اساس گزارش روزنامه بیلد آلمان، تغییر طبق برنامه کلور-برشتولد می‌بایست در پایان سال جاری میلادی انجام می‌شد اما بازگشت زودتر از موعد وی به برلین به دلیل برخی انتقادها در ایران از وی نبوده، بلکه به دلیل ارتقای وی به پست ریاست اداره اقتصادی وزارت امور خارجه آلمان بوده است.

امروز همچنین سفیر جدید عمان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم ظریف کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سفیر جدید آلمان سفارت آلمان در تهران آلمان جمهوری اسلامی ایران محمد جواد ظریف سفارت آلمان در تهران سفیر جدید آلمان وزارت امور خارجه کلور برشتولد سفیر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۵۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد

به گزارش همشهری آنلاین، کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضائی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجددا تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچگونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات آرژانتینی توصیه نمود که از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

کد خبر 847044 برچسب‌ها ناصر کنعانی وزارت امور خارجه آرژانتین خبر ویژه

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد