Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:20:14 GMT

اظهارات ضد ایرانی برایان هوک

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۷۰۰۰

« هوک» چهارشنبه ‌شب در نشست امنیتی "آسپن" در توجیه تحریم‌های اقتصادی این کشور علیه ملت ایران ادعا کرد که تهران خود "مقاومت" را به جای دیپلماسی انتخاب کرده است.

ادعای هوک در حالی است که ایران هرگز از برجام خارج نشده و همواره خواهان حل مسایل مربوط به این توافق در چارچوب تایید شده در آن است؛ اما آمریکا به رغم توافق برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد از آن خارج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی همچنین در حالی مدعی شد که ایران برای دریافت امتیاز به "باج‌گیری هسته‌ای" روی آورده و همواره اروپایی‌ها را از این طریق تهدید می‌کند، که مزیت های اقتصادی و بهره مندی ایران از آن  ‌بخشی از توافق برجام است که تهران همواره به آن پایبند بوده است.

وی در اظهارات دیگری در این نشست امنیتی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شد، گفت: بندهای برجام به تدریج منقضی می‌شوند تا اینکه دیگر هیچ توافقی باقی نماند و تمایل واشنگتن این است که به توافقی با ایران دست یابد که هیچ تاریخ انقضایی نداشته باشد.

مسوول گروه اقدام علیه ایران در وزارت امور خارجه امریکا طی اظهاراتی متناقض با پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (NPT) گفت که ایران نباید حق غنی‌سازی اورانیوم داشته باشد.

او  ادعا کرد: تا زمانی که ایران اجازه غنی‌سازی دارد، موضوع زمان رسیدن به بمب هسته‌ای مطرح است. ما باید به استاندارد غنی‌سازی صفر شورای امنیت برسیم.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ برخلاف قوانین بین‌المللی و با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد از برجام خارج شد و در  قالب یک دولت تروریسم اقتصادی همه تحریم‌های رفع شده به واسطه این توافق را علیه ملت ایران باز گرداند.

خروج آمریکا از برجام در حالی بود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که تنها مرجع تایید پایبندی ایران به این توافق بود، در همه گزارش‌های فصلی خود پایبندی ایران به مقرارت آژانس و توافق برجام را به صورت کامل تایید کرده بود.

ایران حتی تا یک سال پس از خروج واشنگتن از برجام همچنان پایبندی کامل خود را به بندهای این توافق حفظ کرد، اما در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۸ اعلام کرد که در واکنش به خروج آمریکا و بی‌عملی اروپایی‌ها نسبت به تعهداتشان، در چندین گام محدودیت‌های مشخص شده در برجام را کنار خواهد گذاشت.

برچسب‌ها برجام برایان هوک ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری پنجمین سالگرد برجام تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام برایان هوک ایالات متحده آمریکا برجام برایان هوک ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۷۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسوول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

کد خبر 847097 برچسب‌ها ایران و سوریه خبر ویژه

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • شکارچی پسربچه‌ها اسرار جنایاتش را به گور برد