Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@03:36:31 GMT

هر 80 ثانیه یک آمریکایی بر اثر کرونا می‌میرد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۷۵۳۱

هر 80 ثانیه یک آمریکایی بر اثر کرونا می‌میرد

به گزارش افکارنیوز،

بررسی‌های جدید در آمریکا نشان داد که ویروس کرونا هر 80 ثانیه یک آمریکایی را می‌کشد و این به معنای سرعت گرفتن مرگ ناشی از این ویروس در ایالات متحده است.

اخبار بین الملل- به نوشته وبگاه شبکه خبری «ان بی سی» نتایج این بررسیها که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد سرعت مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا شتاب گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه جولای (تیر) در مجموع 26198 تن بابت ابتلا به کرونا جان باختند و این به مفهوم مرگ یک تن در هر 102 ثانیه بود. اینک آمارها نشان می‌دهد که تا روز چهارشنبه و از زمان شیوع کرونا در آمریکا 158 هزار نفر جان باخته‌اند.

تازه‌ترین آمارهای دانشگاه «جانز هاپکینز» نیز حکایت از آن دارد که تاکنون 700 هزار نفر در جهان جان خود را بابت کرونا از دست داده اند. در این بین، در آمریکا تا کنون 4.8 میلیون نفر به طور قطعی به کرونا مبتلا شده اند.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» تلاش کرد آمارها را پایین بیاورد. وی در این زمینه گفت، کرونا در حال از بین رفتن است و  مانند موارد دیگر از بین می رود.

«جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات 2020 ایالات متحده نیز نیز در واکنش به ترامپ گفت، دونالد ترامپ کماکان در دنیای توهم زندگی می‌کند.

آمریکا همچنان بیشترین آمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن برزیل با دو میلیون و ۸۰۱ هزار و ۹۲۱ مورد ابتلا و ۹۵ هزار و ۸۱۹ مورد فوتی و هند با یک میلیون و ۸۵۵ هزار و ۷۴۵ مورد ابتلا و ۳۸ هزار و ۹۳۸ مورد فوتی، در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا قرار دارند. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکا رئیس جمهور آمریکا رئیس جمهور آمریکا آمریکا کرونا کرونا در آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۷۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت

عباس جمالی٬ مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ بر اساس ویروس‌های آنفولانزای فوق حاد پرندگان در گردش ایران و منطقه خاورمیانه ۲.۳.۴.۴ Clade که مهمترین سویه آن در حال حاضر H۵N۸ بوده ساخته شده است و حداکثر شباهت آنتی ژنی با ویروس‌های بیماری زای حال حاضر کشور را دارا است.

او افزود: از این رو جهت پیشگیری از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان به ویژه سویه H۵N۸ در گله‌های مرغ اجداد مادر تخم گذار و بوقلمون مورد مصرف قرار می‌گیرد. واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ حاوی ویروس غیر فعال (کشته) شده آنفولانزای (H۵N۳) به میزان حداقل HAU ۱۰۲۴ است که در ترکیب با ادجوانت روغنی به عنوان یک القا کننده قوی آنتی بادی ساخته شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این واکسن به دلیل دارا بودن مقدار بهینه آنتی ژن قادر به القا آنتی بادی ضد ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان (H۵N۳) حداقل معادل ۶۴ سه هفته پس از واکسیناسیون بوده که بر اساس مستندات سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) منطبق با حفاظت کامل از گله طیور در برابر این ویروس بیماری زا است.

جمالی با اشاره به طریقه مصرف این واکسن بیان کرد: تزریق ۵۰ میلی لیتر یک دوز زیر پوست گردن یا تزریق عضلانی در سینه پرنده سالم در سه هفتگی و بالاتر، تزریق یادآور ۳ الی ۴ هفته پس از تزریق اول توصیه می‌شود. در صورت نیاز تزریق دوز یادآور ۶ ماه پس از تزریق دوز دوم انجام شود. برنامه واکسیناسیون باید چهار هفته قبل از شروع تخم گذاری کامل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • ببینید | دانشجویان آمریکایی همراه با طوفان!
  • دانشجویان آمریکایی همراه با طوفان! + فیلم
  • ۴۱ درصد آمریکایی‌ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند
  • تشکر مردم غزه از دانشجویان آمریکایی
  • دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • ذهن آمریکااندیش
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را ابزار نفوذ چین می‌دانند
  • آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است