Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نایب رئیس اتاق اصناف کشور گفت: بازنگری در قانون کار زمینه ایجاد بیش از یک و نیم میلیون شغل جدید توسط اصناف را فراهم می‌کند. - اخبار استانها -

جلال‌الدین محمد شکریه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، یکی از فواید و کارکردهای مثبت بازنگری در قانون کار را بسترسازی برای ایجاد بیش از یک و نیم میلیون شغل جدید توسط اصناف تلقی کرد و بازنگری اظهار داشت: اصناف و واحدهای صنفی متناسب با آسیب‌های وارده ناشی از شیوع ویروس کرونا مورد توجه قرار نگرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس اتاق اصناف کشور جایگاه ویژه اصناف در عرصه اقتصاد و بازار را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در جریان کرونا اصناف و بسیاری از رسته‌ها با آسیب‌های بزرگی مواجه شدند عنوان کرد: واحدهای صنفی شرایط بسیار سخت و دشواری را در این مدت تحمل کرده‌اند و فشارهای عدیده‌ای به آنان وارد شد.

شکریه تالارداران، رستوران‌داران، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان و کیف و کفش و پوشاک و آرایشگران را از جمله واحدهای صنفی که به شدت از شیوع ویروس کرونا متضرر شدند اعلام کرد و بیان داشت: بیش از 9 میلیون اشتغال و فرصت شغلی توسط اصناف در کشور ایجاد شده است و بنابراین باید این قشر مورد توجه بیشتری قرار گیرد. 

امسال 1000 شغل در استان لرستان ایجاد می‌شودکهگیلویه و بویراحمد| 13 هزار بیکار صاحب شغل می‌شونداز آموزش حسابداری تا شغل حسابداری

رئیس اتاق اصناف استان گیلان اصناف را در حقیقت نوعی ویترین اقتصادی فرهنگی و اجتماعی شهرها تلقی کرد و در همین زمینه اظهار داشت: عیار و جایگاه فرهنگی و اجتماعی هر شهر توسط صنوف نشان داده می‌شود از طرفی به اعتقاد بنده با تغییر در برخی دستورالعمل‌ها و قوانین می‌توان ظرفیت اشتغالزایی اصناف را دو چندان کرد.

وی با اشاره به اینکه در استان گیلان بیش از 400 هزار شغل در بخش‌های تولیدی توزیعی و خدماتی توسط اصناف ایجاد شده است خاطرنشان کرد: در مورد توافق مالیاتی انجام شده سال 98 مؤدیان صنفی کشور نیز باید گفت ضرایبی که در آن تعیین شده است نسبت به سال قبل از روند کاهشی برخوردار است. 

نایب رئیس اتاق اصناف کشور مشکلات به وجود آمده در یکسال گذشته و تبعات منفی آن در عرصه اقتصاد و بازار را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: وقوع سیل و آسیب‌های وارده بر آن بر صنوف، افزایش نرخ ارز و رکود در بازار از جمله این فراز و نشیب‌ها بود از طرفی در پایان سال نیز با شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم.

شکریه با بیان اینکه توافق مالیاتی عملکرد سال 98 اصناف با توجه به در نظر گرفتن شرایط و وضعیت اصناف در سال گذشته انجام شده است عنوان کرد: در این حوزه تمام سعی و تلاش‌هایمان را به گونه‌ای پیش بردیم که شرایط اصناف و واحدهای صنفی در توافق ذکر شده به خوبی لحاظ شود به طوری‌که در نهایت نیز یک توافق نسبی حاصل شد.

رئیس اتاق اصناف استان گیلان تلاش بازرسان سازمان‌ صمت، نظام صنفی، بسیج اصناف و نظایر این تشکل‌ها برای ایجاد تعادل و ثبات لازم در بازار را متذکر شد و ابراز داشت: نوسانات اخیر اقتصادی سرمایه اصناف را به یک‌سوم کاهش داد اما با تمام این‌ها جامعه بزرگ اصناف همچنان در بسیاری از بخش‌ها سربلند است.

به گزارش تسنیم، در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری توجه ویژه و تأکیدات زیادی بر روی مباحث اقتصادی داشته و همچنان هم دارند از سوی دیگر با توجه به شعارهای سال انتخاب شده از طرف ایشان به نظر می‌رسد علاوه بر قوای سه‌گانه و تکلیف آن‌ها برای رفع موانع و چالش‌ها مجموعه‌هایی مانند اصناف و نهاده‌های مرتبط نیز باید برای توسعه اقتصادی کشور به شکل هدفمند حرکت کنند.

انتهای پیام/614/ ع

R7877/P/S6,71/CT1 بیشتر بخوانید... گزارش|کارآفرینی با سرمایه اندک / روایت تسنیم از بانویی ‌که برای ۱۵ ‌بیکار شغل ایجاد کرد ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در ۴ ماهه گذشته توسط کمیته امداد/ برگزاری جشنواره صنایع روستادوست مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای اصفهان: انطباق مدرک تحصیلی، شغل و صلاحیت حرفه‌ای در ایران نزدیک به صفر است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گزارش|کارآفرینی با سرمایه اندک / روایت تسنیم از بانویی ‌که برای ۱۵ ‌بیکار شغل ایجاد کرد ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در ۴ ماهه گذشته توسط کمیته امداد/ برگزاری جشنواره صنایع روستادوست مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای اصفهان: انطباق مدرک تحصیلی، شغل و صلاحیت حرفه‌ای در ایران نزدیک به صفر است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ جزئیات ‌انفجار شیئی صوتی در زاهدان/ ۴ مأمور ناجا مجروح شدند ۲ گزارش|تأکید مراجع عظام تقلید بر اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل بهداشت / ‌عزاداری امام حسین(ع) ‌هرگز نباید فراموش شود ۳ عیدی رهبر معظم انقلاب به مردم بشاگرد /یخچال‌های اهدایی به مناطق محروم رسید+تصاویر ۴ وزیر راه: نهضت خانه‌سازی در کشور ‌شکل‌ گرفت / ‌جلو‌ی ‌التهابات ‌بازار مسکن را می‌گیریم / افزایش وام مسکن ‌برای سازنده ۵ گزارش| خسارت سیل تا‌بستانه در گیلان / ‌آبگرفتگی منازل ۱۰۰ خانوار / ۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی ‌آسیب دید ۶ گزارش ویدیوئی|سیل تابستانه در بلوچستان/ ۶۰۰۰ نفر در شرایط بحرانی و نیازمند امداد فوری/ مردم سیل‌زده ‌آذوقه ندارند ۷ فرماندار راور: زلزله ۴.۲ ریشتری هجدک خسارتی نداشت ۸ زلزله ۴.۲ ریشتری هجدک در استان کرمان را لرزاند مهمترین اخبار استانها وزیر راه: نهضت خانه‌سازی در کشور ‌شکل‌ گرفت / ‌جلو‌ی ‌التهابات ‌بازار مسکن را می‌گیریم / افزایش وام مسکن ‌برای سازنده نماینده ولی‌فقیه در کردستان: قدرت دفاعی دست دشمنان را از دست‌درازی به کشورمان قطع کرده است مربی استقلال: برخی دوستان به بیانیه علاقه دارند اما ما هم از داوری متضرر شده‌ایم/ برای برد مقابل شهر خودرو بازی می‌کنیم کارت زرد عضو شورای شهر رشت به رئیس جدید/ عملکرد شهردار بار دیگر جنجال‌آفرین شد مهمترین اخبار تسنیم رهبر انقلاب: با شهروندان عزیز لبنانی همدردیم و در کنار آنان هستیم تقدیر وزیر بهداشت لبنان از مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران آمریکا هفته آینده پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را ارائه می‌کند تاکید دوباره روحانی به عرضه‌ اولیه سهام شرکت‌ها در بورس قالیباف: هدف اصلی «مالیات بر خانه‌های خالی» مقابله با احتکار مسکن است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نایب رئیس اتاق اصناف کشور واحدهای صنفی توسط اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۷۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیست سال پیش افراد غیرفوتبالی خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند!

مهدی محمد نبی درباره حق پخش تیم های باشگاهی هم صحبت کرد.

طرفداری | نایب رئیس فدراسیون فوتبال نسبت به واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واکنش نشان داد.

مهدی محمد نبی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران اظهار داشت:

54 فدراسیون در این پروژه حضور داشتند و سهم فوتبال هم 6 یا 7 مورد بود. یکی از آنها بازی با ژاپن بود. سال‌ها بود که ژاپن به عنوان تیم اول آسیا چنین شکستی را تجربه نکرده بود. تیم ملی نوجوانان، فوتبال ساحلی و فوتسال و مربیانی که حضور داشتند هم در بین نامزدها دیده می‌شوند.

وی درخصوص واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی گفت:

بیش از 20 سال است که این قصه تجربه می‌شود. در دهه 70 به نوعی این نقش را بازی کرد و سال 80 بود که حضور اشخاصی که با فوتبال بیگانه بودند این بحث متوقف شد. بعد از 20 سال پیگیری مستمر هاشمی و اراده خوبی که در دولت بود این اتفاق رخ داد. شناختی که از حوزه ورزش در کشور داریم چیزی که مسلم است ساختاری این دو باشگاه را باید کنار هم گذاشت و هر کدام را برای فازی از مقدمات بخش خصوصی درنظر گرفت.

نبی خاطرنشان کرد:

بخش خصوصی به دنبال پلن خوبی برای بازگشت سرمایه است. از سال 2010 الزامات AFC اجرا شد. امیدوارم فوتبال ما به سمت خصوصی‌سازی حرکت کند و تیم‌های مدعی که جز سرمایه‌های ملی هستند هم شرایط خوبی داشته باشد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص موضوع حق پخش تلویزیونی مسابقات، عنوان کرد:

دولت از طریق مجلس پیگیر است تا آیین‌نامه‌های اجرایی لحاظ شوند. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال درصدد نوشتن آیین‌نامه‌ای هستند که به وزارت ورزش ارسال خواهد شد تا در این بخش بحث حق پخش هم درنظر گرفته می‌شود.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • بیست سال پیش افراد غیرفوتبالی خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند!
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • نقش برجسته صنعت نفت در تحقق رشد اقتصادی ۱۴۰۲
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!