Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@04:04:49 GMT

قرارگاه رسانه ای تبلیغی در عرصه بین الملل تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۸۱۴۴

قرارگاه رسانه ای تبلیغی در عرصه بین الملل تشکیل شود

حجت الاسلام احمدی شاهرختی با اشاره به لزوم کار رسانه جدی از سوی رسانه های دینی از جمله شبستان تأکید کرد : باید قرارگاه رسانه ای تبلیغی در عرصه بین الملل تشکیل شود.

حجت الاسلام «ابوالحسن احمدی شاهرختی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به اهمیت کار رسانه دینی اظهار داشت: ما نیاز جدی داریم به باز تعریف رسانه در حوزه دین به ویژه رسانه بین الملل در مواجهه با رسانه های پیچیده ای که در تهاجم فرهنگی علیه ما از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند و رهبر معظم انقلاب نیز به این مسئله اشاره داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مبلغ و پژوهشگر بین المللی افزود: ما باید هم میدان هم نیازها و هم عوامل پشت صحنه در صحنه جنگ تمام عیار علیه تمامیت دینی را بشناسیم و راههای مقابله با آن را نیز درک کنیم البته این مسئله نیاز به بحث های آکادمیک و جدی و آموزش های مدون دارد.

 

وی با تأکید بر این که ما برای موفقیت در این جنگ رسانه ای نیازمند کادرسازی هستیم، گفت: از آن طرف افرادی که توانایی رزم در این جبهه را دارند را باید تربیت کنیم و مقتضیات و موانع را شناخته و نقشه عمل رسانه تبلیغی را تدوین کنیم که در حقیقت برای هر یک از این مسائلی که گفتیم باید کار ویژه‌های دقیقی تعریف شود.

 

حجت الاسلام احمدی شاهرختی بیان داشت: به عنوان مثال اگر درون دینی و درون ارزشی هم بحث کنیم باید یک نگاه جامع به مکاتب و ارزشها و مردم در جغرافیای دینی و مذهبی نیز داشته باشیم و مکاتب سیاسی التقاطی را در نظر بگیریم چراکه مخاطب ما امروز فقط کسانی نیستند که ما با ما هم نگاه هستند.

 

وی تأکید کرد: در این مواجهه به رغم همه تلاش هایی که به برکت انقلاب عظیم اسلامی صورت گرفته اما هنوز کارهایی که انجام شده قطره ای در برابر اقیانوس است؛ هنوز صدای ما را مردم دنیا به درستی نشنیده اند همچنان که آنهایی که شنیده اند انقلاب اسلامی را به کشورها و جوامع خود برده و از آن الگو گرفته اند.

 

پژوهشگر پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به لزوم کار جدی رسانه ای در حوزه بین الملل یادآور شد: هنوز کسانی که در کشور ما صاحبان قدرت و ثروت و اعتبار هستند آیا به فکر تشکیل یک قرارگاه تبلیغی رسانه‌ای قوی افتاده‌اند؟ آیا خواسته اند با برنامه ریزی حساب شده در این عرصه کار کند؟ به عقیده من هنوز چنین قرارگاهی تشکیل نشده است.

 

وی اضافه کرد: از این رو لازم است همه کسانی که در این عرصه فعال هستند اعم از صاحبان اندیشه های تبلیغی و رسانه های ارزشی در حوزه های علمیه، رادیو و تلویزیون، سایت ها، مجلات و پایگاه‌ها به صورت سالیانه کنار هم بنشینند و طرح های جامع و قابل عمل در هر منطقه جغرافیایی را تدوین کنند که در این صورت می توانیم گام های مطلوبی برداریم هر چند هنوز این اتفاق نیفتاده است.

 

حجت الاسلام احمدی شاهرختی ضمن تأکید بر لزوم توجه خبرگزاری شبستان به عرصه بین الملل بیان داشت: ما در گام دوم انقلاب هستیم ولی می‌بینیم در کشور خودمان در یک منطقه کارهای زیادی انجام شده اما در مناطق دیگر هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است؛ ما هم در توزیع هم در محتوا و هم در انتخاب افراد و برنامه‌ریزی و عملیات مشکل داریم به همین دلیل بایسته است به زعامت کسانی که امر دین را بر عهده دارند یعنی حوزویان همه جمع شوند و افکار روی هم ریخته شود و با تمرکز، کار جلو برود.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: قرارگاه رسانه ای رسانه دینی حجت الاسلام بین الملل رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۸۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گنبد آهنین رژیم غاصب با قدرت رسانه فرو ریخت

به گزارش خبرنگار مهر، «انسیه خزعلی» معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در همایش «غزه زنده است» اظهار کرد: مردم غزه با ایستادگی خود در برابر ظلم و زیاده‌خواهی‌ها درس بزرگی را به تاریخ دادند؛ زنان و کودکانی که در شش ماه گذشته بدترین و سخت‌ترین شکنجه‌ها را متحمل شدند.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد قربانیان جنگ شش ماهه در غزه را زنان و کودکان غزه تشکیل می‌دهند. ۶۰ هزار زن باردار در غزه در شرایط سخت و طاقت‌فرسا زندگی می‌کنند. ۷۰ درصد مفقودان را نیز زنان و کودکان تشکیل می‌دهند که متأسفانه مجامع بین المللی سکوت کرده‌اند.

وی با طرح این سوال که آیا امروز روز سخن گفتن، گفت‌وگو و منطق با دشمن است، گفت: در روایت‌های صحیح، فصیح و رساست که می‌توان پیام مظلومیت را چنان به جهان مخابره کرد که در مرکز استکبار (آمریکا) دانشجویان بایستند و فریاد «فلسطین باید آزاد شود»، سر دهند.

خزعلی با بیان اینکه تمام گنبدهای آهنین رژیم غاصب، با قدرت نه تنها موشک بلکه رسانه از بین رفت گفت: دشمن خانه‌هایی که از رسانه و دروغ ساخته بودند، توسط همان رسانه‌ها فروریخت؛ فضای روایت‌گری همراه با قدرت علم و شکاف همه آنچه که برای خود بافته بودند، نشان داد که هیمنه آن‌ها دروغین است و فروریخته است.

کد خبر 6086673 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ
  • نصری، حقوقدان بین الملل: برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • قدمت ۶۰ ساله شبکه استانی رادیو همدان
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • ایران؛ ظهور یک ابر قدرت در عرصه بین الملل
  • خزعلی: گنبد آهنین رژیم غاصب با قدرت رسانه فرو ریخت
  • گنبد آهنین رژیم غاصب با قدرت رسانه فرو ریخت