Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@00:38:53 GMT

آمریکا به انجام توافقی جدید با ایران تمایل دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۸۷۵۵

آمریکا به انجام توافقی جدید با ایران تمایل دارد

هوک روز گذشته در یک نشست امنیتی با مطرح کردن ادعاهایی به بیان مواضع دولت آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و انجام شدن یک توافق هسته‌ای جدید با ایران پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری نشنال، برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز گذشته در نشست امنیتی آسپن درباره توافق هسته ای ایران گفت: به پایان رسیدن تاریخ (بندهای) این توافق ادامه می یابد تا اینکه دیگر هیچ توافقی باقی نمانده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوک در ادامه اظهار کرده دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا  که پیش از این از توافق هسته ای خارج شده بود، تمایل به انجام دادن توافقی جدید با ایران دارد.
او در ادامه با گفتن این که هر گونه توافق جدیدی باید غنی سازی اورانیوم در ایران را محدود کند، گفت: تا زمانی که ایران اجازه غنی سازی دارد، ما همین بحث را درباره این که آن ها چقد (به تسلیحات هسته ای) نزدیک هستند، خواهیم داشت. 

او با در خواست از روسیه و چین برای حمایت از این موضوع، گفت: ما باید استاندارد شورای امنیت سازمان ملل را به عدم غنی سازی بازگردانیم. 
هوک علاوه بر این درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران که در ماه اکتبر سال جاری تاریخ آن به پایان خواهد رسید، گفت: این که اسرائیل و عرب ها با یک دیگر بر سر وجود تحریم تسلیحاتی علیه ایران موافق هستند، دارای اهمیت است و باید به آن توجه کرد.

او ادامه داد: ما هنوز رای گیری نکرده ایم،  تا زمانی که رای گیری نشده است و دست هایی را  ندیده ام که در نیویورک بالا می روند، از دیپلماسی صرف نظر نمی کنم.
انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۸۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر، پنتاگون در حال آماده شدن برای امضای قراردادهایی به ارزش ۶ میلیارد دلار برای تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید به اوکراین خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک روز جمعه گزارش داد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از ثبت سفارش جدید خرید تسلیحات از پنتاگون به ارزش ۶ میلیارد دلار به اوکراین را تأیید کرد.

بر پایه این گزارش، آستین پس از پایان نشست با گروه تماس اوکراین با موضوع تقویت نظامی ارتش اوکراین از آمادگی پنتاگون برای تخصیص کمک نظامی واشنگتن به ارزش ۶ میلیارد دلار خبر داد.

وزیر دفاع آمریکا این بسته حمایت نظامی آمریکا به رژیم کی‌یف را بزرگ‌ترین بسته کمک مالی واشنگتن به کی‌یف توصیف کرد.

این بسته شامل سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت، گلوله‌های توپخانه، پهپاد، تجهیزات ضد پهپاد و موشک‌های هوا به هوا است.

گفتنی است که پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون دیروز پنجشنبه اعلام کرد که آمریکا ارسال تسلیحات جدید در قالب بسته کمکی نظامی به اوکراین را آغاز کرده است.

کد خبر 6089391

دیگر خبرها

  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله