Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@06:09:23 GMT

تشکیل ۱۰۶ پرونده گران‌فروشی مرغ از ابتدای تیرماه

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۹۱۲۴

تشکیل ۱۰۶ پرونده گران‌فروشی مرغ از ابتدای تیرماه

ایسنا/خراسان رضوی مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد گفت: از ابتدای تیر تا ۱۳ مردادماه، ۱۰۶ پرونده در خصوص گران‌فروشی مرغ تشکیل شده که قیمت مصوب در سطح بازار را رعایت نمی‌کردند.

امیر دلداری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص بازرسی‌های صورت گرفته در چهار ماه ابتدایی سال، اظهار کرد: در چهار ماهه اول سال ۹۹، ۷۶ هزار و ۷۶۰ بازرسی انجام دادیم که همکاران ما۵۵۴۰ فقره فرم تخلف را تنظیم کردند و به تعزیرات فرستادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش ریالی این پرونده‌‎ها ۴۵ میلیارد ریال است.

وی افزود: تعداد گزارشات مردمی که در سامانه‌های مختلف دریافت کردیم، ۳۲۵۰ مورد و در خصوص کالاهای اساسی سلامت‌محور مرتبط با کرونا بوده است، همچنین ۱۳۶۵ شکایت حضوری نیز دریافت کردیم که ۵۹۳ مورد جلب رضایت و پول به شاکی‌ها برگشت داده شده که مبلغ استرداد وجه به شاکی‌ها ۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال بوده است.

دلداری بیان کرد: از ابتدای تیر تا ۱۳ مردادماه، ۱۰۶ پرونده در خصوص گران‌فروشی مرغ تشکیل شده که قیمت مصوب در سطح بازار را رعایت نمی‌کردند. ما گشت‌‎های مشترکی نیز با سازمان‌ها و نهادهای مختلف داشتیم که ۲۶۰ گشت مشترک با اتحادیه‌های صنفی، ۶۰ گشت مشترک با تعزیرات حکومتی و ۳۱۵ گشت با اماکن بوده است.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد ادامه داد: در این مدت ۲۲۰۰ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت مصوبه تعطیلی صنوف غیر ضروری و برخی به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند که اکنون همان گشت‌ها با دانشگاه علوم پزشکی ادامه دارد و در ۱۵، ۲۰ روز اخیر ۱۴۰ گشت مشترک با مراکز بهداشت داشتیم.

هرگونه افزایش خودسرانه قیمت نان تخلف است

وی خاطرنشان کرد: در ۴۵ روز اخیر حدود ۱۲۰۰ پرونده تخلف تنظیم کردیم که از این تعداد ۴۱۵ مورد در زمینه کالاهای اساسی و سلامت‌محور مرتبط با کرونا و بیشتر در خصوص ماسک بوده است. بازرسی‌های ما در زمینه مرغ، گوشت و ماسک افزایش داشته و نظارت ما بر نانوایی‌ها بیشتر شده، زیرا هنوز هیچ مصوبه یا دستورالعملی در خصوص افزایش قیمت نان نداریم و هر افزایش قیمت خودسرانه‌ای تخلف است.

وجود ۴۲ واحد کارگاهی مجاز تولید ماسک‌های صنعتی و کارگاهی در استان

دلداری در خصوص تعداد کارگاه‌های مجاز تولید ماسک‌های صنعتی و کارگاهی، گفت: در حال حاضر در سطح استان ۴۲ واحد کارگاهی داریم که از دانشگاه علوم‌پزشکی مجوز دارند و ماسک‌های صنعتی و کارگاهی تولید می‌کنند که ظرفیت تولید روزانه آنها ۸۲۵ هزار و ۳۰۰ ماسک است. تهیه مواد اولیه و اصلی تولید ماسک در چند وقت اخیر سخت شده و کمبود داریم، اما با این وجود این کارخانه‌ها در سطح استان ماسک تولید می‌کنند. مسئولان در تلاش هستند تا این مشکل آنها را رفع نمایند.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد اضافه کرد: ظرفیت خوبی برای تولید ماسک در سطح استان وجود دارد و با تلاشی که صورت گرفته، استان ما در زمینه تولید ماسک بی‌نیاز شده است. رعایت قیمت مصوبی که اعلام شده، به دلیل کمبود مواد اولیه و سخت بودن تهیه این مواد، مشکل است، تهیه‌کنندگان ماسک معمولا مواد اولیه را از بازار آزاد تهیه می‌کنند، بنابراین قیمت تمام شده برای آنها بیشتر است، به هر حال در سطح عرضه قیمت را کنترل می‌کنیم و اگر قیمت بالاتر باشد، برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بازرسی و نظارت اتاق اصناف تولید ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۹۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«خالی فروشی» حواله خودرو

یک مقام مسوول در بنیاد شهید و امورایثارگران اخبار معامله حواله خودرو وارداتی ایثارگران را تکذیب و تاکید کرد که نه حواله‌ای صادر شده و نه خودرویی از این مسیر وارد کشور شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، در اسفندماه سال گذشته آگهی مربوط به خرید و فروش حواله جانبازان و ایثارگران با قیمت‌های میلیاردی در بسیاری از پلتفرم‌های معاملات خودرو، حاشیه ساز شد.

خودرو‌هایی که واردات آن‌ها برای جانبازان و ایثارگران مجاز اعلام شده بود شامل بنز، بی ام و، تویوتا، نیسان و ... می‌شد.

محصولات خارجی که ورود آن برای وارد کنندگان عادی غیرمجاز اعلام شده بود.

طبق آیین نامه ابلاغ شده، جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد مجاز به واردات تا سقف قیمت ۲۵ هزار یورو و جانبازان ۷۰ درصد تا سقف قیمت ۳۰ هزار یورو می‌توانند خودرو وارد کنند.

جانبازان ۷۰ درصد ویژه (دو پا یا دو دست قطع از مچ و یا قطع نخاع) نیز تا سقف قیمت ۳۵ هزار یورو مجاز به واردات هستند.

در لیست جانبازان ۷۰ درصد خودرو‌های بنز و بی ام و و دیگر محصولات لوکس دیده می‌شود.

حواله واردات خودرو به جانبازان در اصل استفاده از امتیازی است که فروش آن برای صاحب حواله با سود زیادی همراه است.

بدین ترتیب در اواخر اسفندماه حواله جانبازان با قیمت‌های میلیاردی آگهی می‌شد این در شرایطی است که حالا به نظر می‌رسد در پلتفرم‌های آگهی خودرو "خالی فروشی" شده است

چرا که به گفته یک مقام مسول در بنیاد شهید اصلا حواله‌ای صادر نشده که بخواهد مورد معامله قرار گیرد.

بر این اساس تمام آگهی‌های معامله حواله نیز در سال جاری از پلتفرم‌های آگهی دهنده حذف شده است.

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • گران‌فروشی در مادرید: رئالی‌ها شاکی‌اند!‏
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید