Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر ضرورت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در گیلان تأکید کرد و گفت: گیلان فرصت‌های زیادی برای توسعه دارد. - اخبار استانها -

سید علی آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، حمایت از شالیکاران در فصل برداشت برنج و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در گیلان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در این مقطع از وزارت جهاد کشاورزی انتظار داریم تمهیدات لازم را برای خرید تضمینی برنج کشاورزان و شالیکاران اتخاذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه استان گیلان فرصت‌های زیادی برای توسعه دارد عدم برنامه‌ریزی برای خرید تضمینی برنج را بسترساز ایجاد مشکلات عدیده برای کشاورزان خوان و عنوان کرد: جلوگیری از بروز نابه‌‌سامانی در بازار برنج از جمله موضوعات بسیار مهمی است که انتظار داریم دولت به آن اهتمام داشته باشد.

آقازاده با بیان اینکه عده‌ای سوداگر در کنار واسطه‌گران و رانت‌خواران درصدد چپاول دست‌رنج کشاورزان و شالیکاران استان‌های شمالی و گیلان هستند تصریح کرد: بارندگی‌های اخیر خسارت‌های زیادی را به شالیکاران وارد آورد بنابراین لازم است به شکل‌های مختلف از آنان حمایت شود تا بیشتر از این دچار مشکل نشوند.

هجوم ‌سوداگران به تغییر کاربری اراضی چهارباغ / شناسایی 25 هزار ویلای غیرمجاز در ساوجبلاغ و چهارباغتغییر کاربری اراضی پردیسان ظلم به اقشار آسیب‌پذیر و آبادانی قم است/وزارت راه زیر توافقات قبلی زدگزارش| دلالی در اراضی کشاورزی اصفهان قیمت زمین را 5 برابر کرده است/تغییر کاربری محصول سوداگری

وی ضرورت جلوگیری از واردات و توزیع برنج خارجی در فصل برداشت برنج را امری که مجلس و نمایندگان استان گیلان با جدیت آن را دنبال می‌کنند تلقی کرد و ابراز داشت: از وزارت جهاد کشاورزی نیز انتظار داریم در بحث ساماندهی منابع آب و آب‌بندان‌های موجود اقدامات لازم را انجام دهد و در این راه برنامه‌ریزی داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رفع مشکلات اقتصادی را بسترساز رونق تولید و اقتصاد، ارتقاء رفاه و حل معضل اشتغال دانست و گفت: امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نامگذاری شد بنابراین باید با نگاهی نو به حوزه‌های مختلف اقتصادی کشور به روند مثبت فعالیت‌های این بخش کمک شود.

آقازاده توسعه ظرفیت‌ها را امری لازم و ضروری تلقی کرد و با بیان اینکه باید در راستای ارتقاء تولید گام‌های عملیاتی‌تری برداشته شود خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا با استفاده از توانمندی بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری در گیلان از تمام فرصت‌هایی که در استان وجود دارد برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

انتهای پیام/614/ ع

R7877/P/S6,71/CT1 بیشتر بخوانید... تغییر کاربری ایاصوفیه از موزه به مسجد/ اردوغان: نوع استفاده از ایاصوفیه به حاکمیت ترکیه مربوط است دستگاه‌های اجرایی استان سمنان نسبت به تغییر کاربری املاک مازاد اقدام کنند ادامه روند افزایشی شیوع کرونا در گلستان/ تغییر کاربری بیمارستان‌ها به کرونا قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تغییر کاربری ایاصوفیه از موزه به مسجد/ اردوغان: نوع استفاده از ایاصوفیه به حاکمیت ترکیه مربوط است دستگاه‌های اجرایی استان سمنان نسبت به تغییر کاربری املاک مازاد اقدام کنند ادامه روند افزایشی شیوع کرونا در گلستان/ تغییر کاربری بیمارستان‌ها به کرونا پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ علت اصلی افسارگسیختگی قیمت‌ها در بازار مسکن چیست؟ ۲ گزارش|تأکید مراجع عظام تقلید بر اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل بهداشت / ‌عزاداری امام حسین(ع) ‌هرگز نباید فراموش شود ۳ سقوط نمودار نرخ رشد جمعیت کشور دستخوش عومل داخلی و خارجی؛ بحرانی که جدی گرفته نمی‌شود ۴ رئیس سازمان چای کشور: ۲۳۰ هکتار از باغات چای رها شده به چرخه تولید برگردانده شد ۵ محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان ‌در هرمزگان/ اجرای الگوی جامع آبادانی و پیشرفت در "لارک و بخش احمدی" + فیلم ۶ عیدی رهبر معظم انقلاب به مردم بشاگرد /یخچال‌های اهدایی به مناطق محروم رسید+تصاویر ۷ جزئیات ‌انفجار شیئی صوتی در زاهدان/ ۴ مأمور ناجا مجروح شدند ۸ کرونا نبض صنایع دستی را به شماره انداخت/ واحدهای تولیدی حال و روز خوشی ندارند مهمترین اخبار استانها محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان ‌در هرمزگان/ اجرای الگوی جامع آبادانی و پیشرفت در "لارک و بخش احمدی" + فیلم دستگیری مدیر کل سابق امور اقتصادی و دارایی استان هرمزگان به اتهام فساد مالی گزارش ویدیوئی| ‌افت ولتاژ برق دربخش تلنگ قصرقند/ ‌روستایی‌ها‌ که از نعمت آب‌سرد و هوای خنک کولر ‌محروم‌اند گزارش|غبار محرومیت دور تا دور یاسوج؛ ۱۰۰ هزار نفر در برزخ شهر و روستا ماندند مهمترین اخبار تسنیم لحظه به لحظه با لبنان|همبستگی محور مقاومت با مصیبت‌دیدگان/ اردوکشی غربگرایان در بهره‌برداری سیاسی از انفجار بیروت شرمن: ایران در برابر فشار حداکثری ترامپ مقاومت را برگزیده است مسکو: مواضع روسیه در مخالفت با قطعنامه ضدایرانی آمریکا تغییر نمی‌کند آزادی زندانیان و آغاز مذاکرات؛ محور دیدار نماینده سازمان ملل با معاون سیاسی طالبان حزب الله عراق: دشمنان از انفجار بیروت برای فشار به مقاومت سوء استفاده می‌کنند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تغییر کاربری اراضی اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۹۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب سد سفیدرود رهاسازی شد

‌‌با حضور استاندار گیلان و مدیران آب منطقه‌ای آب سد سفیدرود در شهرستان رودبار رهاسازی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آب سد سفیدرود استان گیلان که حدود 172هزار هکتار از 238هزار هکتار مزارع شالیزاری استان را پوشش می‌دهد ‌‌با حضور استاندار گیلان و مدیران آب منطقه‌ای در محل سد سفیدرود در شهرستان رودبار رهاسازی شد.

سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است که آب مورد نیاز 172 هزار هکتار از مجموع 238 هزار هکتار شالیزارهای استان را تامین می‌کند.

این سد بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی 2 رودخانه قزل اوزن و شاهرود در 75 کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.

براساس آمارها؛ میزان آب مورد نیاز سالانه در استان بیش از سه میلیارد و 300 میلیون مترمکعب در بخش ها و مصارف مختلف است که معادل 92 درصد آن در بخش کشاورزی استفاده می شود و بیشترین بخش آب‌بر کشاورزی استان شالیزارهاست.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌ است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر 85 درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی