Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:44:08 GMT

۳۵ درصد از مزارع آستانه اشرفیه دچار آسیب شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۹۸۱۸

۳۵ درصد از مزارع آستانه اشرفیه دچار آسیب شد

مسعود امیربنده ای صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت: طبق بررسی های صورت گرفته از سوی کارشناسان ، تاکنون حدود ۸۳۰ میلیارد ریال به مزارع برنج این شهرستان خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه میزان این خسارت ها همچنان در حال بررسی است ، افزود: بیشترین خسارت های ناشی از بارش باران در مزارع روستاهای بخش مرکزی آستانه اشرفیه وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیربنده ای با اشاره به شدت بارش باران در این منطقه یادآور شد: در حالی شاهد بارش باران در این شهرستان هستیم که برداشت برنج از هفته گذشته در این منطقه آغاز شده است.

وی میزان برداشت برنج در اراضی این شهرستان را یک درصد عنوان و خاطر نشان کرد: بارش باران موجب شد تا برداشت محصول برنج در اراضی این منطقه متوقف شود ، ضمن آنکه این بارندگی افزایش هزینه های برداشت محصول را برای کشاورزان به همراه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه همچنین با اشاره به اینکه از مجموع ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار اراضی زیر کشت برنج این شهرستان فقط ۱۲.۵ درصد ( ۲ هزار و ۹۰۲ هکتار )  تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارند ،  افزود: به کشاورزان منطقه توصیه می شود از برداشت زودهنگام محصول برنج خودداری و پس از خشک شدن خوشه ها محصول برنج خود را برداشت کنند.

امیربنده ای یادآور شد: بطور میانگین سالانه در هر هکتار  اراضی زیر کشت این منطقه ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شلتوک برنج به دست می آید که از این میزان ۶۰ درصد به برنج سفید تبدیل می شود.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه خاطر نشان کرد: هاشمی ، علی کاظمی ، حسن سرا ، گوهر از مهمترین ارقام محصول برنج این شهرستان به شمار می روند.

این شهرستان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا ، در شرق استان گیلان واقع شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گیلان وزارت جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گیلان آستانه اشرفیه محصول برنج بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۹۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی

محمدعلی ملک‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در بارش‌های اخیر به جز مواردی آب گرفتگی مورد جدی در بافت تاریخی رخ نداد چرا که با هماهنگی‌های قبلی و آمادگی ایجاد شده در داخل بافت تاریخی زمینه برای بروز مشکل برای بناهای تاریخی کاهش یافت.

وی با تشکر از اهالی محله‌های قدیمی به دنبال دریافت آموزش‌ها و اقدامات پیشگیرانه برای ورود آسیب به بافت تاریخی یزد، بیشترین آسیب از ناحیه بارندگی اخیر را متوجه زیرساخت‌های استان به ویژه راه‌ها و بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۴۹۰ تیم امدادی در نقاط مختلف استان یزد برای مدیریت بحران‌های احتمالی، اظهار کرد: در حال حاضر ۷ محور مواصلاتی استان شامل محورهای یزد- دربید، یزد- خضرآباد، اردکان – هامانه، بهاباد- بنستان، ده جمال- ببروئیه، مهریز- کنجکوه برای ایمنی جان مردم استان مسدود است.

مدیرکل مدیریت بحران اظهار کرد: بخش کشاورزی استان به ویژه قنوات نیز در این بارش‌ها با خسارت مواجه شده اند که ارزیابی این خسارت‌ها بعد از پایان بارش‌ها اعلام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها در حالت آماده باش قرار دارند، اعلام کرد: ۱۰ شهرستان از ۱۲ شهرستان استان درگیر سامانه رگباری بودند و بیشترین بارش‌ها و در نتیجه خسارت‌ها مربوط به شهرستان‌های یزد، تفت، اشکذر، زارچ، میبد، اردکان، مهریز و بهاباد بوده است و ابرکوه و خاتم و مروست کمترین مشکل را داشتند.

کد خبر 6087890

دیگر خبرها

  • خسارت بیش از ۸۸ میلیارد تومانی در پی بارش های اخیر در کلاله
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه