Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@20:50:21 GMT

آخرین اخبار از دریافت کنندگان وام ازدواج

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۹۹۵۹

آخرین اخبار از دریافت کنندگان وام ازدواج

ایران اکونومیست-تندگویان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۰ درصد از جوانانی که متقاضی دریافت وام ازدواج بودند، این وام را دریافت کردند.

محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره آخرین آمار از دریافت کنندگان وام ازدواج، اظهار کرد: هفته ازدواج را طی کردیم و امیدوارم بتوانیم به جوانان برای انجام این امر مقدس کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: سال‌های گذشته که هیچ خدمتی از طرف دولت‌ها صورت نمی‌گرفت، تشویق و کمکی به جوانان ارائه نمی‌شد، امر ازدواج در حال شکل گیری بود. در واقع واقعیت این است که دولت‌ها نباید کمکی کنند بلکه آن‌ها باید با تقویت زیرساخت‌ها شرایط ازدواج را تسهیل کنند.

تندگویان تصریح کرد: اگر ساختار‌های موجود در کشور از لحاظ اشتغال، مسکن و... درست باشد جوانان ما بدون هیچ مشکلی می‌توانند وارد زندگی مشترک شوند، اگر یک جوان شغل داشته باشد و بتواند با درآمد خود و کمک گرفتن از خانواده‌اش مسکن تهیه کند، بسیاری از مشکلات و موانع موجود بر سر راه ازدواج حذف می‌شود چرا که اکثر مشکلات موجود، همین بهم ریختگی ساختارهاست.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۶ موضوع تسهیل وام ازدواج را در دستور کار خود قرار دادیم، اضافه کرد: تا قبل از سال ۹۶، افراد برای دریافت وام ازدواج ۱ تا ۳ میلیون تومانی، سال‌ها در صف می‌مانند، اما از سال ۹۶ به بعد این موضوع از بین رفت و وام ازدواج به روز شد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: با به روز شدن وام ازدواج در کشور، هر جوانی که پرونده‌اش تکمیل باشد، تنها ۱ یا ۲ ماه در نوبت قرار می‌گیرد و در حال حاضر وام ازدواج به ۵۰ میلیون تومان رسیده است که بازپرداخت آن با سود ۴ درصد، ۷ ساله است.

تندگویان ادامه داد: طبق آماری که در دست داریم از ابتدای سال تاکنون، ۴۰ درصد از متقاضیان وام ازدواج این وام را دریافت کردند و می‌توان گفت کسانی که از ابتدای سال درخواست وام داده بودند حتما تا پایان سال وام خود را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج به جوانان پرداخت کردیم، گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال به ۵۰ هزار میلیارد تومان برسد.
تخصیص وام اشتغال به جوانانی که طرح اقتصادی دارند

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به پرداخت وام اشتغال از سمت وزارت ورزش و جوانان، گفت: ما هم در کنار سایر نهاد‌ها و وزارت‌خانه‌ها، طرح‌هایی برای اشتغال در نظر داریم و تاکنون با مجموع ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار توانستیم ۷ هزار شغل برای جوانان ایجاد کنیم.

تندگویان بیان کرد: با استفاده از دو کارگزاری اعتبارات و وام اشتغال را به جوانان (افراد ۱۸ تا ۳۵ سال) پرداخت می‌کنیم که البته آن‌ها باید طرح‌های اقتصادی خود را مانند ایجاد تولیدی، صنوف و... را به ما ارئه دهند، همچنین سقف این وام‌ها ۱۵۰ میلیون تومان است و در بانک رسالت که یکی از کارگزاری‌های ماست برای هر نفر ۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بانک رسالت در زمینه توسعه اشتغال روستایی کار می‌کند و مواد اولیه را خودش به جوانان ارائه داده و خریدار محصول هم خودش است و به نظر من یکی از بهترین روش‌های توسعه است.
آخرین اقدامات صورت گرفته برای تهیه مسکن جوانان

تندگویان با اشاره به اقداماتی که برای تهیه مسکن جوانان صورت گرفته است، گفت: پرداخت ودیعه مسکن، وجود مسکن ارزان و ... از جمله طرح‌هایی است که توسط وزارت‌خانه‌های مختلف در حال انجام است و در تمام این موارد جوانان به ویژه افرادی که مزدوج هستند در اولویت قرار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان میلیون تومان وام ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۹۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریز میزبان نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی

جواد امان زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر در تشریح این خبر افزود: نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی و روستایی ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور از ۲۲ الی ۲۵ اردیبهشت ماه به میزبانی تبریز برگزار خواهد شد.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان عنوان داشت: در این همایش که مسئولان وزارت ورزش و جوانان نیز حضور خواهند داشت، برنامه‌های متنوعی در خصوص تبیین برنامه‌های ورزش همگانی کشور و ارائه برنامه و سیاست‌های مربوط به توسعه ورزش روستایی برگزار خواهد شد.

امان زاده یادآور شد: با توجه به میزبانی شایسته تبریز از برنامه‌ها و همایش‌های ملی، وزارت ورزش و جوانان همواره دیدگاه ویژه ای به استان آذربایجان شرقی دارد و میزبانی از چنین رویدادهایی تأثیر بسزایی در پیشرفت ورزش همگانی و روستایی استان خواهد داشت.

گفتنی است، در این نشست ملی مشاور مقام عالی وزارت ورزش و جوانان، رؤسای فدراسیون‌های آمادگی جسمانی، ورزش‌های همگانی و ورزش‌های روستایی و عشایری و رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی و روستایی ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور حضور خواهند داشت.

کد خبر 6098939

دیگر خبرها

  • پاسخ عجیب بانک مرکزی به درخواست زوج‌های جوان: «هیچ بانکی اعتبار پرداخت وام ازدواج ندارد»
  • تبریز میزبان نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم مرحوم اسکویی
  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند