Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@23:15:31 GMT

عدم تاثیر مصرف مکمل ویتامین دی در تقویت روحیه

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۰۰۰۳

عدم تاثیر مصرف مکمل ویتامین دی در تقویت روحیه

به گزارش تابناک، به نقل از سایکولوژی نیوز، ویتامین D، با عنوان ویتامین آفتاب در میان افراد شناخته می‌شود. بررسی‌های گذشته نشان داده است که عدم قرارگرفتن در معرض نور خورشید با کاهش سطح ویتامین دی در بدن مرتبط است و کمبود این ویتامین نیز با خطر بیشتر افسردگی در زندگی همراه است.

محققان دریافتند که نقش مکمل ویتامین D در پیشگیری و درمان افسردگی موردمطالعه قرار نگرفته است و باید زمینه مهمی برای تحقیقات آینده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر ورزش در فضای بیرون و قرارگرفتن در زیر نور آفتاب، خوردن غذاهای سرشار از ویتامین D و یا مصرف مکمل این ویتامین، منجر به بهبود وضعیت روحی افراد شود، برای بسیاری از افرادی که در معرض خطر افسردگی و سایر اختلالات روحی هستند، استفاده از این روش‌ها می‌تواند راه‌حلی ساده و مقرون‌به‌صرفه باشد.

برخی از افراد که بیشتر زمان خود را در مکان‌های بسته(خانه) می‌گذرانند و نمی‌توانند در معرض نور خورشید قرار گیرند، بر این باورند که مصرف مکمل‌های این ویتامین به‌جای قرارگرفتن در معرض نور خورشید، می‌تواند منجر به تقویت روحیه آفتابی شود و افسردگی را جبران کند.

اما تا این اواخر، هیچ بررسی در این زمینه انجام‌نشده است که مصرف مکمل ویتامین دی، می‌تواند خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد.

آزمایش بر روی ۱۸۳ هزار و ۵۳ فرد میانسال و سالخورده با میانگین سنی ۶۷.۵ سال نشان داد که مصرف مکمل ویتامین D نمی‌تواند باعث کاهش خطر ابتلا به افسردگی شود و یا موثر در خلق‌وخوی افراد باشد. در زمان شروع این تحقیق، شرکت‌کنندگان علائم افسردگی نداشتند.

این مطالعه را محققان دانشگاه هاروارد در بوستون و بیمارستان زنان بریگام در ایالات‌متحده انجام دادند.

محققان اظهار کردند: هدف از این مطالعه، آزمایش تاثیر مکمل ویتامین D بر خطر افسردگی در اواخر عمر و تاثیر آن بر خلق‌وخوی بود.

این بررسی در سال ۲۰۱۲ شروع شد و بعد از هشت سال پیگیری نشان داد که مصرف مکمل ویتامین دی نمی‌تواند مانعی برای بروز افسردگی در بزرگسالان باشد.

البته محققان هنوز تاکید دارند که ویتامین دی در افزایش سلامت استخوان و سوخت‌وساز بدن موثر است و این تحقیق در زمینه مزایای احتمالی این ویتامین است که نیاز به تحقیق بیشتر دارد.

یافته‌های این بررسی در مجله JAMA منتشرشده است.

منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح ترافیک 99 کنکور 99 حسین مدرس خیابانی انفجار بیروت عباس بابایی حزب کتائب لبنان بیروت ویتامین دی افسردگی طرح ترافیک 99 کنکور 99 حسین مدرس خیابانی انفجار بیروت عباس بابایی حزب کتائب لبنان بیروت مصرف مکمل ویتامین مصرف مکمل ویتامین دی ویتامین D

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت

به گزارش خبرآنلاین، «خدیجه رحمانی» متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در پاسخ به این سوال که بیشتر کمبود کدام ویتامین در کشور وجود دارد گفت: کمبود ویتامین B۱ در کشور بیشتر دیده می‌شود. با الگوهای مصرفی که وجود دارد باید آن را در غلات گنجاند. مثلا نان‌ها باید برای دریافت این ویتامین تصفیه نشده باشند، اما متلاسفانه بیشتر نان‌های ما تصفیه شده است و برای همین ویتامین B۱ دریافت نمی‌شود.

تاثیر ویتامین B بر خلق و خو

به گزاش ایلنا، رحمانی درباره تاثیر ویتامین‌ها روی کیفیت خلق و خو نیز توضیح داد: ویتامین‌های گروه B نقش مهمی در کمک به مغز در تولید سطح کافی مواد شیمیایی مورد نیاز برای مدیریت خلق و خو و سایر عملکردها دارند. بنابراین ویتامین‌های گروه ب در خلق و خو به‌ دلیل نقشی که در متابولیسم بدن دارند بسیار تاثیرگذارند. اگر کسی دارای مقادیر کم ویتامین B و به ویژه B۱۲ باشد، احتمال دارد علائم افسردگی را تجربه کند. به ویژه B۱۲ در کاهش خستگی شناخته شده است.

وی افزود: ویتامین B۳ نیز که در تولید سروتونین نقش دارد بسیار اهمیت دارد. در افراد مبتلا به افسردگی، سطح سروتونین آنها پایین است. توزیع ویتامین B۳ در مواد غذایی زیاد است و عمدتا کمبود آن کمتر پیش می‌آید. مگر کسی مشکلات گوارشی داشته باشد. اما جذب ویتامین B۱ و B۲ از طریق مواد غذایی کمتر است. B۲ بیشتر در شیر و لبنیات یافت می‌شود. اگر به این دست لبنیات حرارت زیاد داده نشود و در معرض نورآفتاب قرار نگیرند، چون نور آفتاب آنها را از بین می‌برد، ممکن است با این شرایط بیشتر جذب بدن شوند. چون ویتامین گروه B نسبتا ناپایدارند و در مراحل پخت بین ۳۰ تا ۶۰ درصد آنها از بین می‌رود برای همین کمبود آن بیشتر حس می‌شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902665

دیگر خبرها

  • مکمل‌های ورزشی فقط باید در داروخانه‌ها عرضه شود
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها چه ساعتی است؟
  • فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب
  • این ویتامین چربی کبد را دفع می‌کند | روش‌های کاربردی برای تقویت سلامت کبد
  • چطور باید حواسمان به بیماری‌های کبد باشد؟
  • چرا سلامتی کبد بسیار مهم است؟