Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@19:58:33 GMT

۵۰۰۰ طرح بوم‌گردی در گیلان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۰۱۰۲

۵۰۰۰ طرح بوم‌گردی در گیلان اجرا می‌شود

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان از هدفگذاری ایجاد ۵۰۰۰ طرح بوم‌گردی در استان خبر داد و گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آرش فرزام‌صفت امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های بوم‌گردی روستای میلاش منطقه رحیم آباد از هدفگذاری ایجاد 5 هزار طرح بوم‌گردی در استان گیلان که برنامه آن از سال 96 تدوین شده است خبر داد و اظهار داشت: تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان گیلان بر اهمیت و ضرورت توانمندسازی جوامع روستایی و اشتغالزایی در این نقاط تأکید کرد و ابراز داشت: تاکنون چیزی معادل 210 میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه برای ایجاد خود اشتغالی و مشاغل مورد حمایت کمیته امداد امام(ره) پرداخت شده است.

فرزام‌صفت مهم‌ترین مزیت‌ها و اهدافی که در خلال پرداخت این دسته از تسهیلات بانکی به متقاضیان دنبال می‌شود را نیز مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: توانمندسازی، آموزش و تقویت فعایت‌های مددجویان در زمینه‌های اشتغال، افزایش ارزش افزوده در جامعه و تأمین نیازهای سطح خانوار از جمله مهم‌ترین این اهداف هستند.

تسهیلات ارزان‌قیمت برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در لرستان پرداخت می‌شودافزایش اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی همچنان در اولویت استفعالان بوم‌گردی گیلان آموزش مهارتی می‌بینند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان گیلان از هدفگذاری ایجاد 5 هزار طرح بوم گردی در استان که برنامه آن از سال 96 تدوین شده است خبر داد و در همین زمینه بیان داشت: به علت شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های گردشگری دچار مشکل شد و امیدواریم پس از سپری شدن این ایام سخت، مجدداً شاهد رونق بخش گردشگری باشیم.

مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز در این بازدید مدل توانمندسازی اقتصادی مددجویان و کمک برای ارتقاء سطح معیشتی آنان را از جمله رویکردهای این نهاد حمایتی خواند و اظهار داشت: آمایش و نیازسنجی، استعدادسنجی، مشاوره شغلی، ارتقاء مهارت‌های شغلی، ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل از جمله اقدامات کمیته امداد محسوب می‌شود.

عباس اهرابی حمایت از ایجاد فرصت‌های شغلی به ویژه در بین مددجویان را هدف کمیته امداد اعلام کرد و با بیان اینکه تسهیلات بانکی لازم در اختیار متقاضیان اجرای طرح‌های بوم‌گردی قرار می‌گیرد عنوان کرد: تاکنون 25 طرح بوم‌گردی و مسافر کاشانه در گیلان توسط مددجویان کمیته امداد اجرایی شده است.

اهرابی مراحل حمایت‌ها و کمک به مددجویان کمیته امداد گیلان برای آغاز فعالیت در بخش بوم‌گردی را برشمرد و تصریح کرد: مددجویان پس از تأیید بومی بودن توسط دهیاری‌ها و به بنیاد مسکن معرفی می‌شوند سپس با استفاده از تسهیلاتی که کمیته امداد امام خمینی(ره) در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد طرح بوم‌گردی خود را اجرایی می‌کنند. 

وی یکی از کارکردهای اجرای طرح بوم‌گردی را توسعه گردشگری و درآمدزایی در روستاهای گیلان تلقی کرد و اظهار داشت: داشتن درآمد پایدار برای روستائیان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گیلان از دیگر مزایای مهم این برنامه محسوب می‌شود از طرفی کمیته امداد نیز زمینه‌های تحقق هرچه بیشتر این طرح‌ها را فراهم می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان از احداث و مرمت 25 واحد اقامتگاه بوم‌گردی و مسافر کاشانه در روستاهای گیلان با هدف توانمندسازی مددجویان کمیته امداد و با مشارکت دستگاه‌های ذیربط خبر داد و گفت: حدود 70درصد جامعه مددجویان گیلان را روستاییان شامل می شوند بنابراین اشتغال پایدار آنان امری مهم محسوب می‌شود.

اهرابی با بیان اینکه بوم‌گردی فرصت‌های بسیار زیادی را برای ایجاد مشاغل خرد و کسب و کارهای کوچک خانوادگی در روستاهای استان گیلان ایجاد می‌کند ابراز داشت: برای رسیدن به این هدف نیازمند کمک و همدلی تمام دستگاه‌ها به ویژه استانداری، بنیاد مسکن، میراث‌فرهنگی و روستایی، محیط‌زیست و منابع طبیعی هستیم. 

وی اقامتگاه بوم‌گردی را اقامتگاهی بومی و محلی که عمدتاً در خانه‌های قدیمی بازسازی شده و به سبک معماری سنتی آن منطقه ساخته می‌شود خطاب کرد و در همین زمینه افزود: به طور معمول پذیرایی از مسافران و گردشگران در این اقامتگاه‌ها هم به شکل بومی و محلی و با تکیه بر آداب سنتی انجام می‌شود.

انتهای پیام/614/ش

R7877/P/S6,71/CT11 بیشتر بخوانید... بوم‌گردی و تقویت گلخانه‌ها از محورهای توسعه چهارمحال و بختیاری است لزوم استانداردسازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در بحران کرونا/ فروش اقامتگاه‌های بومگردی در چند ماه اخیر بوم‌گردی ایلام با کرونا سرگردان شد؛ ضرر ۱۷ میلیارد تومانی به تأسیسات گردشگری استان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بوم‌گردی و تقویت گلخانه‌ها از محورهای توسعه چهارمحال و بختیاری است لزوم استانداردسازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در بحران کرونا/ فروش اقامتگاه‌های بومگردی در چند ماه اخیر بوم‌گردی ایلام با کرونا سرگردان شد؛ ضرر ۱۷ میلیارد تومانی به تأسیسات گردشگری استان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ علت اصلی افسارگسیختگی قیمت‌ها در بازار مسکن چیست؟ ۲ گزارش|تأکید مراجع عظام تقلید بر اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل بهداشت / ‌عزاداری امام حسین(ع) ‌هرگز نباید فراموش شود ۳ سقوط نمودار نرخ رشد جمعیت کشور دستخوش عومل داخلی و خارجی؛ بحرانی که جدی گرفته نمی‌شود ۴ محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان ‌در هرمزگان/ اجرای الگوی جامع آبادانی و پیشرفت در "لارک و بخش احمدی" + فیلم ۵ رئیس سازمان چای کشور: ۲۳۰ هکتار از باغات چای رها شده به چرخه تولید برگردانده شد ۶ کرونا نبض صنایع دستی را به شماره انداخت/ واحدهای تولیدی حال و روز خوشی ندارند ۷ گزارش ویدیوئی| ‌افت ولتاژ برق دربخش تلنگ قصرقند/ ‌روستایی‌ها‌ که از نعمت آب‌سرد و هوای خنک کولر ‌محروم‌اند ۸ عیدی رهبر معظم انقلاب به مردم بشاگرد /یخچال‌های اهدایی به مناطق محروم رسید+تصاویر مهمترین اخبار استانها ابتکار فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌شرق در تبریک روز خبرنگار / قدردانی از ‌‌مدافعان و یاوران سلامت / نیروهای مسلح کنار مردم‌اند + فیلم اتمام بازسازی روستاهای سیل‌زده گلستان تا پایان شهریور/همه واحدهای مسکونی سیل‌زدگان تحویل شد عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: واسطه‌گران و رانت‌خواران به جان برنج شمال افتاده‌اند / دولت نابه‌‌سامانی در بازار برنج را کنترل کند دستگیری مدیر کل سابق امور اقتصادی و دارایی استان هرمزگان به اتهام فساد مالی مهمترین اخبار تسنیم لحظه به لحظه با لبنان|همبستگی محور مقاومت با مصیبت‌دیدگان/ اردوکشی غربگرایان در بهره‌برداری سیاسی از انفجار بیروت شرمن: ایران در برابر فشار حداکثری ترامپ مقاومت را برگزیده است مسکو: مواضع روسیه در مخالفت با قطعنامه ضدایرانی آمریکا تغییر نمی‌کند آزادی زندانیان و آغاز مذاکرات؛ محور دیدار نماینده سازمان ملل با معاون سیاسی طالبان حزب الله عراق: دشمنان از انفجار بیروت برای فشار به مقاومت سوء استفاده می‌کنند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقامتگاه های بوم گردی کمیته امداد گیلان طرح بوم گردی امور اقتصادی اقامتگاه ها استان گیلان ترین اخبار بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی حجتی صبح سه‌شنبه در نشست مشترک با کمیته امداد اظهار کرد: گام سوم طرح یاس با محوریت یاران آسیب ستیز در اردبیل با همکاری کمیته و هلال‌احمر استان به منظور ارایه آموزش مواجهه با بحران و افزایش تاب‌آوری اجرا می شود.

وی به بررسی مفاد تفاهمنامه بین این دو نهاد و اجرای فاز سوم طرح یاس اشاره و خاطرنشان کرد: طرح یاس براساس تفاهمنامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد در این استان با هدف جذب، ساماندهی و آموزش، ارتقای سطح دانش و مهارت‌های مخاطبین در خصوص پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی در بین مدد جویان دختر ۳۰ الی ۴۰ سال مجرد زیر حمایت کمیته امداد اجرا می شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: این طرح آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان به شرکت کنندگان ارایه می‌شود.

حجتی تصریح کرد: در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرآیندی می‌شوند که در بروز بحران احتمالی می‌توانند در مرحله نخست خود، سپس خانواده و در مرحله سوم اعضای محله را از بحران نجات دهند.

کد خبر 6092921

دیگر خبرها

  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل