Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: «مروان عبود» استاندار بیروت، شامگاه چهارشنبه، در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی گفت که خسارت ناشی از انفجار بیروت بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، استاندار بیروت در این خصوص گفت: «خسارت بسیار سنگین است. در برآورد‌های ما خسارت‌های مستقیم و غیرمستقیم بیش از ده یا حتی پانزده میلیارد دلار است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مروان عبود در ادامه گفت که این انفجار «بزرگترین بحران و فاجعه‌ای است که لبنان در عصر جدید با آن دست و پنجه نرم می‌کند».

استاندار بیروت روز گذشته گفته بود که انفجار در بندر بیروت ویرانی بسیار زیادی به بار آورده است به‌طوری که در پی این حادثه، هزاران تن کشته یا زخمی شده‌اند. وی همچنین گفته بود که این انفجار تقریبا ۳۰۰ هزار لبنانی را بی‌خانمان کرده است.

منابع خبری عصر روز سه‌شنبه از وقوع یک انفجار مهیب در بندر بیروت خبر دادند که طبق جدیدترین آمار منتشر شده، شمار جان باختگان این انفجار به ۱۳۵ تن و تعداد مجروحان به حدود ۵ هزار نفر رسیده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: انفجار بیروت لبنان انفجار بیروت انفجار لبنان صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است

                                                                        به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ نامی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران در استانداری ایلام با اشاره به اینکه رهاسازی نخاله‌ها درحاشیه شهرها و در مسیر مسیل‌ها و پل‌ها همیشه حادثه آفریده است اظهار داشت: بیش از ۶ هزار کیلومتر از رودخانه‌ها از کنار شهر‌ها می‌گذرد و قطعا ریختن نخاله و تفکیک نشدن زباله به ویژه پلاستیک‌ها ازمبداء امری جبران ناپذیر است.   وی عنوان کرد: دربودجه‌سال ۱۴۰۳‌کلیه‌دستگاه‌های اجرایی‌مکلف شده اند‌برای جلوگیری‌ازکاهش منابع آبی ازپساب تصفیه‌شده استفاده کنند.   رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین تصریح کرد: برای اطفاء حریق به ویژه دراستان‌های دارای بیشترین نزولات جوی مثل استان ایلام باید همه دستگاه‌ها باهماهنگی مردم ازهم اکنون آماده باشند.   وی در ادامه اضافه کرد: خسارت‌های ناشی ازحوادث غیرمترقبه‌ بویژه سیل غیرقابل انکار است، اما تلاش ما کاهش حداقلی خسارت ها به‌ ویژه تلفات جانی است و این رویه را ما بیشتر در استان‌ها مثل ایلام می‌بینیم.   استاندار ایلام همچنین در این نشست بیان کرد: با عده‌ای که حقوق شهر و شهروندی‌ را رعایت نمی‌کنند‌ و بدون توجه به قانون، پسماندها‌ و نخاله ها را درحاشیه شهر می‌ریزند برخورد جدی شود.   بهرام نیا با قدردانی از تعامل مردم بادستگاه‌های اجرایی برای‌ زیبا سازی شهر‌ و پاکسازی مناطق‌ تفریحی و تفرجگاهی افزود: تعرض به حقوق شهروندی بویژه ریختن نخاله در مسیر مسیل‌ها و حاشیه شهر‌ها پذیرفتنی نیست.     وی در ادامه گفت: برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب و ترمیم و بهسازی سیل بند‌ها در استان به هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.   استاندار ایلام همچنین با بیان اینکه تعیین تکلیف روستا‌های بالادست سد سیمره و مهار آب‌های سطحی حتما باید پیگیری شود مطرح کرد: تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از مطالبات مردم این روستا‌ها است.   مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام در این نشست بیان کرد: بارش تگرگ در شهرستان مهران، ۹۸ میلیارد تومان خسارت وارد کرد که با پیگیری‌های استاندار ایلام، ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای جبران این خسارت‌ها اختصاص یافت.   بیگلریان اعلام کرد: بارش تگرگ در شهرستان دهلران به بیش از ۱۰ هزار هکتار از مزارع به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده که نیاز به پیگیری دارد.   مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام یادآور شد: در بند (د) تبصره ۱۶ امهال وام‌های کشاورزی، ۲۸ میلیارد تومان برای جبران خسارات سیل اختصاص یافته که تنها ۱۶ میلیارد تومان آن جذب شده است.

دیگر خبرها

  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • تا ۲۴ ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • ابعاد ورشکستگی رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه