Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-26@00:45:14 GMT

پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۰۳۶۹

پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه به بهره‌برداری رسید

پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه با ظرفیت تولید یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول با دستور رئیس‌جمهوری به‌صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه امروز (پنجشنبه، ۱۶ مردادماه) با هدف تولید یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول از سوی دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس به‌صورت رسمی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه که در مدت زمان چهار سال و براساس برنامه زمان‌بندی استاندارد به مدار تولید وارد شده است روزانه ۴.۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی دریافت می‌کند و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده سالانه ۳۰۰ میلیون دلار درآمد از محل صادرات محصول این واحد نصیب کشور می‌شود.

۵۰ درصد از کل سرمایه‌گذاری انجام‌شده در پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه از مهندسی، مشاوره تا ساخت و نصب و تجهیزات از توانمندی‌های داخلی استفاده شده و این شرکت اشتغال‌زایی ۷۰۰ نفر را در زمان بهره‌برداری ایجاد کرده است.

این مجتمع که از شرکت‌های تابع هلدینگ پتروفرهنگ به شمار می‌رود با سرمایه‌گذاری حدود ۶۰۰ میلیون دلار در زمینی به مساحت حدود ۸ هکتار در فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی عسلویه اجرا شده و لایسنسور پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه هالدور تاپسودانمارک است.

پتروفرهنگ، از شرکت‌های تابع صندوق ذخیره فرهنگیان است و سود فعالیت‌های آن به فرهنگیان عضو تعلق می‌گیرد.

بهره‌برداری از ۱۷ طرح جهش دوم صنعت پتروشیمی برای سال ۹۹ برنامه‌ریزی شده است که پتروشیمی میاندوآب به‌عنوان نخستین طرح یک ماه گذشته و سه طرح پتروشیمی کاوه و پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه و واحد کاتالیست پتروشیمی لرستان نیز امروز به‌طور رسمی افتتاح شدند. با بهره‌برداری از این ۱۷ طرح، ظرفیت صنعت پتروشیمی از ۶۶ میلیون تن کنونی با ۳۵ درصد رشد به ۹۰ میلیون تن در سال می‌رسد.

بهره‌برداری از ۲۷ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۰ و تحقق کامل جهش دوم صنعت پتروشیمی برنامه‌ریزی شده است، به‌طوری که ظرفیت صنعت پتروشیمی به سالانه ۱۰۰ میلیون تن با درآمد ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد.

منبع: شانا

کلیدواژه: پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه جهش دوم صنعت پتروشیمی حسن روحانی رئیس جمهوری متانول بهره برداری افتتاح سال 99 پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه صنعت پتروشیمی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مهدی نوبانی افزود: آکواریوم، شهربازی، چرخ و فلک، مجتمع سرگ سورو، ساختمان مشارکت ۱۸ واحدی و محل اسکان مهمانان نوروزی از طرح‌هایی است که هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.
وی گفت: اعتبار این طرح‌ها بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است و تلاش بر آن است همه طرح‌ها در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید؛ نشست هم اندیشی ساخت شهر‌های جدید ساحلی در هرمزگان
شهردار بندرعباس افزود: جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های خدماتی و عمرانی از مهمترین اهداف شهرداری بندرعباس است.

دیگر خبرها

  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه