Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق آخرین آمار جهانی تاکنون ۱۸ میلیون و ۹۷۹ هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند؛ کشور آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۵۵ هزار مبتلا به مجموع ۴ میلیون و ۹۷۳ هزار نفر رسید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ براساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا این لحظه 18میلیون و 979 هزار و 320 نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید19 ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 711 هزار و 250 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 12 میلیون و 171 هزار و 65 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست بدهند.

آمار تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، برزیل و هند به‌‌ترتیب با 2میلیون و 540 هزار و 137، 2 میلیون و 20 هزار و 637 و یک میلیون و 328 هزار و 336 بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به 1 ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا کرونا در جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک و نوجوان در صدر آمار تعداد چاپ کتاب

زمانی که به آمار نشر کتاب در سال ۱۴۰۲ نگاهی می‌اندازیم، شاهدیم که ۱۰۸,۷۶۸ عنوان کتاب به چاپ رسیده که در این آمار، کتاب‌های کودک و نوجوان، ادبیات، کمک درسی، علوم اجتماعی و علوم عملی به ترتیب در صدر آمار بیشترین تعداد عنوان قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروزه شاهد افزایش تنوع و از سویی افزایش قیمت کتاب‌ها هستیم؛ از طرفی طبق آمار، با وجود تاکید همیشگی رهبری بر موضوع کتاب و ادبیات شاهد کاهش سرانه مطالعاتی هستیم؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند: «در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه انسانی، همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده‌اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است.»

در همین راستا باید به خواندن کتاب اهتمام ورزید چراکه علم و علم‌آموزی همواره از موارد مورد توجه در فرهنگ ایرانی-اسلامی ما بوده و امروزه شاهد ظرفیت نویسندگان و شعرای بزرگ خود هستیم که همواره در این عرصه فعالیت می‌کنند و خوش درخشیدند اما نکته حائز اهمیت و از الزامات ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، قیمت مناسب کتاب است در حالی که وقتی به آمار نشر و هزینه کتاب در سال اخیر نگاهی می‌اندازیم شاهدیم که هزینه آن‌ها افزایش چشمگیری داشته است؛ که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت:

در سال ۱۴۰۲،( تا امروز_بیست‌وهشتم اسفند_) ۱۰۸,۷۶۸ عنوان کتاب به چاپ رسیده که ۷۷,۷۴۰ مورد آن تألیف و ۳۱,۰۲۸ مورد آن ترجمه بود؛ حائز اهمیت است که از این تعداد عنوان شده ۷۶,۰۸۴ عنوان در تهران و ۳۲,۶۸۴ عنوان در سایر استان‌ها به چاپ رسیده که میانگین قیمت آن را می‌توان ۱,۲۱۶,۰۴۳ ریال برآورد کرد.

به طور کلی در میان کتاب‌های کودک و نوجوان، ادبیات، کمک درسی، علوم اجتماعی و علوم عملی به ترتیب در صدر آمار بیشترین تعداد عنوان قرار دارند که در موضوع کودک و نوجوان ۲۲۱۸۵ عنوان و علوم عملی ۱۱۵۸۸ عنوان به چاپ رسیده است.

و به طور کلی در سال ۱۴۰۲ بالاترین میانگین قیمت با شماره ۲,۰۸۷,۰۲۳ به حوزه کمک درسی و کمترین آن با شماره ۷۴۲,۵۶۹ به حوزه کودک و نوجوان تعلق می‌گیرد؛ در ادامه نگاهی به جزئیات کامل پرعنوان‌ترین کتاب‌ها در سال ۱۴۰۲ خواهیم داشت:

کودک و نوجوان

در سالی که گذشت تعداد ۲۲۱۸۵ کتاب کلیات عنوان شد که از این تعداد ۱۲۸۶۷ عنوان تألیف و ۹۳۱۸ مورد آن در بخش ترجمه قرار داشت؛ حائز اهمیت است که ۱۶۳۴۶ عنوان در استان تهران و ۵۸۳۹ عنوان آن در سایر استان‌ها به چاپ رسیده است.

همچنین ۸۸۳۷ مورد در چاپ اول و ۱۳۳۴۸ مورد آن تجدید چاپ شدند؛ و به طور کلی میانگین قیمت کلیات ۷۴۲,۵۶۹ ریال بود.

ادبیات

در حوزه ادبیات شاهد چاپ ۱۷۵۵۴ عنوان کتاب بودیم که از این تعداد ۱۲۱۱۹ عنوان تألیف و ۵۴۳۵ عنوان ترجمه بوده است؛ در استان تهران ۱۱۹۷۶ و در سایر استان‌ها ۵۵۷۸ کتاب به چاپ رسیدند؛ لازم به ذکر است که ۱۰۷۶۹ کتاب در چاپ اول و ۶۷۸۵ کتاب نیز تجدید چاپ شدند، که به طور کلی ۱,۳۰۶,۵۴۶ ریال میانگین قیمت آن شده است.

کمک درسی

در زمینه کتاب‌های کمک درسی نیز ۱۴۲۵۴ عنوان کتاب چاپ شده که ۱۳۱۴۹ عنوان آن تألیف و ۱۱۰۵ عنوان آن ترجمه بوده است؛ در استان تهران ۱۲۵۵۲ کتاب و سایر استان‌ها ۱۷۰۲ کتاب به چاپ رسید که ۶۶۰۲ عنوان کتاب در چاپ اول و ۷۶۵۲ مورد نیز تجدید چاپ شده‌اند؛ و به طور کلی میانگین قیمت آن برابر ۲,۰۸۷,۰۲۳ ریال است.

علوم اجتماعی

علوم اجتماعی با تعداد ۱۱۵۸۸ یکی دیگر از عناوینی است که ۷۶۷۴ مورد آن تألیف و ۳۹۱۴ مورد آن ترجمه است؛ که در استان تهران ۸۲۰۸و در سایر استان‌ها ۳۳۸۰ کتاب به چاپ رسیده‌اند؛ لازم به ذکر است که در چاپ اول ۸۸۹۴ کتاب چاپ ۲۶۹۴ عنوان کتاب تجدید چاپ شدند، و به طور کلی میانگین قیمت آن برابر ۱,۳۸۸,۳۱۳ ریال بوده است.

کد خبر 737167

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • آخرین آمار قربانیان کرونا، ۷ میلیون و ۶ هزار و ۱۴۹ نفر
  • آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • اجرای ۵ هزار و ۴۲۱ نمایش در سال ۱۴۰۲
  • افزایش بیماری سرخک در افغانستان
  • کودک و نوجوان در صدر آمار تعداد چاپ کتاب
  • آمار جهانی کرونا؛ آمریکا رکورددار مبتلایان روزانه
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۷ اسفند؛ ۱۰ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۶ اسفند؛ ۶۰ فوتی و ۵ هزار ابتلای جدید
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ‌کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه