Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:09:59 GMT

یادی، نامی و نگاهی به شهدای ایرنا

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۰۵۶۰

یادی، نامی و نگاهی به شهدای ایرنا

۱۷ مرداد ماه در تقویم فرهنگی کشور مزین به نام شغلی ممهور به مُهری شده که با تمام سختی‌ها، مشقات، دشواری‌ها و صد البته شیرینی‌های خاصش در همراهی با اهالی و پیشه‌ورانش که ثمره شیرین فعالیت‌های‌شان با اندیشه‌ورزی، پویایی جامعه و همراهی با کنش‌ها و اتفاقات جهان پیرامون‌مان گره خورده است، تردیدی وجود ندارد کسانی که چنین رسالتی بر دوش آنها قرار دارد جز نام زیبنده خبرنگار نمی‌توانند نام دیگری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۷ مردادماه روز خبرنگار است!

اگر از تاریخ درازنای هزاره های انتقال رویدادها و اخبار از اقوال، شنیده‌ها و گویش‌های سینه به سینه بگذریم؛ طی یک قرن اخیر خبر مفهومی جدایی‌ناپذیر از تاروپود زندگی انسان‌ها نبوده و نخواهد بود، چرا که زیستن در این جهان اثیری به ویژه با درهم آمیختنش با دنیا و فضای مجازی ارتباط انسان‌ها را با یکدیگر در تمام نقاط جهان به اصلی غیر قابل انکار بدل کرده است.

در این میان سرعت، صحت و دقت اخبار می‌تواند در روشنگری هر نظام و در نگاهی خُردتر، هر جامعه و درنهایت تک‌تک افرادی که آن جامعه را تشکیل می‌دهند نقشی غیرقابل انکار داشته باشد. نقشی که رسالت و وظیفه خطیر آن بر بینش، دانش و قلم خبرنگارانی است که در تمام کوران بحران‌ها، تلخی‌ها، مصائب، جنگ‌ها و صد البته رویدادهای خوش و شیرین شهد خبر را برای آگاهی بخشی و تبلور اندیشه جامعه و تنظیم نبض ضربان و شریان حیات آن به عموم مردم منتقل می‌کنند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان تنها خبرگزاری رسمی کشور که اخبار آن در تمامی جهان قابلیت استناد، اتکا و متقن بودن را با خود یدک می‌کشد طی سابقه ۸۶ ساله خود از زمان تاسیس (۱۳۱۳) تا به امروز، به ویژه بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی برگ‌های زرینی را در عرصه خبر و خبرنگاری در ایران و جهان به نام خود ثبت کرده است.

ایرنا با همراهی نیروهای خدوم، فعال، صدیق، راست‌کار و اندیشه‌ورزش توانسته نبض جریان‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایران و جهان را با شعاری که همواره بر پیشانی‌نوشت  فعالیت‌هایش قرار دارد - سرعت، صحت و دقت -  به مخاطبان داخلی و بین‌المللی ارائه کند.

سال ۱۳۷۵ شهید محمود صارمی از خبرنگاران خدوم و صدیق خبرگزاری جمهوری اسلامی که به ‌عنوان نماینده خبرگزاری در دفتر این بنگاه خبری در شهر مزارشریف کشور افغانستان مشغول فعالیت بود که با حمله گروهک تروریستی طالبان شربت شهادت را نوشید و شورای فرهنگ عمومی ۱۷ مردادماه را از سال ۱۳۷۶ (یک سال بعد از شهادت محمود صارمی) به یاد این شهید بزرگوار روز خبرنگار نامید.

همچنین در تاریخ دهه نخست انقلاب شکوهمند اسلامی به‌ویژه در سال‌های حماسه‌سازی هشت سال دفاع مقدس، خبرگزاری جمهوری اسلامی با اهدای شهدایی در مسیر خبررسانی در جبهه‌های حق علیه باطل و از آن تاریخ تا به امروز با اهدای شهدای دیگر به نظام و آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران توانسته رسالت اندیشه‌ورزی و همراهی با نبض جریان‌های خبری را با خود به دوش بکشد.

آنچه در ادامه از خاطرتان می‌گذرد مروری، یادی و نگاهی بر شهدای خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) است. روح همگی‌شان شاد و یادشان گرامی... 

من محمود صارمی خبرنگار ایرنا هستم

شهید محمود صارمی ۷ خرداد ماه ۱۳۴۷ در روستای چهاربره از توابع شهرستان بروجرد در استان لرستان و در خانواده‌ای متدین دیده به جهان گشود. در سال ۱۳۶۴ در رشته جغرافیای دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی پذیرفته شد. پس از گذراندن چند ترم راهی جبهه شد و به مدت ۱۷ ماه به مبارزه با دشمنان بعثی پرداخت. وی پس از اتمام تحصیلات در سال ۱۳۷۰ همکاری خود را با سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی آغاز کرد و در ۱۹ فروردین ماه ۱۳۷۱ به استخدام ایرنا درآمد. شهید صارمی در سال ۱۳۷۱ همزمان با ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، ازدواج کرد و در سال ۱۳۷۵ به عنوان مسئول دفتر ایرنا در شهر مزار شریف افعانستان منصوب شد.

وی پس از دو سال تلاش در امر خبر رسانی رویدادهای افعانستان در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ همراه با دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران به دست نیروهای طالبان به اسارت گرفته شد و در نهایت مظلومیت در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید.

شجاعت و ایثارگری این شهید وارسته موجب شد که روز شهادتش با تصویب شورای فرهنگ عمومی «روز خبرنگار» نام گیرد و در تاریخ رسانه جاودانه شود.

آخرین گزارش این شهید گویای حقانیت، مظلومیت و احساس تکلیف شهدای خبرنگار است: «اینجا محل کنسولگری ایران در مزار شریف است، من محمود صارمی خبرنگار ایرنا هستم، گروه طالبان چند ساعت پیش وارد مزار شریف شد. مزار شریف به دست طالبان سقوط کرد، عده‌ای از نیروهای طالبان در محوطه کنسولگری ایران دیده می شوند. به من بگویید چه وظیفه ای … »

پیکر شهید محمود صارمی بعد از استقبال باشکوه و تشییع در گلزار شهدای شهرستان بروجرد به خاک سپرده شد. از این شهید یک فرزند پسر به نام سینا به یادگار مانده است.

جاوید الاثر کاظم اخوان‌علاف از عکاسی تا ربوده شدن به دست صهیونیست‌ها

جاوید الاثر کاظم اخوان‌علاف اول شهریور ماه ۱۳۳۸ در خانواده ای مذهبی در یکی از محلات قدیمی شهر مقدس مشهد به نام دو بند علیخان روبروی حرم مطهر در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاهش به پایان رساند و موفق به اخذ دو دیپلم طبیعی و ریاضی آن زمان شد.

کاظم اخوان  با آغاز حرکت انقلاب اسلامی، در جلسات و راهپیمایی های ضد رژیم طاغوت به طور فعال شرکت داشت و بارها توسط مزدوران ستمشاهی مورد ضرب و شتم قرار گرفت. با آغاز جنگ تحمیلی حضور در جبهه را بر هر کار دیگری ترجیح داد.

کاظم اخوان اول شهریور ماه ۱۳۶۰ به عنوان عکاس – خبرنگار به خانواده خبرگزاری جمهوری اسلامی پیوست و به همراه دیگر خبرنگاران ایرنا با دوربین عکاسی و فیلمبرداری وظیفه ثبت رشادت ها و دلاورمردی های رزمندگان اسلام در جبهه‌های غرب و جنوب ایران را برعهده گرفت.

شانزدهم خرداد ۱۳۶۱ رژیم صهیونیستی دست به حمله گسترده علیه لبنان زد و بیروت را به محاصره درآورد. چند روز بعد در تیر ماه ۱۳۶۱ یک هیئت دیپلماتیک برای بررسی راه های ارائه کمک های انسان دوستانه عازم بیروت شد. اخوان، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز داوطلبانه برای عکاسی و ثبت لحظه‌های مقاومت مردم فلسطین و لبنان به بیروت اعزام شد که در این ماموریت و در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۱ در ایستگاه بازرسی (بره‌بار) بین طرابلس و بیروت همراه گروهی از دیپلمات های ایرانی ربوده شد.

از آن زمان تاکنون همواره مسئولان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران موضوع ربوده شدن دیپلمات های ایران را پیگیری و به مجامع بین‌المللی شکایت کرده و این روند همچنان از سوی جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد.

از جاویدالاثر کاظم اخوان تصاویر ارزشمندی از عملیات‌های مختلف رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به جای مانده است.

شهید سپهدار ساجدی رئیسی و آن سقوط تلخ هواپیمای C-۱۳۰

شهید سپهدار ساجدی در اول شهریور ماه ۱۳۴۷ در روستای رییس کلا در منطقه سواد کوه استان مازندران دیده به جهان گشود.

وی در رشته تاریخ دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی تحصیل کرد. سپس در سال ۱۳۷۱ در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی مشعول به کار شد و در ۲۰ اردیبهشت ۷۲ به استخدام سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در آمد.

او مدت سه سال در گروه بولتن خبر ایرنا کار کرد و پس از آن به عنوان مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در آستارا، گیلان و دماوند به خدمت پرداخت. ساجدی درسال ۱۳۸۲ به عنوان خبرنگار و کارشناس امور خبری ایرنا در دفتر ریاض عربستان سعودی مشغول فعالیت شد.

انعکاس موضوع‌های اجتماعی و پیگیری جدی مسائل جامعه از خصیصه‌های این خبرنگار و گزارشگر ایرنا بود و به همین سبب در اغلب دوران خدمت صادقانه‌اش، در عرصه اطلاع‌رسانی در بخش اجتماعی فعالیت داشت.

۱۵ آذر ماه سال ۱۳۸۴ شهید سپهدار ساجدی برای پوشش خبری رزمایش نیروی دریایی ارتش در منطقه چابهار و دریای عمان عازم این منطقه بود که بر اثر سانحه سقوط هواپیمای C-۱۳۰ حامل خبرنگاران در تهران به فیض شهادت نائل آمد.

پیکر شهید سپهدار ساجدی رئیسی بعد از استقبال باشکوه و تشییع در آرامگاه: سواد کوه روستای رییس کلا لفور  به خاک سپرده شد. از شهید ساجدی دختری به نام آسیه به یادگار مانده است.

شهید سیدمهدی میرافضلی سریزدی، فروغ ستاره‌ای دیگر در حادثه هواپیمای C-۱۳۰

شهید سیدمهدی میرافضلی ۲۰شهریور ۱۳۴۷در شهر یزد و در خانواده‌ای متدین دیده به جهان گشود. او همکاری خود را با خبرگزاری جمهوری اسلامی از اول اسفند ماه سال ۱۳۶۸ آغاز کرد.

این خبرنگار– عکاس توانا، متعهد و گشاده‌روی خبرگزاری جمهوری اسلامی فعالیت های ارزشمندی در حوزه‌های گوناگون هنری و فرهنگی داشت.

برگزاری نمایشگاه‌های عکس برای معرفی رویدادهای مختلف، برگزاری کلاس‌های طراحی و نیز انتشار کتاب عکس با عنوان «غم بم» از جمله فعالیت های فرهنگی او به شمار می‌آید. آثار این شهید بزرگوار در جشنواره‌های مختلف و در مجله عکس خبری به چاپ رسیده است.

از جمله یادگارهای شهید میرافضلی، عکس‌هایی است که او به سبب وظیفه خطیرش در واحد عکس ایرنا از همکاران در سال‌های متمادی تهیه کرد که به یادگار باقی مانده است.

شهید سید مهدی میرافضلی به سبب هوش و ذکاوت خدادادی، روحیه قوی و ابتکار عملی بالایی که داشت همواره به دنبال شکار لحظه ها بود و به همین سبب دوربین خود را تا آخرین لحظات حیات بر دوش داشت و لحظه‌ای از خود دور نکرد. همکاران ایرنا همواره آثار اجتماعی با خمیرمایه انسانی را در عکس های متعدد میرافضلی به وضوح شاهد بودند.

شهید میرافضلی برای پوشش خبری رزمایش نیروی دریایی ارتش در منطقه چابهار و دریای عمان عازم این منطقه بود که بر اثر سانحه سقوط هواپیمای C-۱۳۰ حامل خبرنگاران در تهران به فیض شهادت نائل آمد.

از این شهید بزرگوار دختری به نام زینب السادات و پسری به نام سید علی به یادگار مانده است.

داریوش گودرزی‌کیا؛ به عزت مقام شهدا نام شهید را بر من قرار بده

شهید داریوش گودرزی‌کیا ۲۵ بهمن ماه ۱۳۲۲ در روستای اناج از توابع شهرستان اراک در خانواده‌ای محروم دیده به جهان گشود. به دلیل شرایط دشوار خانواده، تا کلاس ششم ابتدایی درس خواند و پس از چندی به عنوان نامه‌رسان در وزارت پست مشغول به کار شد. شهید گودرزی‌کیا اول مهرماه سال ۱۳۵۵ در خبرگزاری جمهوری اسلامی که در آن زمان خبرگزاری پارس نام داشت استخدام شد و همزمان به ادامه تحصیل پرداخت.

با شروع جنگ تحمیلی از نخستین داوطلبان اعزام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود که پس از حضور در خطوط مقدم جبهه به ثبت رویدادهای مهم جنگ تحمیلی پرداخت.

شهید گودرزی‌کیا در عملیات‌های مختلف مانند فتح المبین، رمضان، محرم، والفجر و خیبر شرکت داشت تا اینکه با شرکت در عملیات عاشورا در منطقه میمک مورد اصابت تیر لشگر بعث قرار گرفت و سرانجام روز ۲۹ مهرماه ۱۳۶۳ پس از سال‌ها تلاش دلسوزانه و دلاورانه در عرصه‌های مختلف خبری و ثبت جانفشانی های رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر شهید گودرزی‌کیا در قطعه ۲۷بهشت زهرا(س) تهران به خاک سپرده شده است. از این شهید بزرگوار ۴ فرزند به یادگار مانده است.

فرازی از وصیت نامه شهید گودرزی‌کیا:

خدا را سپاس که به من فرصتی عنایت نمود تا بتوانم چند خطی به نام وصیت نامه از خود باقی بگذارم. خدایا اگر به آن مقام که تو می پسندی، لایق نیستم، پس به غلامی غلام شهدا قرارم ده. خدایا تو را قسم به کودکان شهدا از گناهان من بگذر که دیگر طاقتم تاب شده است. خدایا به عزت مقام شهدا نام شهید را بر من قرار بده.

شهید حسین ضامن، ‌ادای دین به اسلام ولبیک به ندای امت

شهید حسین ضامن ۳ بهمن  ۱۳۳۹در شهر زاهدان چشم به جهان گشود. وی با آغاز فعالیت های انقلابی در اکثر محافل و مجالس مذهبی به ویژه در راهپیمایی‌ها و تظاهراتی که علیه رژیم پهلوی برگزار می‌شد حضوری فعال داشت.

او خدمت مقدس سربازی را در نیروی هوایی آغاز کرد و در اغلب زمان جنگ تحمیلی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشت.

شهید حسین ضامن از اول فروردین ماه سال ۱۳۶۲ همکاری خود را با ایرنا به عنوان خبرنگار آغاز کرد و دو سال از خدمت خود را در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی در شهرستان چابهار گذراند.

وی در محیط کار، فردی مسئولیت‌پذیر، متعهد، وظیفه شناس و کوشا بود. او فروردین ۱۳۶۵ برای تهیه خبر از ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان ایران اسلامی عازم جبهه های حق علیه باطل شد.

این شهید والامقام در منطقه فاو و به هنگام تبادل آتش بین نیروهای ایران و عراق در عملیات والفجر ۸ از ناحیه سر مورد اصابت ترکش قرار گرفت و روز ۲۵ اردیبهشت ۱۳۶۵ دعوت حق را لبیک گفت و به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

پیکر شهید زنده‌نام  در آرامگاه: زاهدان، بهشت مصطفی به خاک سپرده شده است.

فرازی از وصیت نامه شهید حسین ضامن:

به منظور ادای دین خود به اسلام و مسلمین و لبیک گفتن به ندای امام امت تصمیم گرفتم با توفیقات الهی جهت مبارزه با دشمنان اسلام به جبهه های نبرد عزیمت نمایم.

شهید حسین فرهادی کوهپائی، شهادت تولد من است

شهید حسین فرهادی کوهپائی ۲۰ آبانماه ۱۳۳۱ در خانواده ای متدین در شهر تهران دیده به جهان گشود. تحصیلات خود را همزمان با خدمت در نیروی هوایی ارتش در رشته ادبیات به پایان رساند. او که به دلیل علاقه به خدمت نیروی هوایی درآمده بود بعد از مدتی به سبب روحیه ظلم ستیزی و انقلابی، به تدریج درگیر فعالیت‌های سیاسی علیه رژیم پهلوی شد و مورد سوءظن ماموران امنیتی قرار گرفت و پس از چندی دستگیر و به بندرعباس تبعید شد.

شهید فرهادی کوهپائی ۱۰ شهریورماه ۱۳۵۹ همکاری خود را با ایرنا آغاز کرد و با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، عازم جبهه های جنگ در کردستان شد.

او با عشق و شوری وصف ناپذیر انجام وظیفه می‌کرد و پس از مدتی برای راه‌اندازی دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی به ایلام اعزام شد. وی پس از دو ماه حضور دلاورانه و ایثارگرانه در منطقه، هنگامی که همراه هم‌رزمان خود در حال خنثی کردن تله انفجاری دشمن بود، مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد.

پیکر شهید حسین فرهادی کوهپایی در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران به خاک سپرده شده است.

فرازی از وصیت نامه شهید حسین فرهادی کوهپائی:

با دلی لبریز از عشق امام و کوله‌باری که حاصل یک عمر تجربه و مبارزه مداوم در راه انقلاب اسلامی است به مزار شهدا آمدم تا جای خود را میان آنها باز کنم. اگر شهید شدم جز برای اسلام و تداوم انقلاب نبوده و به خانواده‌ام بگویید که شهادت تولد من است و باید خوشحال باشند.

شهید علی نبی‌پور انگجی؛ پیامی که با خونش امضاء کرد

شهید علی نبی‌پور انگجی ۱۲ دی ماه ۱۳۳۹ در شهر تبریز و در خانواده‌ای متدین دیده به جهان گشود. او در سال ۱۳۵۹ حرفه خبرنگاری را در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی آغاز کرد و در انجام این وظیفه خطیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزید.

با آغاز جنگ تحمیلی در زمره اولین داوطلبان برای دفاع از سرزمین همیشه سربلند ایران قرار گرفت و در مدت فعالیت خود در سازمان به دلیل حضور مستمر در جبهه‌های حق علیه باطل بارها از سوی مسئولین تشویق و قدردانی شد.

این خبرنگار خدوم پیش از شهادت، سرپرستی دفتر ایرنا در یاسوج را برعهده داشت. وی روز ۷ مرداد ۱۳۶۱ در عملیات رمضان ‌در جنوب شلمچه مورد اصابت تیر دژخیمان بعثی قرار گرفت و به مقام رفیع شهادت نایل شد.

پیکر شهید زنده‌نام علی نبی‌پور انگجی در گلزار شهدا بهشت زهرا(س) تهران به خاک سپرده شده است.

در فرازی از وصیتنامه این شهید بزرگوار چنین آمده است:

پیام خون همه افرادی که در راه شهادت،‌ گام می گذارند اطاعت از امام و گام نهادن در راه مردان خداست که راهی بس دشوار و سخت است.

شهید مسعود مشایخی و آن حادثه غم‌بار لاهور

شهید مسعود مشایخی اول شهریورماه  ۱۳۳۷در شهرستان اراک متولد شد. وی ۲۰ مرداد ماه سال ۱۳۵۹ به عنوان خبرنگار و به صورت قراردادی همکاری خود را با ایرنا آغاز کرد.

این شهید بزرگوار به سبب تعهد، مسئولیت‌پذیری و درک صحیح وظیفه خبرنگاری بارها در جبهه های جنگ تحمیلی حضور یافت.

وی در مهرماه ۱۳۶۳ به عنوان نفر دوم دفتر ایرنا در پاکستان عازم اسلام آباد شد و در سال ۱۳۶۴ هنگامی که برای پوشش خبری سفر رییس جمهور وقت کشورمان به پاکستان، عازم شهر لاهور بود در یک سانحه رانندگی به شهادت رسید.

پیکر شهید زنده‌نام مسعود مشایخی در قطعه۲۷  بهشت زهرا(س) تهران به خاک سرده شده است. از این شهید بزرگوار دو فرزند به نام های امین و ادیب به یادگار مانده است.

فاطمه السادات لعابی‌ همسر این شهید می گوید:‌ مسعود عاشق خدایش بود و همواره از من می خواست تا به یاد شهدای گرانقدر اسلام باشم.

شهید عباسعلی عظیمی‌زاده آخرین شهید ایرنا

عباسعلی عظیمی‌زاده خبرنگار بازنشسته و پیشکسوت خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و از جانبازان شیمیایی به کاروان شهدا پیوست.

عظیمی‌زاده از ابتدای سال ۱۳۵۹ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و از سال ۱۳۶۹ تا زمان بازنشستگی به عنوان خبرنگار در ایرنا به فعالیت پرداخت.

وی در دوران جنگ تحمیلی، حضوری مستمر در جبهه‌ها داشت و حین عملیات بدر بر اثر بمباران شیمیایی رژیم بعث عراق، دچار جراحت شد.

عظیمی زاده پس از طی دوران سخت جانبازی شیمیایی، ۲۲ آبان ماه ۱۳۹۴ در سن ۵۵ سالگی، با نوشیدن شهد شیرین شهادت، به کاروان شهدا پیوست.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز خبرنگار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز خبرنگار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز خبرنگار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی جبهه های حق علیه باطل جمهوری اسلامی ایران خاک سپرده شده یادگار مانده خانواده ای متدین دیده به جهان گشود عنوان خبرنگار شهید بزرگوار همکاری خود شهید گودرزی کیا خاک سپرده شد شهید حسین ضامن شهادت نائل آمد هواپیمای C ۱۳۰ فرازی از وصیت تهران به خاک روز خبرنگار محمود صارمی بهشت زهرا س قرار گرفت کاظم اخوان جنگ تحمیلی مورد اصابت عظیمی زاده جبهه ها پیکر شهید مزار شریف وصیت نامه ۱۷ مرداد ماه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای دانش آموزی شهرستان نیر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل یادواره شهدای دانش آموز شهرستان نیر با محوریت شهید علامه مرتضی مطهری و با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان آیت الله سید حسن عاملی فردا شنبه ۱۵ اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح در مسجد جامع شهر نیر برگزار خواهد شد.

از عموم مردم شهید پرور منطقه برای شرکت در این مراسم دعوت شده است.

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر
  • نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای دانش آموزی شهرستان نیر
  • مایکل اولیسه، نامی محبوب در اولدترافورد و آنفیلد
  • پایتخت مقاومت اسلامی معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • عملیات‌های طوفان‌الاقصی و وعده صادق، تحولات عظیمی را در دنیا ایجاد کردند
  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • نگاه استاد مطهری به آینده جمهوری اسلامی به روایت افروغ
  • یادی ازشهدای مسجد جعفری شهرستان صومعه سرا