Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران روز چهارشنبه 15 مردادماه اولین دوره رهاسازی مگس‌های عقیم شده بر اساس تکنیک Sterile Insect Technique (SIT) را با موفقیت در شمال کشور به انجام رساند.

به گزارش ایسنا، این پروژه که با تلاش متخصصان پژوهشکده کشاورزی هسته‌ای کرج در باغ سرهنگی در بهشهر، استان مازندران به اجراء در آمد، در قالب قرارداد 40 هکتاری پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای با یکی از شرکت های زیر مجموعه بنیاد مستضعفان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایان ذکر است پیش از این پروژه، طی قراردادی با شرکت مذکور با موفقیت این تکنیک برای کنترل آفت در یک باغ مرکبات 10 هکتاری بکار گرفته شده بود.

به اذعان متخصصین داخلی و خارجی بویژه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، توسعه تکنیک SIT برای کنترل آفات، بخصوص آفت مگس مدیترانه، اجتناب ناپذیر و آینده آن فوق‌العاده روشن است.

با این قرارداد کارگاه‌های تولید مگس های نابارور پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای، با ظرفیت کامل و نهایی خود درگیر این پروژه سطح بالا و تخصصی شده‌اند.

مهمترین ویژگی این قرارداد این است که بزرگترین قرارداد خارج سازمانی این پژوهشگاه در راستای پاسخ به نیازها و تقاضای بخش خصوصی در حوزه کشاورزی هسته‌ای محسوب می شود.

لازم به ذکر است سازمان انرژی اتمی ایران در حوزه های مختلف پزشکی و سلامت، کشاورزی، باغداری، صنایع مختلف کشور، توسعه دانش و فناوری سطح بالا و افزایش توان فناوری صنایع دیگر بویژه در سال‌های اخیر فعالیت های زیادی را به انجام رسانده است. فناوری هسته‌ای به دلیل ظرفیت فوق‌العاده‌ای که در پاسخ به نیاز های کشور در حوزه‌های مختلف دارد، با برخورداری از متخصصان و دانشمندان و مدیران مجرب قادر به رفع بسیاری از نیازهای صنایع و دستگاه های مختلف با بالاترین سطح می باشد. ساخت سانتریفیوژ ساخت واکسن دامی و انسانی، ساخت سانتریفیوژ سنگ برای پژوهشگاه صنعت نفت، ارائه خدمات منحصر بفرد به وزارت نفت برای نشت یابی هزاران کیلومتر لوله های نفتی، نمونه های کوچکی از این توانمندی‌ها است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای سازمان انرژی اتمی انرژی اتمی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد جدید ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی برای صنایع فولاد

اولین قرارداد درون‌گروهی میان هلدینگ برق و انرژی غدیر و مجتمع فولاد نی‌ریز با موضوع احداث «نیروگاه سیکل ترکیبی زیم‌اور ساری» امضا شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهدی عبوری، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر در مراسم امضای قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی زیم‌اور ساری، با بیان اینکه در حال حاضر کشور با مشکل جدی ناترازی انرژی روبرو است، اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم تا در موضوع تامین انرژی صنایع غدیر، به خودکفایی برسیم تا در زمان پیک مصرف، دچار تعطیلی و از مدار تولید خارج شدن صنایع متعدد خود نباشیم.

وی تصریح کرد: در همین راستا، اولین قرار داد درون‌گروهی غدیر برای ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی زیم‌اور در ساری، به امضا رسیده است و با به ثمر رسیدن آن، شاهد این خواهیم بود که یکی از بازوهای تخصصی غدیر برای یکی دیگر از بازوهای این مجموعه که نیاز دارد، تولید انرژی می‌کند.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر با بیان اینکه این نیروگاه با ظرفیت 150 مگاوات و در دو واحد گاز و بخار ساخته خواهد شد، گفت: هزینه ساخت این نیروگاه بالغ بر 60 میلیون یورو است  که بخش عمده این اعتبار، از طریق فایننس تامین شده، در 3 سال به بهره‌برداری خواهد رسید؛ همچنین این قرارداد از نوع قراردادهای BOT است.

عبوری تاکید کرد: با ساخت این نیروگاه بخش بزرگی از ناترازی انرژی در غدیر جبران خواهد شد و در بخش صنایع نیز شرکت فولاد نی‌ریز به خودکفایی خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مذاکرات عراق باآژانس بین‌المللی اتمی برای ساخت راکتورهسته‌ای
  • گروسی: آژانس از عراق برای توسعه برنامه هسته‌ای صلح آمیز خود حمایت می‌کند
  • آمریکا: در مباحث کنترل تسلیحاتی با روسیه و چین شرکت می‌کنیم
  • آژانس به عراق برای پیشبرد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کمک می‌کند
  • قرارداد ترانزیت گاز روسیه با اوکراین تمدید نمی‌شود
  • عکس| اتاق فرمان اتمی شوروی
  • عصبانیت رسانه صهیونیست از تلاش‌های ناکام تل‌آویو در آژانس علیه ایران
  • ناو هواپیمابر اتمی/ گام بلند چین برای به زیر کشیدن آمریکا
  • قفل مذاکرات هسته ای ایران چطور در دوره دوم بایدن یا ترامپ باز می شود؟
  • امضای قرارداد جدید ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی برای صنایع فولاد