Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه با ظرفیت تولید یک میلیون و 650 هزار تن متانول با دستور رئیس‌جمهوری به‌صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.
به گزارش خبرنگار شانا، پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه امروز (پنجشنبه، 16 مردادماه) با هدف تولید یک میلیون و 650 هزار تن متانول از سوی دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس به‌صورت رسمی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه که در مدت زمان چهار سال و براساس برنامه زمان‌بندی استاندارد به مدار تولید وارد شده است روزانه 4.5 میلیون مترمکعب گاز طبیعی دریافت می‌کند و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده سالانه 300 میلیون دلار درآمد از محل صادرات محصول این واحد نصیب کشور می‌شود.
50 درصد از کل سرمایه‌گذاری انجام‌شده در پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه از مهندسی، مشاوره تا ساخت و نصب و تجهیزات از توانمندی‌های داخلی استفاده شده و این شرکت اشتغال‌زایی 700 نفر را در زمان بهره‌برداری ایجاد کرده است.
این مجتمع که از شرکت‌های تابع هلدینگ پتروفرهنگ به شمار می‌رود با سرمایه‌گذاری حدود 600 میلیون دلار در زمینی به مساحت حدود 8 هکتار در فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی عسلویه اجرا شده و لایسنسور پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه هالدور تاپسودانمارک است.
پتروفرهنگ، از شرکت‌های تابع صندوق ذخیره فرهنگیان است و سود فعالیت‌های آن به فرهنگیان عضو تعلق می‌گیرد.
بهره‌برداری از 17 طرح جهش دوم صنعت پتروشیمی برای سال 99 برنامه‌ریزی شده است که پتروشیمی میاندوآب به‌عنوان نخستین طرح یک ماه گذشته و سه طرح پتروشیمی کاوه و پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه و واحد کاتالیست پتروشیمی لرستان نیز امروز به‌طور رسمی افتتاح شدند. با بهره‌برداری از این 17 طرح، ظرفیت صنعت پتروشیمی از 66 میلیون تن کنونی با 35 درصد رشد به 90 میلیون تن در سال می‌رسد.
بهره‌برداری از 27 طرح پتروشیمی تا پایان سال 1400 و تحقق کامل جهش دوم صنعت پتروشیمی برنامه‌ریزی شده است، به‌طوری که ظرفیت صنعت پتروشیمی به سالانه 100 میلیون تن با درآمد 25 میلیارد دلار می‌رسد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه صنعت پتروشیمی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول

داوود سوخته سرایی گفت: با تلاش همکاران معاونت بهره برداری و توسعه آب ستاد و امور آب و فاضلاب این شهرستان چاه جایگزین شماره ۳ با حضور فرماندار شهرستان علی آباد، بخشدار کمالان و جمعی از مدیران شهرستان به بهره برداری رسید.

او افزود: با بهره برداری از این چاه، مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی کبودوال آبگیری و آب شرب ذخیره شده به مرکز و نقاط انتهایی شهر منتقل شد و مشکل افت فشار شبکه و کمبود آب شرب در فصل گرما به حداقل ممکن خواهد رسید.

سرپرست امور آب و فاضلاب علی آباد کتول ادامه داد: با بهره برداری از چاه فوق ۱۵ لیتر بر ثانیه به منابع تامین آب شرب این شهرستان اضافه شد و جمعیتی بالغ بر ۶۰۰۰ نفر از این چاه بهره‌مند شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تدوین الگوی توسعه زنجیره متانول هم‌زمان با اجرای مراحل تکمیلی طرح پتروشیمی دنا/ پیشروی با تکیه بر توان داخل
  • بهره‌برداری از ۱۲۲ طرح مخابراتی یزد در هفته ارتباطات
  • بهره‌برداری یک هزار تخت بیمارستانی جدید در هرمزگان
  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد