Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@10:44:38 GMT

۱۴۴ روستای همدان فاقد اینترنت است

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۰۷۴۹

۱۴۴ روستای همدان فاقد اینترنت است

ایسنا/همدان مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۱۴۴ روستای در استان زیر ۲۰ خانوار در آنجا زندگی می کنند و فاقد بستر اینترنت هستند و از آنجایی که کلاس هایشان فقط یک یا دو دانش آموز دارد، تدریس برای آنها به صورت حضوری انجام می شود.

محمد پورداود صبح پنجشنبه ۱۶ مردادماه طی یک نشست مجازی با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار، با اعلام اینکه استان همدان در بحث برنامه شاد، جزء استان های برتر کشور است، بیان کرد: به عنوان نخستین استان آموزش در صداوسیما را نیز برای دانش آموزان آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۰۰ درصد مدیران، ۸۰ درصد دانش آموزان، ۱۰۰ درصد مدیران و ۹۸ درصد معلمان ما از برنامه شاد استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان در مدارس ثبت نام کردند، توضیح داد: این اطمینان را می دهیم تمام بسترها برای آموزش دانش آموزان فراهم شده و اگر دانش آموزان امکانات پیوستن به آموزش مجازی را ندارند در تلاش هستیم مشکلات آنها رفع شود و سالتحصیلی پرنشاطی را خواهیم داشت.

پورداود در رابطه با نقاطی که در آنجا بستر اینترنت فراهم نیست، بیان کرد: ۱۴۴ روستا در استان وجود دارد که زیر ۲۰ خانوار در آنجا زندگی می کنند، این روستاها بستر اینترنت را ندارند و از آنجایی که کلاس هایشان فقط یک یا دو دانش آموز دارد، تدریس برای آنها به صورت حضوری انجام می شود.

وی با اعلام اینکه سه سناریو برای آغاز سالتحصیلی آینده درنظر داریم، مطرح کرد: در صورتی که وضعیت سفید باشد کلاس ها حضوری برگزار خواهد شد، اگر کرونا همچنان باشد کلاس ها به صورت مجازی ادامه داده خواهد شد و یک برنامه سومی نیز وجود دارد که احتمال آن قوی تر است، در آن برنامه کلاس ها از ۱۵ شهریور آغاز و تعطیلات پنج شنبه ها نیز لغو می شود. در وضعیت قرمز کلاس ها مجازی، زرد کلاس ها نوبتی و در وضعیت سفید کلاس ها مانند مهر ۹۸ حضوری خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش استان در بستر تعاملی که داشته توانسته موفقیت هایی کسب کند، توضیح داد: نخستین اولویت ما کرامت معلمان است، می خواهیم کرامتشان در صدر قرار گیرد و هیچ کدام رنجشی نداشته باشند بنابراین در تلاش هستیم اقامتگاه های ورزشی، رفاهی و تفریحی را برای همکارانمان توسعه دهیم و از زمان آغاز فعالیت در این جایگاه، پروژه ساخت ۱۰ استخر را کلید زدیم که دو استخر به بهره برداری رسیده و مابقی آنها نیز در آستانه افتتاح است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: تلاش می کنیم اردوگاه های دانش آموزی و درمانگاه های فرهنگیان را توسعه دهیم و پرداختی همکارانمان را به حد قابل قبولی برسانیم.

وی در رابطه با موفقیت های اداره آموزش و پرورش استان طی سال گذشته، بیان کرد: ما توانستیم رتبه نخست در شورای آموزش و پرورش کشور را کسب کنیم و در اجلاس ۲۸ نماز رتبه نخست اقامه نماز در مدارس را میان کل دستگاه های به دست آوردیم.

پورداود ادامه داد: رتبه نخست پوشش تحصیلی و آموزش از راه دور، رتبه نخست رعایت پروتکل های بهداشتی، رتبه نخست راهیان نور، رتبه دوم طرح شهید بهنام محمدی و رتبه سوم در پروژه مهر نتیجه فعالیت همکاران ما بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تبیین کرد: توانستیم امتحانات نهایی را نیز بدون مشکل برگزار کنیم و در حوزه سوادآموزی نیز یک درصد از میانگین کشوری که ۹۵ است بالاتر هستیم.

وی افزود: در بخش دانش آموزان نیز ما موفقیت های زیادی کسب کردیم، ۱۰ سال بود که در استان همدان رتبه زیر ۱۰ نداشتیم اما سال گذشته خانم موسوی از مدرسه آمنه توانست رتبه چهار کنکور را کسب کند. او حافظ قرآن نیز است و تربیت تمام ساحتی آموزش و پرورش در وی شکل گرفته است.

وی در ادامه با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران و معلمان، دو عنصر در جامعه هستند که فعال و اثرگذارند و کار آنها دارای قرب و منزلت است، آنها عنصر آگاهی بخشی جامعه هستند و تلاش می کنند مشکلات جامعه حل شود تا توسعه و تعالی شکل بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: معلمان و اصحاب رسانه هر دو از قلمی استفاده می کنند که خدا به آن قسم خورده و انسان های مهمی هستند که زدودن جهل و آگاهی بخشی جامعه را انجام می دهند.

وی با اعلام اینکه استفاده از ظرفیت رسانه ها یکی از ابزارهایی است که در دستگاه عریض و طویل آموزش و پرورش از آن استفاده می شود، توضیح داد: اگر مسئولان از رسانه ها استفاده کنند دستاورد عظیمی به دست خواهند آورد. تعاملی که بین دستگاه ها و رسانه ها باید وجود داشته باشد می تواند حلاوت بزرگی را به دنبال بیاورد. اگر رسانه ای انتقاد هم داشته باشد بنده آن را به دیده منت می پذیرم چراکه معتقدم تفکر از پنج مرحله جامعیت، تعمق، کنجکاوی، انعطاف پذیری و انتقاد پذیری تشکیل می شود و اگر کسی به تفکر اعتقاد داشته باشد، انعطاف پذیر و انتقاد پذیر هم است.

پورداود با اشاره به اینکه خبرنگاران مشکلات زیادی دارند، حق و حقوق آن ها ناچیز است اما نهایت تلاش و ایثارگری را دارند، ادامه داد: از تمامی اصحاب رسانه که با آموزش و پرورش در ارتباط و تعامل هستند تشکر می کنم و خود را عضو کوچکی از خانواده بزرگ رسانه می دانم و همیشه ارادت خودم را ابلاغ کردم و از خدا می خواهم نعمت سلامتی را به شما ارزانی بدارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آموزش و پرورش اينترنت کروناویروس مدرسه آموزش مجازی مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان دانش آموزان رتبه نخست کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی ظهر دوشنبه در آئین گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: در سایه تلاش جهادی عناصر تعلیم و تربیت و همه معلمان و مربیان، شاهد اتفاقات خوبی در استان بودیم.

وی تصریح کرد: ارتقای مناطق آموزش و پرورش استان زنجان در رتبه‌بندی کشوری از جمله دستاوردهای مهم است؛ به طوری که یکی از مناطق استان ۲۷۰ پله جابه‌جایی داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ابراز کرد: در خروجی امتحانات نهایی در سال گذشته رتبه ۱۱ کشوری را کسب کردیم که سال‌های قبل در جایگاه ۲۰ تا ۲۱ قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه توسعه و گسترش رشته‌های فنی و مهارتی از برنامه پیش‌بینی شده وزارت متبوع بیشتر است، افزود: در سال گذشته شاهد رشد ساخت و ساز مدارس بودیم و بر این اساس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۲۱۷ کلاس را تحویل آموزش و پرورش داد.

اسماعیلی ارتقای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در شرایط تربیتی به وجود آمده، اردوگاه‌ها و توسعه فضاهای تربیتی مورد توجه قرار گرفته و باعث شده فضای حاکم در مدارس متفاوت شود.

وی با بیان اینکه کسب رتبه‌های علمی، فرهنگی، قرآنی و المپیاد جهش مناسبی داشته است، خاطرنشان کرد: یک دانش‌آموز در شهرستان خدابنده از مدارس عادی راهی مسابقات المپیاد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد توسعه فضاهای ورزشی عنوان کرد: ۵۰ درصد فضاهای روباز و سالنی افزایش یافته و ۲۰ زمین چمن افتتاح شده و چهار سالن ورزشی در آستانه بهره‌برداری است.

وی با تأکید بر اینکه توجه به سلامت دانش‌آموزان در همه ابعاد مورد توجه آموزش و پرورش است، یادآور شد: توزیع شیر بعد از ۱۰ سال وقفه پیگیری شد و زنجان جزو نخستین استان‌هایی بود که با تأمین اعتبار قرارداد لازم را منعقد کرد.

اسماعیلی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: این سند منشأ بروز و ظهور تحول علمی و فرهنگی در مدارس است و برای اجرایی‌سازی آن همگام با سیاست‌های وزارت متبوع تلاش خود را به‌کار می‌گیریم.

کد خبر 6098057

دیگر خبرها

  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان های انقلابی است
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • ۱۰ مدرسه تنکابن هوشمند سازی شده است
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل