Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، «جان بولتون»، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در گفت‌و‌گو با شبکه کُردزبان روودا گفت: «به اعتقاد من تجزیه عراق بسیار سودمند است و آمریکا باید دست کم کشور کُرد در این بخش از کردستان در عراق را به رسمیت شناسد. اما این موضوع در ارتباط با کردها در کشورهای دیگر منطقه سخت‌تر است. آمریکا باید با این موضوع به صورت استراتژیک برخورد کند، زیرا ممکن است نتیجه آن بسیار مهم و مثبت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بولتون در ادامه گفت: «به نظر من آمریکا سیاست اثرگذاری را درباره کُردها اتخاذ نکرده است و ما با این وجود با کشورهای دیگر به ویژه در اروپا که گاهی زمینه­ اتخاذ اقدامات بزرگ برای تشکیل دولت کرد را فراهم و گاهی در این مسیر مانع‌تراشی کردند، تفاوتی نداریم.»

وی افزود: «بسیار مهم است که کُردها روابط خود را با وزارت خارجه آمریکا، کنگره و پنتاگون حفظ کنند. کُردها از این سه نقط حمایت بزرگ‌تری دریافت می­کنند که یکی از دلایل اصلی آن جنگ مشترک با داعش است.»

بولتون گفت: «گمان نمی­کنم خطری در آینده کردها را تهدید کند و آمریکا نیز تغییر خاصی در این نقطه پیش از انتخابات ایجاد نخواهد کرد. دونالد ترامپ نمی‌­خواهد دست به اقدامی بزند که در روز انتخابات برای وی مشکل ایجاد کند.»

وی گفت: «به اعتقاد من کُردها باید خود را برای مرحله پس از انتخابات آمریکا آماده کنند، فرقی ندارد ترامپ یا جو بایدن، کدام یک پیروز شوند، زیرا رئیس‌جمهوری جدید در ماه نوامبر ماموریت خود را به عهده خواهد گرفت و احتمال ایجاد تغییر در سیاست آمریکا چه به سمت بهتر یا بدتر وجود دارد.»

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کردها جان بولتون تجزیه عراق ک ردها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۱۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت ۵ فوتبالیست قمی به اردوی آماده سازی تیم ملی

نخستین مرحله اردوی تمرینی تیم ملی فوتبال ۷ نفره کشورمان در حالی از فردا در تهران آغاز می‌شود که مهدی شکوهی و مهدی جمالی در گروه نخست دعوت شدگان، مورد ارزیابی کادرفنی تیم ملی قرار می‌گیرند.

مجتبی حسینی و حامد بابائیان در قالب گروه دوم در این اردو حضور دارند و سجاد نوری خواه هم در گروه سوم خود را به مربیان تیم‌ملی معرفی می‌کند.

این مرحله از اردوی تیم‌ملی فوتبال تا ۲۴ اردیبهشت ادامه خواهد داشت و ملی پوشان خود را برای مسابقات جهانی ۲۰۲۴ آماده می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم!
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • تهران آماده برگزاری نخستین انتخابات تمام الکترونیک
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • دعوت ۵ فوتبالیست قمی به اردوی آماده سازی تیم ملی
  • آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در سمیرم و لنجان هستیم
  • ۱۴۸ شعبه آماده دریافت آرای انتخاباتی آبادان
  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم
  • ملایر، آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد