Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@23:50:24 GMT

آمادگی تمام پایگاه های بسیج عشایری برای اطفائ حریق مراتع

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۱۱۴۳

آمادگی تمام پایگاه های بسیج عشایری برای اطفائ حریق مراتع

‍‍‍‍‍‍

مسئول بسیج عشایری کشور از آمادگی تمامی پایگاه های بسیج عشایری برای اطفائ حریق مراتع کشور خبر داد. - اخبار اجتماعی -

احمد سعیدی در گفتگو با خبرنگار محیط زیست تسنیم اظهار کرد: با توجه به بارش های فراوان در سال جاری و پوشش گیاهی خوب در مراتع عشایری، در فصل تابستان همواره خطر آتش سوزی در جنگل ها و مراتع وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بخشی از این آتش سوزیها به صورت سهوی و در اثر بی احتیاطی بوده و بخشی نیز در اثر انعکاس نور توسط اجسامی مانند شیشه و قوطی کنسرو به گیاهان خشک شده است که با انعکاس نور و تمرکز گرما، آتش تولید شده و به سرعت گسترش پیدا می کند.

سعیدی تصریح کرد: حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی یک وظیفه همگانی برای هر فرد ایرانی است و جامعه عشایر با توجه به اینکه تعلق خاطر بیشتری نسبت به مراتع دارند، وظیفه خود در حفاظت از این مراتع را دو چندان می دانند.

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور با اشاره به نقش فعال عشایر در اطفاء حریق گفت: هر عشایر یک محیط بان است و پس از هر گزارش آتش سوزی ، عشایر منطقه به صورت خودجوش جهت عملیات اطفاء حریق حضور یافته و کمک شایانی به مها آتش کرده اند و ما برای اینکه بتوانیم این در این زمینه خدمات بهتری ارائه کنیم، از ظرفیت های بسیج مانند گشتهای محله محور و گروه های رزمی، استفاده بهینه کردهایم.

مسئول بسیج عشایری گفت: یکی از ظرفیت های بسیج عشایری وجود گشت های محله محور جهت برقراری امنیت پایدار در مناطق عشایری است که به تمامی این تیم ها ماموریت داده شده، علاوه بر انجام مامورتی قبلی، حضور در مراتع را نیز در مامورت خود قرار داده و نسبت به هر گونه مورد مشکوک به آتش سوزی حساسیت نشان داده و موضوع را بررسی کنند تا از گسترش احتمالی آتش جلوگیری شود.

وی افزود : با توجه به گستردگی بالای مراتع، برای موفقیت طرح باید آحاد مردم توجیه شوند لذا یکی دیگر از برنامه های ما آموزش و توجیه مردم منطقه در خصوص حساسیت موضوع و رعایت اصول ایمنی در زمان حضور در طبیعت و جمع کردن اشیا براق مانند شیشه و فلزات است.

سعیدی با اشاره به آمادگی گردانها و دسته های رزمی در بسیج عشایری گفت: تمامی گردانها و دسته های رزمی جامعه عشایر فراخوان شده و در خصوص نحوه صحیح اطفا حریق توجیه شده اند و آموزش مقدماتی دیده اند تا بتوانند در مواقع اضطرار در سریع ترین زمان ممکن انجام ماموریت کنند.

وی با اشاره به شیوع موج دوم کرونا گفت: همه مردم باید در کنار هم با همدلی و نوع دوستی دستوالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم تا به امید خدا بتوانیم بر این ویروس منحوس پیروز شویم.

سعیدی یادآور شد: عشایر عزیز نیز تلاش کنند حداقل حضور را در مناطق شلوغ شهری داشته باشند؛ همواره پیشگیری از بروز حادثه هزینه کمتری دارد لذا از همه مردم به ویژه عشایر و روستائیان و طبیعت گردان، خواهشمندیم نکات بهداشتی را رعایت کنند تا ویروس شیوع کمتری داشته باشد و همچنین از همه عزیزان درخواست داریم در صورت حضور در طبیعت، حتی الامکان آتش روشن نکنند و در صورتی که آتش روشن شد، حتما قبل از ترک محل آتش را خاموش کنند.

انتهای پیام/

Rsaadati/P/S2,23/CT1 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ فیلم// لحظه انفجار مهیب بیروت را از ۷ زاویه ببینید ۲ آوار شدن یک ساختمان ۲ طبقه در جنوب تهران/ نجات جان ساکنان لحظاتی پیش از تخریب + تصاویر ۳ تقدیر وزیر بهداشت لبنان از مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران ۴ چرایی تصمیمی که باعث ایجاد صف انتظار بیش از ۱۵ ساله برای اعزام به "حج تمتع" شد/ جزئیات آخرین اقدامات درباره دیه شهدای مسجدالحرام ۵ تخریب ۱۳ دستگاه خودرو توسط اوباش در منطقه پیروزی ۶ جزئیات متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی/ افزایش تا ۷ میلیون تومان ۷ مذاکرات حقوقی برای رتبه‌بندی معلمان بازنشسته اول مهر ۹۸ ۸ تلاش ۵ گروه برجسته ایرانی برای ساخت واکسن کرونا/ مطالعات بالینی روی انسان به‌زودی آغاز می‌‌شود مهمترین اخبار اجتماعی نمکی: تردید ندارم شاهد مهار کرونا خواهیم بود مذاکرات حقوقی برای رتبه‌بندی معلمان بازنشسته اول مهر ۹۸ تأمین جهیزیه نوعروسان یتیم تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی توسط بنیاد مستضعفان رومانی هنوز دستنوشته‌های منصوری و فیلم‌ها را تحویل نداده است/تأیید بازداشت یکی از مدیران پرسپولیس مهمترین اخبار تسنیم بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA در ایران روحانی: می‌خواهیم از صادر کردن نفت خام فاصله بگیریم شرمن: ایران در برابر فشار حداکثری ترامپ مقاومت را برگزیده است جزئیاتی از طرح تأمین کالاهای اساسی| واریز یارانه غیرنقدی به حساب سرپرستان خانوار لحظه به لحظه با انفجار بیروت|همبستگی محور مقاومت با مصیبت‌دیدگان/ پدیدار شدن رگه‌هایی از دخالت تل‌آویو در فاجعه ۴ آگوست درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج عشایری ترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید اسکندر موسوی‌زاده گفت: اغلب عشایر خوزستان به مناطق ییلاقی کوچ کردند و از استان خارج شدند، اما عده‌ای از عشایر شهر‌های دزفول و اندیمشک دچار مشکلاتی شدند.   وی با بیان اینکه جاده‌های عشایری دزفول و اندیمشک بر اثر بارندگی آسیب دیدند، افزود: این شرایط به لوازم چند خانوار عشایری در منطقه پشمینه‌زار اندیمشک خسارت زد و موجب تلف شدن تعدادی از احشام آنها شد.   موسوی زاده می‌گوید: تکمیل جاده‌های عشایری مورد تاکید است که پس از بارندگی اقدام به بازگشایی خواهد شد.   مدیرکل امور عشایر استان خوزستان ادامه داد: جاده‌های عشایری سردشت دزفول و الوار گرمسیری اندیمشک مسدود شدند و مسیر دسترسی به عشایر آیت مناطق قطع شده که در حال حاضر امکان بازگشایی مسیر‌ها وجود ندارد.   وی با تاکید بر اینکه بازگشایی جاده‌های عشایری پس از پایان بارندگی امکان‌پذیر است، گفت: مورد جدی از آسیب به عشایر بر اثر بارندگی گزارش نشده که در صورت اطلاع اقدامات لازم انجام خواهد شد.   به گفته موسوی زاده؛ بازدید از مناطق عشایری که بیشترین میزان بارندگی را در روز‌های اخیر تجربه کردند، همچنان ادامه دارد.   جمعیت جامعه عشایری که در این فصل در خوزستان ساکن هستند حدود ۴۰ هزار خانوار و ۲۰۰ هزار نفر است.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری در کوهرنگ
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان
  • بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است
  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبودهای عشایر