Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-08@03:04:30 GMT

ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری پتروشیمی کاوه

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۱۱۵۸

ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری پتروشیمی کاوه

مدیرعامل پتروشیمی کاوه، سرمایه گذاری این طرح را ۹۵۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این مجتمع سالانه ۴۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار شانا، ابراهیم عسگریان روز پنجشنبه (۱۶ مردادماه) در آیین بهره‌برداری از پتروشیمی کاوه با اشاره به اینکه این مجتمع بزرگترین مجتمع تولیدکننده متانول جهان با ظرفیت تولید سالانه ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ میلیون تن است، اظهار کرد: پتروشیمی کاوه در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار اجرا و ساخته شده است که قابلیت توسعه برای ۵ طرح را دارد.

وی افزود: حدود ۱۳۵۰ نفر در مجتمع پتروشیمی کاوه مشغول به کار هستند که ۶۰ درصد این کارکنان بومی هستند.

مدیرعامل پتروشیمی کاوه، اسکله و یوتیلیتی اختصاصی را از ویژگی های شاخص و مهم این پروژه دانست و گفت: عملیات طراحی و ساخت اسکله اختصاصی کاوه در مدت ۷ سال اجرا شده است که قابلیت بارگیری کشتی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تنی را داراست و ظرفیت این اسکله تا ۸ میلیون تن در سال قابل افزایش است. این اسکله علاوه بر اینکه قابلیت بارگیری متانول به روش SPM، قابلیت بارگیری مواد دیگر را هم داراست.

عسگریان ادامه داد: پتروشیمی کاوه ۹ مخزن ذخیره با ظرفیت ۴۲۰ هزار تن متانول که منحصر به فرد است.

وی با بیان اینکه متانول کاوه دارای ۲ نیروگاه ۵۰ مگاواتی استیم توربرو و ۲ نیروگاه ۵۴ مگاواتی جس تورباین است، تصریح کرد: با توجه به افزایش مصرف اکسیژن مایع در کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا تأمین این ماده حیاتی در دستور کار قرار گرفته و با تمام توان برای رفع نیاز اکسیژن بیمارستانی این کار در اولویت این واحد تولیدی است.

مدیرعامل پتروشیمی کاوه، سرمایه گذاری این طرح را به همراه اسکله و یوتیلیتی اختصاصی ۹۵۰ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: ۶۶ درصد وزنی این میزان از سرمایه گذاری داخلی بوده و پیش بینی می شود این طرح سالانه ۴۰۰ میلیون دلار ارزآوری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه قیمت جهانی متانول افت کرده است، اظهار کرد: با میانگین قیمت ۲ سال گذشته، برآورد می شود میزان سرمایه گذاری صورت گرفته دراین طرح ۴ ساله بازگردد.

به گفته عسگریان، ساخت ۵ بویلر ۷۵ تنی و ۲ بویلر ۱۱۰ تنی با فشار بالا نیز در یوتیلیتی این طرح حائز اهمیت است که بسیار قابل توجه در خروج ارز شده است.

وی به گستره زمین این طرح اشاره کرد و گفت: این شرکت درخواست واحد متانول ۲ را به منظور توسعه پایین دست این محصول اعلام کرده است.

طرح های پتروشیمی کاوه، کیمیای پارس خاورمیانه و واحد کاتالیست پتروشیمی لرستان امروز (پنجشنبه، ۱۶ مردادماه) با دستور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری از طریق ویدیوکنفرانس به بهره‌برداری رسیدند که افتتاح این طرح‌ها افزایش سالانه ۴ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی و ۷۳۰ میلیون دلار درآمد را برای کشور به دنبال دارند.

منبع: شانا

کلیدواژه: متانول کاوه پتروشیمی کاوه متانول جهش دوم صنعت پتروشیمی سال 99 حسن روحانی رئیس جمهوری پتروشیمی کاوه سرمایه گذاری میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۱۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری زوج سارق دلار اتباع خارجی در چالوس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  سرهنگ محسن سلیمانی در تشریح این خبر گفت: طی وقوع یک فقره سرقت از اتباع بیگانه در شهرستان چالوس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: متهمان با مراجعه به مناطق تفریحی در شهرستان چالوس با اتباع خارجی مورد نظر را تحت نظر قرار می‌دادند و در موقیعت مناسب اقدام به سرقت دلار‌ها می‌کردند و متواری می‌شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس تصریح کرد: ماموران با اقدام اطلاعاتی، متهمان را که یک زن و مرد بودند در یکی از شهرستان‌های همجوار شناسایی و دستگیر کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازدید از خودروی متهمان ۴ برگ اسکناس یکصد دلاری، ۴۲ برگ اسکناس یک دلاری، یک برگ اسکناس دو دلاری، دو برگ اسکناس ده دیناری، یک برگ اسکناس بیست دیناری کویت و مبلغ ۷ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان وجه نقد و چهار دستگاه تلفن همراه لمسی کشف کردند.

سرهنگ سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: متهمان اهل یکی از استان‌های مرکزی کشور بودند و پس از تشکیل پرونده جهت سیرمراحل قانونی به دادسرا اعزام و روانه زندان شد.

دیگر خبرها

  • تدوین الگوی توسعه زنجیره متانول هم‌زمان با اجرای مراحل تکمیلی طرح پتروشیمی دنا/ پیشروی با تکیه بر توان داخل
  • جریمه ۷۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی به خاطر فروش بلیط
  • کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد
  • اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار
  • چالش ناترازی بنزین با «متانول» برطرف می‌شود؟
  • دستگیری زوج سارق دلار اتباع خارجی در چالوس
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • جهان منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشد؟