Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به زمان شناسی شهدا، ادامه داد: شهدای ما اگر در زمان امام حسین(ع) بودند خودشان را به کربلا می رساندند. شهید حسین پور نیز خودش را به کاروان امام حسین ملحق کرد.

آیت الله رسول فلاحتی در سومین سالگرد شهید «مرتضی حسین پور شلمانی»، یکی از فرماندهان گیلانی جبهه مقاومت سوریه که در گلزار شهدای لنگرود برگزار شد، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را یکی از آموزه های دینی و قرآنی دانست و اظهار کرد: بر همه ما فرض است که تا آخرین قطره خون در مسیر آرمان های شهدا بمانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) برای شهدای جنگ جایگاه ویژه ای قائل بود، تصریح کرد: همه افرادی که در نظام اسلامی زندگی می کنند به حکم عقل و شرع و عرف وظیفه دارند راه شهدا را مستحکم طی کنند، زیرا امروز سر سفره شهدا نشسته ایم و چنین سفره ای در دنیا به روی کسی گشوده نشده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، شهدا را واسطه لطف و رحمت الهی دانست و عنوان کرد: اگر از عزت و شرافت و عظمت و اقتدار ویژه جهانی برخوردار هستیم به خاطر وجود مقدس شهداست که کشور و ملت ما را در چنین مسیری قرار دادند و باید از شهدا درس بگیریم.

امام جمعه رشت، شهدای صدر اسلام تاکنون را دارای خصایص و ویژگی های الهی دانست و یادآور شد: همین ویژگی ها موجب شده یاد و خاطره شهدا هزاران سال جاوید بماند و پیروان شهدا راهشان را با صلابت ادامه دهند.

وی بینش و بصیرت را نخستین ویژگی شهدا دانست و اضافه کرد: در طول تاریخ شهدا انسان هایی بصیر بودند و شهید حسین پور نشان دهنده اوج بصیرت شهدا در عصر حاضر است. اگر امیرالمومنین علی(ع) و امام حسن مجتبی(ع) نیز در دوران خودشان جوانانی مانند شهدای ما داشتند، آن شرایط سخت بر آنان تحمیل نمی شد.

آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه شهدای ما بدون توجه به مادیات جانشان را تقدیم راه خدا کردند، گفت: شهدای مدافع حرم مانند شهید حسین پور در دوران انقلاب و دفاع مقدس حضور نداشتند، اما با بصیرتی که نسبت به انقلاب و ولایت داشتند بهشت را ندیده خریدند.

وی با تاکید بر لزوم زمان شناسی و امام شناسی، خاطرنشان کرد: انسان باید نسبت به امام وقت و رهبر زمانه اش شناخت داشته باشد و از او تبعیت کند و این شناخت بزرگترین وظیفه ای است که برای یک انسان می توان متصور بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به زمان شناسی شهدا، ادامه داد: شهدای ما اگر در زمان امام حسین(ع) بودند خودشان را به کربلا می رساندند. شهید حسین پور نیز خودش را به کاروان امام حسین ملحق کرد. در واقع این هنر شهداست که انسان هایی بعد از هزاران سال بیایند و راه شهدا را ادامه دهند و اینگونه جانفشانی کنند.

امام جمعه رشت، دومین ویژگی شهدا را اخلاص دانست و تصریح کرد: آن چیزی که نزد خدا ارزش آفرینی می کند نیات درونی ماست و شهدا خالص و بی ادعا بودند. شهید حاج قاسم سلیمانی نیز الگو و نمونه انسان های از خود گذشته و مخلص است و خداوند به چنین انسان هایی عزت می بخشد.

وی دوران پهلوی را دوران ویرانی ایران دانست و متذکر شد: به برکت انقلاب اسلامی امروز جوانانی داریم که با ادامه دادن راه شهدا به ایران عزت دادند.

آیت الله فلاحتی، از ولایت پذیری به عنوان سومین ویژگی شهدا یاد کرد و گفت: همانگونه که شهدای دفاع مقدس به ندای امام لبیک گفتند، شهدای مدافع حرم نیز با یک اشاره رهبرشان را درک کردند و کیلومترها دور از مرزهای کشور از حریم ولایت دفاع کردند لذا یکی از هنرهای انسان این است که رهبر زمانش را درک کند.

وی با بیان اینکه یاد و نام شهدا صدها سال دیگر با پرآوازه و پر ذکر خواهد ماند، اظهار کرد: شهدا مانند خورشید در جامعه نورافشانی می کنند و این نعمت بزرگ الهی است که شهدا را درک کردیم و بسیاری از مردم دنیا چنین انسان هایی را ندیده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی یادواره شهدا شهدای مدافع حرم حاج قاسم سلیمانی امام حسین شهید حسین شهدای ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۱۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا علیجانی اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده‌اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی. ان. ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

کد خبر 6088463

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای حسین آباد دورود
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • شهید مطهری روشن‌فکر، زمان‌شناس و مخاطب‌شناس بود
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران