Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@09:12:29 GMT

باغ‌های متحرک هوشمند در خیابان‌های ایتالیا

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۱۳۷۶

باغ‌های متحرک هوشمند در خیابان‌های ایتالیا

استفانو بوئری، معمار مشهور ایتالیایی، فضاهای سبز کوچکی به نام Superverde در خیابان‌های بسیاری از شهرهای ایتالیا ایجاد کرده است که درختان متعدد، گل‌ها و نیمکت‌هایی را در بر گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چهارچوب باغچه‌های سبز خیابان‌های بسیاری از شهرهای ایتالیایی را پوشش‌هایی فلزی در بر گرفته و داخل هر یک را نیز ترکیبی از خاک و پوشش سبز در خود محصور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیمکت‌هایی که در داخل این فضاهای سبز رویایی تعبیه شده، بسیار انعطاف‌پذیر است و به کاربران اجازه می‌دهد هنگام استراحت آن‌ها را تغییر شکل دهند و در صورت تمایل روی آن و در زیر سایه درختان دراز بکشند. سبک Superverde به گونه‌ای است که در آن تمام سطوح قابل نفوذ و انعطاف‌پذیر هستند و در نتیجه می‌توان هر بخش از آن را، به اندازه یک متر مربع تغییر شکل داد.

بوئری باغ‌های کوچک شهری خود را به گونه‌ای طراحی کرده است که در هر زمان لازم می‌توان آن را جمع کرد و به منطقه دیگری انتقال داد. علاوه بر این، امکان کوچک یا بزرگ کردن فضاهای سبز فوق وجود دارد و حتی می‌توان این باغ‌های زیبا را در قالب اشکال هندسی متفاوتی درآورد بدون این‌که کم‌ترین آسیبی به فضای سبز و درختان در حال رشد وارد شود. مهم‌تر از همه اینکه، فضاهای سبز جدید به طور خودکارآمد عمل و تمام انرژی مورد نیاز خود را تولید می‌کند در نتیجه میزان مصرف انرژی شهری آن‌ها صفر است.
سیستم‌های آبیاری به کاربرده شده در باغچه‌های Superverdeاستفانو بوئری به گونه‌ای حرفه‌ای ساخته شده است که از جمع شدن آب در میان چمن‌ها یا در پایه درختان جلوگیری می‌کند و در نتیجه سطح چمن‌های همیشه خشک به نظر می‌رسد و کاربران می‌توانند با خیال راحت به استراحت در زیر سایه این درختان بپردازند.

سنسورهایی نیز در سطح زیرین خاک باغچه نصب شده است که به طور مرتب میزان رطوبت موجود در خاک و همچنین سلامت پوشش گیاهی را کنترل می‌کند و در صورت وجود مشکل، با روشن و خاموش کردن چراغ‌های کوچک تعبیه شده، اطرافیان را آگاه می‌کند. باغچه‌های بوئری در کنار جنبه زیبایی شناسی و ایجاد استراحتگاه برای عابران، نقش مهمی نیز در کاهش اثرات جزایر گرمایی شهر ایفا کرده است. پوشش گیاهی این فضاهای سبز دمای هوای محیط را به طور چشمگیری کاهش داده است و در پاکسازی هوا از مواد آلاینده بسیار موفق عمل کرده است. درختان و چمنزارهای باغ‌های سبز به عنوان سکونتگاه‌هایی برای حشرات و پرندگان عمل می‌کند و به همین دلیل تنوع زیستی منطقه را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

باغ‌های سبزی که استفانو بوئری در بسیاری از خیابان‌های شهرهای ایتالیایی نصب کرده است، از اندازه‌ها و شکل‌های مختلف برخوردار است به طوری که کوچک‌ترین آن‌ها حدود ۹ متر مربع است و باغ‌های بزرگ‌تر نیز فضاهایی به مساحت ۲۰ متر مربع را به خود اختصاص داده‌اند. در این باغ‌ها اغلب تعداد سه درخت، ۲۰ بوته، چمنزارهای سبز و نیمکت‌های متعدد قرار گرفته شده است. بزرگ‌ترین باغ‌های خیابان فوق نیز مساحتی بین ۶۰ تا ۱۰۰ متر مربع را در بر گرفته و در کنار گیاهان بومی، ۱۲ درخت را در خود جای داده است. پوشش‌های سبز باغ‌های Superverde تعداد درختان را در سراسر شهر افزایش داده و نقش بسیار مهمی در بهبود کیفیت هوا و افزایش زیست‌پذیری شهروندان ایفا کرده است.

کد خبر 436746

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فضاي سبز شهري فضاي سبز ایتالیا جزایر گرمایی جزایر گرمایی شهری شهرهای جهان مصرف بهینه انرژی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فضاهای سبز متر مربع باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۱۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟

اخیراً فیلمی در فضای مجازی  به نمایش در آمده است که نشان می‌دهد شهرداری منطقه ۷ در باغ موزه قصر تعدادی درخت را قطع کرده است و این طور وانمود می‌کند که گویی شهرداری به دنبال قتل عام درختان و دشمنی با آنهاست! - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی شهرداری منطقه 7 در اطلاعیه ضمن تشکر از حساسیت شهروندان نسبت به حفظ و نگهداشت فضای شهر که همواره مورد تاکید شهرداری تهران بوده، اعلام کرد: این نهاد مردمی که خود را خادم مردم می‌داند هر ساله هزینه‌های هنگفتی برای نگهداشت و توسعه فضاهای سبز شهر تهران می‌کند، به اطلاع شهروندان تهرانی که به حق و بدون تعارف ولی نعمتان کارکنان شهرداری هستند می‌رساند. 

13 اصله درخت طبق نظر پزشک گیاه، مبتلا به آفت پوست‌خوار و چوب‌خوار شده بود و ضرورت قطع این درختان توسط پزشک گیاه به اداره فضای سبز اعلام گردید و سپس این موضوع با ارائه مستندات پزشکی در کمیسیون ماده 7 طرح گردید و اعلام شد که برای حفظ سایر درختان آن محوطه و نیز حفظ جان عابران و شهروندانی که این محوطه تردد می‌کنند، قطع این درختان اجتناب‌ناپذیر است، و کمیسیون بر اساس مستندات پزشک گیاه و نیز سایر کارشناسان، رای به قطع این درختان داد. 

در نتیجه بر خلاف فضاسازی رسانه ای که قطع این درختان را در جهت بی‌توجهی به نگهداشت فضای سبز توسط شهرداری تلقی می‌کرد، واقعیت این است که برای حفظ فضاهای سبز شهری و طبق قوانین موجود و با نظر کارشناسان معتبر این اتفاق موجود است و در صورت لزوم تمامی اسناد و مدارک به انتشار در خواهد آمد. 

از سوی دیگر با توجه به این که آفت چوب خوار تنه درخت را به تدریج  از داخل پوک می‌کند در فصولی که در شهرمان باد و طوفان وجود دارد شکستن و افتادن این درختان به جان و مال شهروندان آسیب می‌زند همچنان که اخیرا دو درخت به دلیل باد سقوط کرد و علت هم این بود که این دو درخت دچار آفت چوبخوار شده و از درون پوک بودند. 

در پایان ضمن تشکر از آن دسته از شهروندانی که با دغدغه حفظ و نگهداشت فضای سبز شهری تحت تاثیر این فیلم و خبر نگران شده بودند اعلام می کند که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی تمامی دغدغه ها و نگرانی ها در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ممانعت شورای شهر از قطع درختان
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • ببینید | پوستر متحرک سروده‌ رهبر انقلاب در آستانه حمله سپاه به اسرائیل
  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد
  • تکذیب قطع درختان در بوستان ستارخان تهران