Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امروز ۱۶ مرداد ماه جاری با حضور رییس جمهوری افتتاح طرح کاتالسیت پتروشمی خرم آباد با حضور رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد و دومین واحد پتروشیمی خرم آباد فعال شد.

در این راستا فاز دوم پتروشیمی لرستان با تولید سالانه ۱۰۰ تن کاتالیست متانول و پلی اتیلن در زمینی به مساحت هفت هکتار در مجتمع پتروشیمی خرم آباد بهره برداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای طرح کاتالیست پتروشیمی خرم آباد برای نخستین بار در سطح کشور در استان انجام شد و این اقدام مهم بارقه ای از امید را در بین متخصصان و مردم این استان رقم زد تا گام های محکمی در جهت رفع معضل بیکاری و اشتغالزایی این استان برداشته شود.

رییس جمهوری در این آئین با بیان اینکه امسال  ۱۷ طرح پتروشیمی در سال جاری  افتتاح می‌شود بیان کرد: از این تعداد، چهار طرح تاکنون افتتاح شده و ۱۳ طرح تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود.

وی اظهار داشت: این طرح برای ما بسیار مهم بود به دلیل اینکه ما نیازمند بودیم که از خارج این کاتالیست را تامین ‌کنیم و امروز در بخش بزرگی به خودکفایی ‌رسیدیم و جوانان دانشمند ما این طراحی را انجام دادند و امروز به ثمر نشسته است.

به گفته حسن روحانی  در پتروشیمی شاهد یک جهش و تحول بزرگ هستیم و تولید پتروشیمی کشور ٢ برابر می شود و برای «جهش سوم» سرمایه گذاری کرده ایم.  

وی افزود: خوشبختانه در زمینه پتروشیمی شاهد یک تحول بزرگ هستیم. این که وزیر نفت ما توضیح دادند که در سال ۷۶ کل تولید پتروشیمی ما یک میلیارد دلار بوده در آغاز دولت تدبیر و امید یعنی سال ۹۲، حدود ۱۱ میلیارد دلار بوده و ما به همین صورت در حال پیشرفت هستیم و شاهد یک جهش بزرگ تا پایان امسال و سال آینده هستیم که تولید کشور ما را در پتروشیمی به دوبرابر می‌رساند.

رییس جمهوری واحد کاتالیست پتروشیمی خرم‌آباد را افتتاح کرد

واحد کاتالیست صنایع پتروشیمی خرم‌آباد  به عنوان دومین واحد شهرک پتروشمی خرم آباد با حجم سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۶۰ نفر به بهره برداری رسید.

 مواد تولیدی در این واحد برای نخستین بار در سطح کشور تولید می شود و پیش از این مواد کاتالیزور تولیدی در این واحد بصورت ۱۰۰ درصد از خارج از کشور تولید می شد.

 اکنون چهار واحد تولیدی در شهرک پتروشیمی استان در حال ساخت است و با راه اندازی واحد تولید کاتالیست، علاوه بر افزایش ارزش افزوده محصولات، وابستگی ها به تامین این مواد از خارج از کشور قطع شده و به سایر واحدهای پتروشیمی کشور نیز کمک می شود.

راه اندازی واحد کاتالیست خرم آباد مانع از خروج ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور خواهد شد

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‎گذاری لرستان گفت: واحد کاتالیست پتروشمی خرم آباد در مجموعه شهرک پتروشیمی فعال شده است و نیاز به واردات محصول تولیدی این واحد قطع شده است و علاوه بر صرفه جویی در ارز هزینه شده در این راستا به لحاظ بحث پدافند غیرعامل نیز گام مهمی در استان و منطقه برداشته شده است.

محمد حسین جناب با بیان اینکه این محصول توسط مهندسان بومی و متخصص استان تهیه شده است  افزود: این واحد علاوه بر تولید محصول مورد نیاز پتروشیمی خرم آباد می تواند مواد مورد نیاز میاندوآب را نیز تامین کند.

وی ادامه داد: طرح توسعه این واحد توسط هلدینگ پتروشمی باختر در دست بررسی است و امید است با اجرایی شدن این طرح اقدامات موثری درراستای اشتغالزایی استان و توسعه پتروشمی استان برداشته شود.

۶طرح دانش بنیان پتروشمی در لرستان اجرا می شود

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی باختر گفت: از مجموع هشت طرح پتروشیمی دانش بیان این هلدینگ در کشور ۶ مورد آن در استان لرستان اجرایی می‌شود.

داود رضا ربانی  بیان کرد: هم اکنون سه طرح در حال اجرا است و ۲ طرح دیگر نیز در حال مهندسی و بررسی است.

ربانی اظهار داشت: گروه باختر در کارهای فنی و پتروشیمی و دیگر موارد در کنار مردم لرستان قرار داردو امید است شاهد شکوفایی بیشتر لرستان باشیم.

وی گفت: تاکنون این کاتالیست جزو محصولات وارداتی بوده است و با توجه به اینکه امکان تولید گریدهای طراحی شده مقدور نشد، برای تولید کاتالیست در پتروشیمی خرم آباد تلاش شد.

وی اظهار داشت: در این راستا از مجموعه آزمایشگاهی یک واحد صنعتی در پتروشیمی خرم آباد شروع بکار کرد که خوشبختانه امروز به مرحله تولید رسیده و بیش از ۵۰ درصد تاسیسات مربوط به ساخت پایه کاتالیست را تولید می کند.

ربانی با بیان اینکه این محصول پس از تولید بلافاصله مصرف می شود، ادامه داد: در شرکت های بین المللی تعداد کمی از واحد های پتروشیمی دارای این تاسیسات هستند.

وی اظهار داشت: همچنین یک واحد کاتالیستی دیگر در استان کرمانشاه در حال اجرا است و یک طرح نیز در سنندج در دست اقدام است.

وی بیان کرد: سالانه ۳۰ میلیون دلار ارزش واردات این کاتالیست  بود که امید است بتوان تولید این کاتالیست برای دیگر واحدها نیز انجام شود.

ساخت واحد کاتالیست خرم‌آباد گامی در جهت قطع وابستگی کشور است

استاندار لرستان گفت: بهره برداری از واحد کاتالیست پتروشمی خرم‌آباد باعث قطع وابستگی صنعت پتروشیمی به خارج از کشور می‌شود.

سید موسی خادمی روز پنجشنبه  بیان کرد: بهره برداری این طرح همراه با فناورانه و تکنولوژی بالا بود که توسط هلدینگ پتروشمی باختر انجام شد و کشور را از وابستگی جدی صنعت پتروشمی نجات داد.

وی تصریح کرد: لرستان یکی از حوزه های مستعد با ظرفیت سرمایه گذاری نفت و گاز است.

وی بیان کرد: دراین استان به ویژه در شهرستان پلدختر ، مخازن و حوزه های تولید نفت وجود دارد و این استان محل عبور حدود ۷۰۰ هزار بشکه نفت و فرآورده های نفتی از خوزستان به سمت مرکز و غرب و شمال کشور است.

پنج طرح پتروشیمی دیگر در لرستان اجرایی می‌شود

 نماینده ولی فقیه ‌در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: پنج طرح پتروشیمی دانش بنیان دیگر در استان لرستان اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی  بیان کرد: به منظور توسعه و ارتقای لرستان یک صدای وحدت و اطاعت از رهنمودهای مقام معظم رهبری و حرکت به سوی ارتقای فرهنگی وتوسعه و پیشرفت لرستان و از طرف مردم و مسولان به گوش می رسد.

وی با بیان اینکه لرستان دارای ظرفیت قابل توجهی در راستای سرمایه گذاری در حوزه نفت و فرآورده های نفتی است، ادامه داد: امید زیرساخت های لازم در این استان ایجاد شود و در جهت ارتقا و پیشبرد علمی و فرهنگی استان گام های بلندی برداشته شود.

تولید 100سالانه  تن کاتالیست در واحد کاتالیست پتروشیمی خرم آباد

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت:  نخستین کاتالیست زیگلرناتا پلیمریزاسیون پلی‌اتیلن سنگین تحت لیسانس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی بهره برداری شد.

علی پژوهان اظهار کرد: صنعت کاتالیست در ایران با تلاش پژوهشگران و کارشناسان توانمند و متخصص با شتاب در حال توسعه است، بر این اساس واحد تولید کاتالیست مورد نیاز برای تولید انواع پلی‌اتیلن‌ها با دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ تن کاتالیست بهره‌برداری می‌شود که کاتالیست حاصل برای تولید سالانه حدود یک میلیون تن پلی‌اتیلن استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: این واحد تولیدی که نقش مهمی در تأمین نیاز صنعت پتروشیمی به کاتالیست‌ها دارد با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون دلاری هلدینگ باختر در پتروشیمی لرستان راه‌اندازی شده است که ارزش محصول یا میزان درآمدزایی سالانه آن نیز حدود ۳۰ میلیون دلار خواهد بود و میزان اشتغال ایجادشده توسط این واحد برای ۶۰ نفر به‌صورت مستقیم خواهد بود.

پژوهان گفت: با وجود دسترسی به کاتالیست بومی امکان به‌روزرسانی و ارتقای کیفیت محصولات پلیمری تولیدی نیز وجود دارد به عبارت دیگر، از مزایای قابل توجه کاتالیست ساخته شده نسبت به مشابه خارجی فرآیند تولید ساده‌تر، کنترل بهتر فرآیند پلیمریزاسیون و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر است.
مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تصریح کرد: با تولید و بومی‌سازی کاتالیست‌ها در کشور می‌توان از واردات این محصول و خروج ارز از کشور جلوگیری کردو هم‌اکنون ۹۰ درصد کاتالیست‌های مورد استفاده در صنعت پتروشیمی ساخت داخل است.

وی افزود: با سرمایه‌گذاری گروه پتروشیمی باختر یک واحد تولید کاتالیست پلیمریزاسیون فاز گازی در شهرک صنعتی پتروشیمی لرستان با استفاده از دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ساخته شد.

وی اظهار داشت: این کاتالیست در بهار ۱۳۹۹ به صورت موفقیت‌آمیز به واحد پلی‌اتیلن سبک خطی پتروشیمی لرستان تزریق شد. کاتالیست پلیمریزاسیون پلی‌اتیلن ضمن تأمین نیاز واحدهای تولیدی هلدینگ باختر به مجتمع‌های دیگر صنعت پتروشیمی مانند پتروشیمی جم نیز عرضه خواهد شد.
به گفته وی  مزایای کاتالیست BCC-۵۱۸ & BCC-۵۳۰ شامل تولید گریدهای مهندسی با توزیع وزن مولکولی دو قله‌ای و سه قله‌ای در محدوده وسیعی از گریدهای تولیدی در صنایع پتروشیمی، تولید پلی‌اتیلن سبک خطی، پلی‌اتیلن دانسیته متوسط و پلی‌اتیلن سنگین در گستره وسیعی از کاربردهای روزمره بشر، مصرف کمتر ترکیبات کمک کاتالیست‌ها در واکنش پلیمریزاسیون، مصرف کمتر حلال و نیز عدم تولید نمک‌های زاید تیتانیوم در حین ساخت که منجر به بهبود و نیز کاهش پارامترهای زیست محیطی شده است، رقابت‌پذیری بالا با کاتالیست‌های تجاری موجود در سطح بازار ایران در تمامی زمینه‌های فرآیندی و عملیاتی، پایین بودن هزینه تولید محصولات نهایی با این کاتالیست می‌شود.

برچسب‌ها پتروشیمی خرم آباد لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پتروشیمی خرم آباد لرستان پتروشیمی خرم آباد لرستان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی کاتالیست پتروشیمی خرم آباد پتروشیمی لرستان تولید کاتالیست واحد کاتالیست صنعت پتروشیمی سرمایه گذاری طرح پتروشیمی رییس جمهوری بهره برداری کاتالیست ها میلیون دلار واحد تولید راه اندازی پلی اتیلن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۲درصدی بارش در لرستان/ ۷۴۶میلی‌متر در «شول‌آباد» ثبت شد

مدیرکل هواشناسی لرستان از افزایش ۱۲درصدی بارندگی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد گفت: میانگین بارش لرستان در پی سامانۀ بارشی اخیر 23میلی‌متر بود و بیشترین میزان بارندگی این سامانه در ازنا به‌میزان 38 میلی‌متر ثبت شد.

او با بیان اینکه میزان بارندگی نقطه‌ای سال زراعی امسال در لرستان به 520میلی‌متر رسیده‌است، اضافه کرد: این میزان نسبت به سال گذشته از افزایش 12درصدی برخوردار است.

2 هشدار هواشناسی برای لرستان/ سامانه بارشی در راه است

مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به افزایش شش‌درصدی بارش این استان نسبت به میانگین بلندمدت، یادآور شد: 482میلی‌متر بارندگی در سال زراعی 1403-1402 در خرم‌آباد ثبت شده‌است.

مرادپور با اعلام ثبت 481میلی‌متر بارش در بروجرد، بیان کرد: این میزان در کوهدشت 497میلی‌متر، الیگودرز 342میلی‌متر، پلدختر 522.2میلی‌متر و دورود 492میلی‌متر است.

او اعلام کرد: 553میلی‌متر بارندگی در الشتر، 487میلی‌متر در نورآباد، 373میلی‌متر در ازنا، 605میلی‌متر در رومشکان و 585.1میلی‌متر در سراب دوره ثبت شده‌است.

مدیرکل هواشناسی لرستان  توضیح داد: 544.3میلی‌متر بارش در ایمان‌آباد، 351میلی‌متر در سیلاخور، .645.3میلی‌متر در سپیددشت، 618میلی‌متر در ریمله و 746.2میلی‌متر در شول‌آباد ثبت شده‌است.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • تدوین الگوی توسعه زنجیره متانول هم‌زمان با اجرای مراحل تکمیلی طرح پتروشیمی دنا/ پیشروی با تکیه بر توان داخل
  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در قالب مصوبات سفرهای استانی در دولت سیزدهم
  • رشد ۱۲درصدی بارش در لرستان/ ۷۴۶میلی‌متر در «شول‌آباد» ثبت شد
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • ۵.۷ میلی‌متر باران در لرستان بارید
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع در خرم آباد
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار