Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-05@21:29:44 GMT

چرا باید به FATF بپیوندیم؟

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۲۸۱۳

خرداد: نماینده سابق مجلس اظهار داشت: هنوز دیر نشده، نباید اجازه دهیم دوگانگی و سرگردانی در کشور ادامه یابد، شفافیت مالی را اجرا و جامعه را نسبت به لزوم این ساز و کار توجیه کنیم.
جلال میرزایی درباره تاثیر عدم تصویب FATF بر عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات اظهار داشت: زمان تصویب FATF، موافقان آن همواره تبعات منفی عدم الحاق به کنوانسیون پالرمو را به لحاظ محدودیت روابط بانکی و پولی با کشورها یادآور شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی افزود: امریکا و کشورهای تحریم‌کننده به صورت سیستماتیک تصمیمات مربوط به تحریم و بازخوردهای آن را بررسی و همواره درصدد تشدید فشارها هستند و سعی می‌کنند با اصلاحات تاثیرگذاری تحریم‌ها را افزایش دهند.
این نماینده سابق مجلس در ادامه با بیان اینکه امریکا در ارتباط با تحریم ایران با توجه به تجارب سال‌های 89، 90 و 91 راه‌هایی که ایران می‌توانست تحریم را دور بزند مسدود می‌کند، گفت: اکنون تمام بانک‌ها و شرکت‌های خارجی که با ما داد و ستد داشته‌اند با محدودیت بیشتری مواجه شده‌اند، مثلا بانک‌های چینی در آن زمان منافعی داشت و انگیزه بیشتری برای همکاری با ما داشتند اکنون موقعیت قبلی فراهم نیست، بنابراین برای تبادل بانکی با ایران اکراه دارند.
وی با تاکید بر اینکه ما متناسب با دور جدید تحریم اقدامات پیشگیرانه را بکار نبسته و تدابیری اتخاذ نکردیم، خاطرنشان کرد: به دلیل اختلاف نظرها در کشور و عدم تعامل و لج‌بازی با دولت نتوانستیم خوب عمل کنیم و اکنون هم دولت را مقصر می‌دانند.
میرزایی افزود: در کشور ما فعالین سیاسی به جای منافع ملی شعاری عمل می‌کنند که این نتایج را بدنبال دارد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون باید صرفنظر از اختلافات در سیاست خارجی روی منافع ملی و معیشت مردم کار کنیم و اقدامات کارشناسی انجام دهیم. هنوز دیر نشده نباید اجازه دهیم دوگانگی و سرگردانی در کشور ادامه یابد، شفافیت مالی را اجرا و جامعه را نسبت به لزوم این ساز و کار توجیه کنیم.
منبع: ایلنا برچسب ها: FATF

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است

دریافت 10 MB کد خبر 6097310

دیگر خبرها

  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • تحریم عاملی برای خودکفایی و پیش برندگی در کشور شده است