Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@06:24:13 GMT

تقاضای جهانی نفت امسال 8 درصد کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۲۹۱۲

تقاضای جهانی نفت امسال 8 درصد کاهش می‌یابد

خبرگزاری آریا - صندوق بین المللی پول با بیان اینکه میزان تقاضای جهانی نفت در سال جاری 8 درصد کاهش می یابد، گفت: درآمد کشورهای منطقه خاورمیانه نسبت به سال گذشته 270 میلیارد دلار کم خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد بحران ویروس کرونا باعث افت 8 درصدی تقاضا برای نفت نسبت به سطح سال گذشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس گزارش صندوق در سال جاری قیمت نفت حدود 41 درصد نسبت به 2019 پایین تر خواهد شد. تاثیر مستقیم قیمت پایین نفت در تجارت و همچنین اقتصادهای مختلف متفاوت خواهد بود و این بستگی به میزان وابستگی کشورها به صادرات و یا واردات نفت کشورها دارد.
پیش بینی این صندوق در مورد کاهش تقاضای جهانی نفت همسو با دیگر پیش بینی‌های نهادهای بین‌المللی نظیر آژانس بین المللی انرژی و اوپک است. ماه گذشته آژانس بین المللی انرژی در آخرین گزارش بازار نفت اعلام کرد که میزان تقاضای جهانی نفت در سال جاری 7.9 میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد که به نظر می‌رسید این رقم نسبت به پیش بینی‌ ماه قبل که 8.1 میلیون بشکه در روز بود بسیار خوش‌بینانه‌تر است.
آژانس بین المللی انرژی همچنین پیش بینی کرده بود در سال جاری انتظار می‌رود که میزان مصرف روزانه نفت جهان به 92.1 میلیون بشکه در روز برسد. در حالی که پیش از این میزان تقاضای نفت روزانه صد میلیون بشکه بود. همچنین اوپک نیز میزان تقاضای نفت جهانی را در سال جاری کمتر پیش بینی کرده و برآورد کرده است که در سال 2020 میزان تقاضا 8.9 میلیون بشکه در روز کاهش یابد. البته پیش بینی اوپک این است که در سال 2021 میزان تقاضا دوباره افزایش داشته باشد، اما این تقاضا همچنان نسبت به سال 2019 همچنان پایین تر خواهد بود.
گزارش صندوق بین المللی پول تاکید می‌کند که کاهش قیمت و همچنین کاهش تولید نفت که پس از همه‌گیری بیماری کووید 19 شکل گرفته، صادرکنندگان منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را در تنگنا قرار خواهد داد؛ چراکه ترکیبی از کاهش قیمت و تولید منجر به کاهش درآمد کشورهای صادرکننده تا 270 میلیارد دلار خواهد کرد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میلیون بشکه در روز تقاضای جهانی نفت میزان تقاضای میزان تقاضا سال جاری بین المللی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید

محمدرضا فرزین در جلسه روز یکشنبه هیات دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: بر اساس گزارش‌های تهیه شده نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به ۲۴ درصد کاهش یافته بود، در فروردین به ۲۳ درصد رسیده است. براساس این گزارش نرخ رشد پول نیز که سال گذشته ۳۳ درصد بود، تا ۱۶ فروردین امسال به ۱۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،رئیس کل بانک مرکزی افزود: رشد پول معیار مهمی برای انتظارات تورمی است و کاهش نرخ رشد آن نشانگر کاهش انتظارات تورمی است. همچنین در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

دیگر خبرها

  • دمای هوا در شرق و جنوب شرق کاهش می‌یابد / تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • پیش‌بینی تورم جهانی بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶