Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار بیروت، برآورد جدیدی از خسارات وارد شده به دنبال انفجار دو روز قبل بندر بیروت اعلام کرد.


به گزارش شریان نیوز،مروان عبود استاندار بیروت، برآورد جدیدی از خسارات وارد شده به دنبال انفجار دو روز قبل بندر بیروت اعلام کرد.

وی بیان کرد: حجم خساراتی که به کشور وارد شده بیش از رقم اعلام شده است و به ۱۵ میلیارد دلار می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیمی از شهر بیروت به شکل جزئی یا کلی ویران شده است.
مروان عبود تاکید کرد: مقادیر محدودی گندم موجود است و بدون کمک‌های خارجی با بحران غذایی مواجه خواهیم شد.

استاندار بیروت افزود: ما منتظر صدور گزارش کمیته حقیقت یاب هستیم.

مروان عبود گفت: دستگاه امنیتی وظیفه خود درخصوص این مواد منفجره را انجام داد؛ اما طرف‌های ذیربط و مسئول، پاسخی به درخواست‌های این دستگاه ندادند.

دیروز هم، حسین کریم از مسئولان دفاع شهری لبنان اعلام کرده بود: کشتی‌هایی بودند که بار تخلیه می‌کردند و شواهد می‌گوید که اجسادی باید داخل این کشتی‌ها باشد.

مناطقی است که ما هنوز به آن نرسیده ایم و در راستای گشودن راهی برای رسیدن به این مناطق هستیم. ما به تجهیزات سنگین برای برداشتن آوارهای بزرگ نیاز داریم. برخی از مردم زیر خاک دفن شده اند و اجسادی به نظر من در آب‌ها هستند. طی روزهای آتی با کشف اجساد شاهد فجایع و مصائبی خواهیم بود.ما از لحظه انفجار با توجه به شدت آن به سرعت با تمام امکانات خود وارد عمل شدیم. ما در حال خارج کردن اجساد سوخته شده و تکه تکه شده هستیم.

همچنین روز گذشته، «محمد فهمی» وزیر کشور لبنان گفته بود: تحقیق درمورد انفجار بندر بیروت شفاف خواهد بود و ۵ روز به طول خواهد انجامید و مسئول آن مجازات خواهد شد. اقامت اجباری به مثابه ممنوعیت سفر هر فردی است که در پرونده انفجار بیروت دست دارد. اگر نتوانیم مورد بازخواست قرار دهیم، به خانه می‌رویم.

وزیر کشور لبنان در پاسخ به سوالی درباره درخواست‌ها برای انجام تحقیق بین المللی در پرونده بیروت اعلام کرده بود: ما صلاحیت لازم را داریم. نیازی به تحقیقات بین المللی نداریم.

دسته بندیبین الملل

منبع: شریان

کلیدواژه: استاندار بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد. معتمدی پور با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است. این مسئول با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.  

دیگر خبرها

  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم
  • فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می شوید
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی