Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشکیلات خودگردان فلسطین از ماه گذشته، گام‌های عملی برای تاسیس نخستین بانک دولتی جهت مدیریت اموال عمومی و پرداخت حقوق اسیران و خانواده‌های شهداء و مجروحان در نوار غزه و کرانه باختری را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، دولت فلسطین مدیرکل این بانک دولتی را تعیین کرده است. منابع به آناتولی گفته‌اند که مدیر بانک جدید بیان قاسم، مدیرکل سابق بانک اسلامی فلسطین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عماد الأغا، عضو هیات عالی رهبری جنبش فتح در نوار غزه اعلام کرد که علت تاسیس این بانک، پشت سرگذاشتن تهدیدهای اسرائیل علیه بانک‌ها درخصوص حساب‌های بانکی اسیران است.

در ابتدای ژوئن گذشته، کابینه فلسطین تصمیم به تاسیس یک بانک دولتی گرفت تا خدمات بانکی را به تمامی گروه‌ها و نیز وام‌های کوچک را به افراد و شرکت‌ها ارائه دهد.

نام این بانک "بانک توسعه و سرمایه گذاری ملی" است که دولت نخستین گام‌ها را برای تاسیس این بانک در 20 ژوئن گذشته با تعیین مدیرکل این بانک برداشت.

الأغا گفت که ایده تاسیس بانک، برای برآورده کردن ملزومات جهت حمایت از پایداری تمامی گروه‌های ملت فلسطین شکل گرفت و این بانک به صورت آشکار و ملی، مسئولیت رساندن اموال به اسیران و خانواده‌های شهداء را برعهده خواهد داشت.

در آوریل گذشته، باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که مسئولان اسرائیلی یک دستور نظامی را صادر کردند که به پیگرد و بازخواست تمامی افراد و نهادهایی می‌انجامد که با اسیران و خانواده‌هایشان تعامل داشته باشند، اما در ماه گذشته از این تصمیم خود عقب‌گرد کرد.

طبق داده‌های رسمی، تعداد حساب‌های بانکی اسیران و خانواده‌های شهداء به حدود 25 هزار حساب می رسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فلسطين اسیران و خانواده بانک دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۳۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق کدام یک از ایثارگران امسال افزایش داشت؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمود پاکدل معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص افزایش حقوق سه دسته از ایثارگران به تسنیم، گفت: همانطور که در خبرها نیز اعلام شد: دریافت کنندگان حق پرستاری بنیاد شهید در سال ۱۴۰۳، حقوقشان را در فروردین با افزایش ۳۵ درصدی دریفت کردند.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

وی گفت: این افزایش شامل همه طیف های مشمول حق پرستاری اعم از والدین شهدا، همسران شهدا، جانبازان و ... بود که به مبلغی بیش از ۷ میلیون تومان رسید و در مجموع ۱۳۸ هزار نفر این حقوق را دریافت کردند.

پاکدل گفت: والدین شهدا نیز در سال جدید حقوقشان از ۷ میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان، افزایش یافت و علاوه بر آن تمام حقوق بگیران بنیاد شهید و امور ایثارگران طبق مصوبه دولت، حقوقشان ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی درخصوص برخی دیگر از خبرها که در خصوص حقوق ایثارگران معسر مطرح می شود را نادرست خواند و گفت: متأسفانه برخی رسانه ها خبرها را درست منعکس نمی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229538 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • جزئیات پرداخت ارز به زائران حج
  • حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • حقوق کدام یک از ایثارگران امسال افزایش داشت؟
  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست