Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: هر ساله به ویژه در فصل تابستان برخی روستاهای شهرستان پلدختر در گرمای طاقت فرسا، با مشکل کمبود و افت فشار آب آشامیدنی مواجه می‌شوند.

تابستان داغ اهالی «جلگه خلج» در کمبود آب

یکی از اهالی روستای «جلگه خلج» در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اهالی این روستای پر جمعیت از نبود آب آشامیدنی در مضیقه هستند و آب مورد نیاز خود را قطره قطره و به سختی جمع آوری و ذخیره می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبر کرموند افزود: در فصل گرما و تابستان سوزان، اهالی روستای «جلگه خلج» آب ندارند و با وجود اینکه اکثر اهالی کشاورز و باغدار هستند، هنگام برگشتن از چیدن انجیر و کار در زمین کشاورزی آن هم در این شرایط کرونا برای نظافت و استحمام با مشکل آب مواجه هستند.

تداوم مشکلات کمبود و افت فشار آب باعث مهاجرت روستاییان به شهرها می‌شود

یکی دیگر از اهالی روستا در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مردم این روستا مدتی است با آغاز فصل گرما به شدت در مضیقه آب قرار دارند، این امر زندگی روزمره اهالی را مختل و آنها را خسته کرده، برای رفع آن دست به دامن دست‌اندرکاران شدیم اما هیچ مسئولی تاکنون اقدامی نکرده است.

سارا احمدی افزود: از مسئولان شهرستان پلدختر تقاضا داریم به خاطر رضای خدا به داد مردم «جلگه خلج» که سخت در مضیقه آب هستند برسند، چرا که تداوم این مشکلات باعث مهاجرت روستاییان به شهرها می‌شود.

اهالی روستا آب مورد نیاز کولرها را از رودخانه کشکان تا منزل حمل می‌کنند

یکی از باغداران روستای «جلگه خلج» در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مشکل کمبود آب در روستای ما حدود یک سال است که شدت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته گرفته و طی چند ماه اخیر در طول روز به صورت کامل قطع و در ساعاتی از شب با فشار پایین آب وارد لوله‌های آب آشامیدنی بخشی از روستاییان می‌شود و در برخی قسمت‌های روستا نیز اهالی مداوم قطعی آب دارند.

یونس سپندیانی افزود: ما در زمستان مشکل آب نداریم اما بی آبی در روستای «جلگه خلج» در فصل بهار و به ویژه تابستان و فصل گرما به اوج خود می‌رسد و گاهی تا ۲۴ ساعت آب کامل قطع است.

وی اضافه کرد: اکنون با وجود گرمای ۵۰ درجه تابستان و استفاده از کولرهای آبی، اهالی مجبور هستند از رودخانه کشکان آب مورد نیاز کولرها را تا منزل حمل کنند، به خاطر بی آبی مردم روستا که کشاورز و باغدار هستند نمی‌توانند تا مدت‌ها استحمام کنند.

این باغدار روستای «جلگه خلج» گفت: آب رودخانه کشکان نیز ممکن است برای استحمام آلوده باشد، در چنین شرایطی آن هم با وجود کرونا اهالی برای استحمام باید به منازل اقوام در شهر بروند.

۲۰ روز است که مردم روستای «جلگه خلج» با مشکل قطعی آب دست و پنجه نرم می‌کنند

سپندیانی یادآور شد: پیگیر رفع مشکل آب که می‌شویم، می‌گویند روستاهای بالادستی به خاطر تأمین آب، لوله‌ها را می‌شکنند و مانع رسیدن آب به اهالی روستای «جلگه خلج» می‌شوند، اگر چنین است از دستگاه قضا تقاضا داریم با این افراد برخورد کند، انتظار می‌رود مسئولان مربوطه با عوامل تخریب کننده لوله‌ها و اینگونه افراد برخورد کنند.

یکی دیگر از اهالی «جلگه خلج» در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حدود ۲۰ روز است که مردم روستای «جلگه خلج» در این فصل گرما با مشکل قطعی آب دست و پنجه نرم می‌کنند و سخت در مضیقه هستند، زندگی عادی و روزمره آنها مختل شده، اما هر چه از طرق مختلف پیگیر رفع مشکل می‌شویم کسی پاسخگو نیست.

محسن هاشمی افزود: اعضای شورا و دهیار روستا می‌گویند آب را تقسیم کردیم و وارد لوله‌ها شده، اما به طور عملی مشکل همچنان به قوت خود باقی است و آبی در لوله‌ها جریان ندارد.

وی اضافه کرد: برخی اهالی روستای «جلگه خلج» از طریق موتور تلمبه، آب را با لوله کشی برای مصارف خانگی مانند شستن ظروف و امثال آن به حیاط منازل خود پمپاژ می‌کنند، که این امر موجب بروز بیماری‌های پوستی در برخی افراد شده است.

مشکل آب آشامیدنی جمعیت ۱۲۰۰ نفری دو روستا

دهیار روستای «جلگه خلج علیا» در گفت و گو با خبرنگار مهر در پلدختر اظهار داشت: ۲ روستای «جلگه خلج علیا» و «جلگه خلج سفلی» با حدود هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت و حدود ۳۰۰ خانوار مشکل آب آشامیدنی دارند به گونه‌ای که تنها شب‌ها یک ساعت آب در لوله‌ها جریان دارد و مابقی ساعات روز آب به طور کامل قطع است.

نصرالله حق گو کرموند افزود: متأسفانه اهالی روستاهای بالا دست مانند «افرینه» و «زیودار» لوله‌های آبرسانی به روستاهایی مانند «جلگه خلج» در پایین دست را دستکاری می‌کنند که این اقدام آنها، باعث هوا گرفتن لوله‌ها و جلوگیری از ادامه جریان آب به سمت پایین دست و ریختن در مخزن این روستاها می‌شود، که اگر این اقدام صورت نگیرد آب علی رغم پیگیری مسئولان آب و فاضلاب شهرستان پلدختر به به اندازه کافی وجود دارد.

افزایش مصرف آب ۴۰ روستای زیرمجموعه مجتمع آب رسانی کوثر در تابستان عامل افت فشار و قطعی آب است

رئیس شرکت آب و فاضلاب پلدختر در گفت گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حدود ۴۰ روستای شهرستان پلدختر زیرمجموعه مجتمع آبرسانی کوثر هستند که در فصل زمستان به علت مصرف پایین مشکل آب ندارند اما فصل تابستان علاوه بر افزایش طبیعی مصرف آب، کار در زمین‌های کشاورزی و به ویژه چیدن انجیر در باغات مصرف اهالی را بالا می‌برد و در ساعاتی از روز با افت فشار آب مواجه می‌شوند.

شهاب محمودی افزود: برای رفع این مشکل یکی از نیروهای آبفا برای تقسیم بندی آب بین دو بخش روستا در منطقه حضور مداوم دارد و مرتب رصد می‌کند، هنگام ظهر خروجی مخزن کم می‌شود و به ناچار باید فشار آب برای مدت کوتاهی کم شود تا مخزن پر شود.

وی یادآور شد: با توجه به مصرف بالای اهالی، اگر تنها ۵ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی شود، مشکل آب آشامیدنی آنها برطرف می‌شود.

رئیس شرکت آب و فاضلاب پلدختر گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این شرکت در نظر دارد، در فرصت پاییز و زمستان آینده اقدامی برای رفع مشکل کمبود آب در روستای «جلگه خلج» برای همیشه انجام دهد.

کد خبر 4992306

منبع: مهر

کلیدواژه: پلدختر شرکت آب و فاضلاب لرستان کمبود آب ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا گرگان عید سعید قربان قزوین شهرکرد روز خبرنگار ماه محرم ستاد ملی مقابله با کرونا کمک مومنانه بیرجند عید غدیر خم گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار شهرستان پلدختر اهالی روستای آب آشامیدنی اهالی روستا فصل گرما افت فشار جلگه خلج مشکل آب فشار آب لوله ها قطعی آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت فشار آب در شبکه شهری کنارک

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، کمبود و قطعی آب پس از برقراری آب در شبکه شهری کنارک بخاطر بروز سیل مشکل اصلی این روز‌های مردم منطقه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • ۲۰۰۰ اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • افت فشار آب در شبکه شهری کنارک