Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی رحمتی و حسین حسینی امشب برای دومین بار در این فصل به مصاف یکدیگر می روند.

دو تیم استقلال و شهر خودرو امشب (پنج شنبه 16 مرداد) در ورزشگاه امام رضا به مصاف هم می روند این دیدار دومین تقابل رحمتی و حسینی محسب می شود.

به گزارش طرفداری، از اهمیت و ارزش یک دروازه بان مطمئن در یک تیم هرچه بگوییم کم گفته ایم اما باید بدانیم یک تیم برای قهرمانی بیش از هر چیزی به یک دروازه بان تراز اول نیاز دارد که بتواند امتیازات زیادی را در مقاطع مختلف فصل برای تیمش بخرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشتباه یک مهاجم در بدترین حالت به گل نشدن یک موقعیت مصمم گل زنی تبدیل می شود، مهاجمی که شاید در یک بازی چندین موقعیت مشابه نصیبش شود و با گل کردن یکی از آن ها به ستاره بازی تبدیل شود اما اشتباه یک دروازه بان منجر به گل خوردن تیم می شود یعنی حتی اگر در یک بازی چندین سیو خوب داشته باشد و یک گل بد دریافت کند به عنوان مقصر شناخته می شود. با این تفاسیر اهمیت این پست در فوتبال به خوبی نمایان می شود. یک دروازه بان اول از هر چیز باید یک روحیه قوی داشته باشد تا بتواند این فشار های روانی را تحمل کند. حضور دو دروازه بان سطح اول و خوب در یک تیم را شاید بتوانیم یکی از مولفه های تیم قهرمان بدانیم. هر دروازه بانی ممکن است در طول فصل به هر دلیلی دچار افت شود و با حضور یک رقیب خوب روی نیمکت این افت ضربه ای به تیم نمی زند علاوه بر تمام این نکات انگیزه حاصل از رقابت می تواند به پیشرفت هر دو دروازه بان نیز کمک کند. اما این رقابت همیشه به افزایش انگیزه ختم نمی شود و ممکن است باعث یک نوع خصومت میان دو دروازه بان و ایجاد حاشیه برای تیم شود. احتمال بروز این اتفاق زمانی بیشتر می شود که میان دو بازیکن از نظر سابقه حضور در تیم اختلاف زیادی به وجود داشته باشد.

از دردسر های رایکوف برای انتخاب میان حجازی و رشیدی گرفته تا سردرگمی قلعه نویی برای انتخاب میان برومند و طباطبایی که به ظهور طالب لو منجر شد، همواره این رقابت ها در استقلال وجود داشته است و تجربه نشان داده که هر زمانی استقلال دو دروازه بان خوب را در اختیار نداشته است از این قضیه ضربه خورده است استقلال در طول تاریخ همواره دارای دروازه بانان سطح بالایی بوده است و در مقاطعی رقابت های شدیدی بین دو دروازه بان تیم شکل می گرفت.

آخرین نسخه رقابت دو دروازه بان در استقلال جدال مهدی رحمتی و حسین حسینی بوده است، این رقابت فقط به داخل زمین ختم نمی شد. حاشیه سازی این دو بازیکن استقلال را در زمان های مختلف آزار داد و در میان هواداران دو دستگی ایجاد می کرد.

استقلال- سپاهان؛ ظهور ناگهانی حسینی

پس از اعلام ترکیب بازی با سپاهان، پس از مدت ها نام مهدی رحمتی در صدر لیست بازیکنان استقلال آورده نشد، حسین حسینی که سال های زیادی روی نیمکت استقلال حضور داشت قرار بود در یک بازی حیاتی که ادامه کار علی منصوریان در استقلال به آن گره خورده در ترکیب قرار بگیرد، این تصمیم عجیب علی منصوریان آغازی بر حواشی و رقابت حسینی و رحمتی بود. حسینی در این بازی در صحنه های مختلفی دروازه استقلال را نجات داد و با وجود دریافت یک گل عملکرد خوبی را بر جای گذاشت. این تصمیم همه را به یاد اولین حضور طالب لو در ترکیب استقلال که آن هم مقابل سپاهان بود انداخت. حسین حسینی در همان فصل توانست 8 بازی را برای استقلال انجام دهد.

حسین حسینی و مهدی رحمتی روز های اوج وحید طالب لو در استقلال

مهدی رحمتی و حسین حسینی چیزی حدود 3 فصل این رقابت را فشرده را باهم ادامه دادند. در فصل 96-97 حسین حسینی توانست رکورد دقایق بسته نگه داشتن دروازه را بشکند و فصل موفق تری را نسبت به مهدی رحمتی پشت سر بگذارد اما در فصل 97-98 مهدی رحمتی توانست  عملکرد بهتری را از لحاظ آماری به ثبت برساند.

حاشیه ها و صحنه های ماندگار

در جریان دربی برگشت سال 97-98 در بازی ای که می توانست منجر به صدرنشینی و حتی قهرمانی استقلال در لیگ برتر شود، مهدی رحمتی برای تعیین پنالتی زن تیم به محوطه جریمه پرسپولیس آمد و هواداران استقلال این برداشت را از قضیه کردند که مهدی رحمتی پنالتی زن را تغییر داده است، وینفرد شفر در کنفرانس خبری پس از بازی مدعی شد که رحمتی فقط برای این که به منشا گوشزد کند تا پنالتی نزند به محوطه جریمه پرسپولیس رفته است. سرانجام این پنالتی توسط فرشید اسماعیلی به بیرون زده شد.

مهدی رحمتی در دربی برگشت 97-98

حسین حسینی که در دروازه استقلال جا افتاده بود در بازی برگشت سال 96-97 مقابل فولاد خوزستان به دلیل تعلل در آغاز بازی با دریافت کارت زرد از دربی 86 محروم شد و فرشید باقری را مقصر این اتفاق می دانست. به همین دلیل برای چند ثانیه با این بازیکن درگیری لفظی داشت.

 درگیری لفظی باقری و حسینی

 بازی رفت استقلال و ذوب آهن در فصل 96-97 در شرایطی برگزار می شد که علیرضا منصوریان در شرایط خوبی قرار نداشت و به دلیل نتایج ضعیف و حواشی به وجود آمده از سمت مدیریت و مهدی رحمتی پس از این بازی استعفا داد. در بازی آخر علیرضا منصوریان، این مربی برای دومین بار پیاپی حسین حسینی درون دروازه قرار داد. در این بازی هواداران استقلال با سر دادن شعار "دروازه بان اس اس / همینه همینه" پرده از دو دستگی بین خودشان برای حمایت از رحمتی یا حسینی برداشتند.

حسین حسینی در بازی با ذوب آهن

در بازی برگشت استقلال و سایپا در سال 96-97 حسین حسینی توانست با 872 دقیقه بسته نگه داشتن دروازه این رکورد را در لیگ برتر مال خود کند اما با دریافت یک گل در این دیدار بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید.

لحظه شکسته شدن رکورد

در بازی برگشت فصل 97-98 استقلال شهر خودرو، شاگردان شفر با باخت مقابل تیم مشهدی شانس خود را تا حدود زیادی برای قهرمانی از دست دادند به همین خاطر مهدی رحمتی پس از این دیدار نتوانست جلوی اشک های خود را بگیرد.

اشک های رحمتی

در فینال جام حذفی سال 96-97 مهدی رحمتی با واکنش های زیبای خود یکی از عوامل اصلی قهرمانی استقلال در جام حذفی شد.

جشن قهرمانی

 

این اتفاق با اینکه گاها موجب پیشرفت دو دروازه بان می شد با حواشی فراوانی همراه میشد اکنون به بررسی جذاب ترین رقابت های 2 دهه اخیر در قفس توری استقلال می پردازیم:

فصل 80-81 نام بازی کلین شیت هادی طباطبایی 13 6 پرویز برومند 8 8 فصل 83-82 نام بازی کلین شیت وحید طالبلو 13 5 پرویز برومند 11 2

                                                                 

فصل 83-84 نام بازی کلین شیت جورج تاپالوویچ 22 6 وحید طالب لو 9 3

                                                                                                              

فصل 84-85 نام بازی کلین شیت وحید طالب لو 19 10 سیدمهدی رحمتی 14 8

                                                                                                     

فصل 85-86 نام بازی کلین شیت وحید طالب لو 21 5 مهدی رحمتی 10 3

                                                                                                   

فصل 88-89 نام بازی کلین شیت وحید طالب لو 24 9 محمد محمدی 20 8

                                                                                                            

فصل 89-90 نام بازی کلین شیت وحید طالب لو 24 6 محمد محمدی 21 10

 

فصل 95-96 نام بازی کلین شیت مهدی رحمتی 35 14 حسین حسینی 8 3

 

فصل 96-97 نام بازی کلین شیت حسین حسینی 25 11 مهدی رحمتی 18 10

                                                                                                               

فصل 97-98 نام بازی کلین شیت حسین حسینی 22 13 مهدی رحمتی 18 7

 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: یک دروازه بان دو دروازه بان رحمتی و حسین حسین حسینی مهدی رحمتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۴۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرجام‌خواهی بی‌ثمر استقلال؛ محرومیت حسینی بخشیده نمی‌شود!

کمیته استیناف محرومیت سیدحسین حسینی را نبخشید.

طرفداری | سیدحسین حسینی در دیدار استقلال برابر تراکتور غایب خواهد بود.

کمیته انضباطی تصمیم گرفت پس از حواشی بازی استقلال با آلومینیوم اراک، حسینی را یک جلسه به صورت تعلیقی محروم کند اما مصاحبه کاپیتان استقلال باعث شد محرومیت تعلیقی به قطعی تبدیل شود و حالا او در بازی با تراکتور غایب است.

باشگاه استقلال در کمیته استیناف برای این حکم فرجام‌خواهی کرد اما فایده‌ای نداشت و حسینی قطعا در بازی با تراکتور غایب خواهد بود.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • تراکتور از ذوب‌آهن انتقام گرفت
  • تصویری تازه از گلر جنجالی استقلال؛ تمرین مشترک با دختر در باشگاه
  • حمایت اساتید حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» (عفاف و حجاب) فراجا + اسامی
  • فرجام‌خواهی بی‌ثمر استقلال؛ محرومیت حسینی بخشیده نمی‌شود!
  • استقلال، امیدوار به بخشش حسینی در استیناف
  • (عکس) تمرینات ویژه سیدحسین حسینی در کنار دخترش
  • حمایت استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • کاش کاظم صدیقی را هم مثل حسینی، دروازه بان استقلال یک جلسه محروم می کردید!
  • تکذیب شکایت فرمانده فراجا از دروازبان استقلال/ شکایت یگان ویژه از حسینی