Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-27@07:02:54 GMT

کشف ونگر، ستاره فرگوسن، امید فن خال!

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۴۶۶۷

کشف ونگر، ستاره فرگوسن، امید فن خال!

رابین فن پرسی، مهاجم سرشناس هلندی 37 ساله شد، به همین بهانه مروری بر دوران حرفه ای این بازیکن داشته ایم.

از نظر هواداران فوتبال، چه عواملی باعث می شوند که یک بازیکن بعد از بازنشستگی به خود افتخار کند؟ گل های فراوان، جام های متعدد، بازی در باشگاه های بزرگ و پرافتخار و جوایزی چون توپ و کفش طلا و... جواب های انکار ناپذیری هستند؛ اما اگر همین سوال را از خود بازیکن بپرسیم، علاوه بر پاسخ های مذکور، به مواردی نیز اشاره خواهد کرد که غالبا از دید ما پنهان هستند و در حاشیه و خارج از زمین اتفاق می افتند؛ مثل موفق بودن در تمرینات، انجام دستورات سرمربی به بهترین نحو ممکن و کسب رضایت حداکثری آنها، جلب کردن توجه بهترین سرمربیان جهان و به طور خلاصه: شاگرد خوبی بودن در کلاس درس برترین اساتید فوتبال!
رابین فن پرسی از آن دست بازیکنانی است که از هر نظر می تواند به دوران باشکوه ورزشیش افتخار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


21 ساله بود که بازی های درخشانش در فاینورد و نقش مهمی که در قهرمانی این تیم در لیگ اروپا داشت، توجه آرسن ونگر را جلب کردند و توپچی ها در رقابت با باشگاه هایی چون سویا، آیندهوون و وردربرمن او را به خدمت گرفتند. استفاده عالی از هر دو پا، استعداد بی نظیرش در خط حمله و سرعت و قدرت بالایش در عین دقت و ذکاوت، وعده ظهور یک مهاجم بی رحم و باهوش را در هایبوری می داد. هر چند حضور تیری آنری در ترکیب اصلی، فن پرسی را غالبا نیمکت نشین می کرد، اما مهاجم هلندی از هر فرصتی که به دست می آورد، نهایت بهره را می برد تا خیال آرسنالی ها را از داشتن جانشینی برای هانری در صورت جدایی، تا حدودی راحت کند.


فن پرسی از بازیکنان ثابت هلند در جام های جهانی 2006 و 2010 بود. در جام 2006، در برتری 1-0 هلند برابر صربستان و مونته نگرو، زمینه ساز تک گل مسابقه بود و از روی ضربه ایستگاهی، دروازه ساحل عاج را باز کرد اما نتوانست مانع از شکست هلند در برابر پرتغال شود و در مرحله 16/1 نهایی با مسابقات وداع کرد. در جام 2010، با یک گل و یک پاس گل در مرحله گروهی و بازکردن دروازه اروگوئه در نیمه نهایی، از عوامل اصلی رسیدن لاله های نارنجی به فینال مسابقات بود اما درخشش کاسیاس و اینیستا، هلند را در رسیدن به جام ناکام گذاشت و آنها با نایب قهرمانی، ژوهانسبورگ را ترک کردند.


کاپیتان فن پرسی در فصل 12 -2011 با 30 گل، عنوان آقای گلی لیگ برتر را کسب کرد و در پایان فصل، به عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر و باشگاه آرسنال انتخاب شد. در پایان این فصل و در حالی که فن پرسی آمار 132 گل و 56 پاس گل در 278 مسابقه را برای آرسنال به ثبت رسانده بود، از این تیم جدا شد. منچستر یونایتد با پیشنهادی که با پاداش ها مجموعا به 24 میلیون پوند می رسید، فن پرسی را از امارات به اولدترافورد برد تا او پنجمین بازیکنی باشد که سابقه حضور در هردو تیم آرسنال و منچستر یونایتد را داشته است. همچنین وی به دومین بازیکنی (پس از مایکل سیلوستره) تبدیل شد که تجربه کار کردن با دو مربی بزرگ تاریخ فوتبال یعنی آرسن ونگر و سر الکس فرگوسن را به دست آورده است.


مرد خوش چهره هلندی، تنها به یک مسابقه در اولدترافورد و یک شوت نیاز داشت تا اولین گلش را برای منچستر یونایتد به ثمر برساند. شیاطین سرخ که دیدار اولشان را به اورتون واگذار کرده بودند، در اولین بازی خانگی فصل جدید، خیلی زود در دقیقه 3 از حریف عقب افتادند اما فن پرسی در دقیقه 10، پاس دیدنی پاتریس اورا را به زیبایی وارد دروازه فولام کرد تا زمینه ساز برتری 3-2 تیمش در این مسابقه باشد. 7 روز بعد، اولین هت تریک او برای منچستر یونایتد در مقابل ساوتهمپتون ثبت شد.
در هفته سی و چهارم و به فاصله 4 هفته تا انتهای مسابقات، شیاطین سرخ با هت تریک مجدد فن پرسی، استون ویلا را شکست دادند تا اولین قهرمانی ستاره هلندی در لیگ، آخرین جام سرالکس فرگوسن و بیستمین و قهرمانی منچستر یونایتد در لیگ برتر قطعی شود. گل دوم فن پرسی که روی پاس رونی به ثمر رسید، به عنوان یکی از زیباترین گلهای سال انتخاب شد.
ثبت 26 گل در این فصل، او را برای دومین بار به عنوان آقای گلی مسابقات رساند و جایزه سر مت بازبی (جایزه ای که به بهترین بازیکن فصل باشگاه منچستر یونایتد از نگاه هواداران داده می شود) نیز به او داده شد.
فصل بعد نیز با درخشش فن پرسی آغاز شد و بریس او در مقابل ویگان، قهرمانی در جام خیریه انگلستان را برای دیوید مویس و شاگردانش به ارمغان آورد هر چند یونایتد مدل مویس هیچ نشانی از یونایتد فرگوسن نداشت.
درخشش ستاره هلندی در تیم ملی نیز ادامه داشت و کاپیتان فن پرسی، با ثبت 11 گل در مراحل انتخابی جام جهانی 2014 و کسب عنوان بهترین گلزن، یک تنه هلند را به برزیل رساند. در حالی که برای اولین بار در تاریخ جام های جهانی، برگزار کنندگان فینال دوره قبل، در یک گروه قرار می گرفتند، هلند در اولین بازی به مصاف اسپانیا رفت و با 5 گل در برابر تک گل ژابی آلونسو، از ماتادور ها انتقام گرفت. به فاصله یک دقیقه مانده به پایان بازی در نیمه اول، فن پرسی توپ ارسالی دالی بلیند را با شیرجه ای دیدنی از بالای دستان کاسیاس به گل تبدیل کرد و یکی از زیبا ترین گلهای تاریخ جام جهانی را به ثمر رساند. این گل، به عنوان نامزد جایگاه پوشکاش، رتبه سوم را به دست آورد. گل چهارم هلند در این بازی را نیز فن پرسی با پای چپ به تور دروازه اسپانیا چسباند.


او دو گل دیگر را در این تورنمنت به ترتیب در مقابل استرالیا و برزیل ثبت کرد که گل دوم در دیدار رده بندی و مقابل برزیل میزبان، کمک زیادی به کسب عنوان سومی آنها در جام 2014 کرد.
در پایان فصل 15-2014، فن پرسی به حضور 3 ساله خود در منچستریونایتد پایان داد و با ثبت 58 گل و21 پاس گل در این تیم، راهی ترکیه شد تا پیراهن فنرباغچه را به تن کند. دو و نیم فصل حضور در ترکیه و یک و نیم فصل بازی در تیم سابق خود یعنی فاینورد که با قهرمانی در سوپر کاپ و جام حذفی این کشور همراه شد، پایان کار مهاجم افسانه ای فوتبال هلند در عرصه ی بازیگری بود و فن پرسی در جولای سال قبل و با موهایی سپید، بازنشستگی خود از فوتبال را اعلام نمود. وی با 50 گل در 102 مسابقه ، برترین گلزن تاریخ تیم ملی هلند و در جایگاه هفتم از نظر تعداد بازی های ملی است.

فن پرسی بلا فاصله پس از اتمام دوران بازی، مربی گری را آغاز کرد و هم اکنون به عنوان مربی مهاجمان باشگاه فاینورد در حال فعالیت است.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فن پرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی منچستر یونایتد و شفیلد یونایتد +پخش آنلاین

پخش زنده بازی منچستر یونایتد و شفیلد یونایتد رقابت‌های لیگ برتر انگلیس از ساعت ۲۲:۳۰ امروز آغاز و از سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های منچستر یونایتد و شفیلد یونایتد امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز منچستر یونایتد و شفیلد یونایتد

لیگ برتر انگلیس (منچستر یونایتد - شفیلد یونایتد) ساعت ۲۲:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه ورزش

کد خبر 747603

دیگر خبرها

  • عصبانیت ستاره یونایتد: دست از آزارم بردارید
  • جهانبخش وارد لیگ قهرمانان اروپا شد
  • هشدار تن‌هاخ به ستاره یونایتد: این وضع را تمام کن
  • خلاصه بازی منچستریونایتد ۴ - ۲ شفیلد یونایتد + ویدئو
  • ببینید | خلاصه بازی منچستریونایتد ۴ - شفیلد یونایتد ۲
  • خلاصه‌بازی منچستریونایتد و شفیلد یونایتد + فیلم
  • شاگرد فرگوسن در منچستریونایتد، سرمربی واتفورد شد
  • امسال بالاخره سال قهرمانی پی‌اس‌جی است
  • ساعت پخش زنده بازی منچستر یونایتد و شفیلد یونایتد +پخش آنلاین
  • فن‌پرسی در آستانه نخستین تجربه سرمربیگری