Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین- علی الله سلیمی: کتاب پیشنهادی برای مطالعه در پایان این هفته، مجموعه داستان «از مردهای تهران می‌ترسم» نوشته مهدیه کوهی‌کار است که از سوی انتشارات کتابدار منتشر شده و درباره تفکر و دغدغه‌های انسان معاصر در شرایط زیستی جامعه امروز ایران است. درباره مضامین اغلب داستان‌های این مجموعه می‌توان گفت تأثیر متقابل روابط انسانی و موقعیت‌های جغرافیایی در بسیاری موارد انکارناپذیر است و آدم‌ها در بسیاری از مواقع سرنوشتی را پیدا می‌کنند که اگر در محیط دیگری بودند طبعاً این موقعیت می‌توانست متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از شخصیت‌های داستانی این کتاب تاوان قرار گرفتن در موقعیتی را می‌پردازند که ناخواسته در آن گرفتار شده‌اند. کتاب«از مردهای تهران می‌ترسم» پانزده داستان کوتاه دارد که در اغلب آنها، قهرمانان داستان شرایطی را تحمل می‌کنند که در انتخاب آن نقش چندانی نداشته‌اند. عواملی متعددی آنها را به این ورطه‌های اغلب هولناک کشانده و همه سعی این افراد تلاش برای سازگاری با شرایط موجود است، چراکه راه بازگشت به موقعیت پیش از بحران چندان ساده نیست. از شهر هزار رنگ تهران، اغلب، بسترهای آسیب‌خیز برای پس زمینه تعدادی از داستان‌ها انتخاب شده و قهرمانان این داستان‌ها با عوامل دلسردکننده‌ای مانند تنهایی، بیماری، روابط سرد و فقر دست به گریبان هستند اما عنصر«عشق» به‌عنوان محرکی برای ادامه زندگی پر شور در وجود این افراد همواره جوانه می‌زند. با این حال، اعتماد بین این آدم‌ها تا حدودی کمرنگ شده و آنها گزینه‌های چندانی برای انتخاب مسیرهای خوشبختی ندارند. برای همین، با موقعیت‌های دشواری که در آن گرفتار آمده‌اند به نوعی کنار می‌آیند و سعی می‌کنند شرایطی را به وجود بیاورند که بشود ادامه زندگی را با چاشنی عشق و امید تاب آورد. مهدیه کوهی‌کار، داستان‌نویس جوانی است که توانسته این موقعیت‌های بکر داستانی را خلق کند. برخی از داستان‌های این مجموعه، پیش از این در جشنواره‌های ادبی کشوری خوش درخشیده و دیده شده است.

کد خبر 536882 برچسب‌ها محله همشهری محله داستان و داستان‌ نویسی کتابخانه، کتابخوانی، کتابداری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محله همشهری محله داستان و داستان نویسی داستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۵۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطری‌ها ۳ بازیکن پرسپولیس را می‌خواهند

رقابت‌های فوتبال باشگاهی در کشور‌های عربی به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود تا مدیران این باشگاه‌ها به فکر تقویت تیم‌های خود باشند. از این رو بار دیگر پیشنهاد‌هایی از سوی مدیر برنامه‌های ایرانی به دست بازیکنان شاغل در لیگ برتر فوتبال کشور رسیده است.

در این بین یکی از باشگاه‌های کشور قطر با بررسی عملکرد سه بازیکن پرسپولیس خواستار مذاکره با هر سه بازیکن شده است تا آن‌ها را که در پایان فصل هم قراردادشان با پرسپولیس به اتمام می‌رسد را جذب کنند.

دو بازیکن ملی پوش پرسپولیس و یکی از هافبک‌های این تیم که از زمان روی کار آمدن اوسمار ویه‌را یکی از بازیکنان اصلی این تیم است پیشنهاد قطری‌ها را به پایان فصل موکول کرده‌اند تا تمرکز خود را روی بازی‌های پیش روی این تیم در لیگ برتر و جام حذفی بگذارند.

سروش رفیعی، فرشاد فرجی، مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، وحید امیری، وحدت هنانوف و مرتضی پورعلی‌گنجی نفراتی هستند که در پایان فصل دیگر قراردادی با پرسپولیس ندارند.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه هم موضوع تمدید قرارداد آن‌ها را به پایان فصل پس از مذاکره با اوسمار ویه‌را موکول کرده است تا تمرکز آن‌ها در هفته‌های پایانی و در رقابت قهرمانی با استقلال تهران بر هم نخورد.

حالا باید دید بازیکنانی که پیشنهاد لیگ‌های عربی را دریافت می‌کنند با وجود مشکلات مالی که امسال تجربه کردند حاضر به تمدید خواهند شد یا فوتبال خود را به عنوان لژیونر ادامه دهند.

دیگر خبرها

  • وضعیت آب و هوای تهران در پایان هفته
  • آسمان ابری و بادی تهران در پایان هفته
  • ممنون به خاطر همه چیز: خداحافظ برای همیشه!
  • ابزار کشنده زورگیران دهه هشتادی پارک چیتگر تهران را ببینید | تصویر
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | منتظر رعد و برق‌ های شدید باشید
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • اینزاگی پس از قهرمانی اینتر؛ این داستان قهرمانان زیادی داشت
  • قطری‌ها ۳ بازیکن پرسپولیس را می‌خواهند
  • ۷ موقعیت در زندگی که هنگام مواجهه با آن ها باید «نه» بگوییم