Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور ما طی ۳۰ سال گذشته‌های نژاد مرغ لاین آرین بومی‌سازی شده بود و با تحریم این موضوع توسط آمریکا،کشور در مدتی دچار چالش کمبود مرغ و جوجه شد که این مسأله با درج یک خبر توسط رسانه‌ها موردتوجه مسئولان قرار گرفت؛ موضوعی که می‌توانست امنیت غذایی کشور را با چالشی جدی روبرو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فارس از خمینی‌شهر، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی ظهر امروز در نشست تجلیل از خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: آیه مبارکه (بلغ ما انزل علیک...) بسیار تناسب دارد باکار خبرنگاری که پیامبر اکرم (ص) نیز وظیفه اصلی‌شان رساندن پیام از خداوند به مردم است که این موضوع می‌تواند حجت شرعی بر کار خبرنگاری باشد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در همین راستا مسلمانانی هم که در روز عید غدیر در محل غدیر خم حضور داشتند از طرف پیامبر اسلام (ص) مأموریت یافتند که خبر اتفاق این روزبه مناطق مختلف و نسل‌های آینده برسانند؛ جایگاه خبرنگاری جایگاهی ارزشمند است و نباید افراد در این حرفه نگاه نوکری و پادویی به اشخاص را داشته باشند.

نقدعلی  با اشاره به اهمیت تخصص داشتن در کنار مدرک افزود: همیشه خطاب کردن افراد با الفاظ بلند نشان از کارکرد و تخصص او نیست و باید کارایی فرد به‌ویژه در موضوع رسانه نشان داده شود.

نقدعلی در ادامه باب یان اهمیت رساندن مشکلات جامعه به گوش مسؤولان توسط خبرنگاران تصریح کرد: در روایت آمده است که اگر کسی گره‌ای از جامعه باز کند روزی که پاها بر روی پل صراط می‌لرزد او با آرامش از این مرحله عبور می‌کند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که امروز جامعه دیگر عدم شفافیت را برنمی‌تابد گفت: باید خبرنگاران نیز این مطالبه شفافیت را از مسؤولان داشته باشند، هرچند که ممکن است در این راه دچار زحمت شده و از سوی برخی مدیران با مهری مواجه شوند اما این اول راه است و باید به این سمت حرکت کرد تا در آینده به نتایج مطلوب آن‌هم برسیم.

وی در ادامه یادآور شد: برخی در موضوع شفافیت نام اتاق شیشه را بیان می‌کنند که البته در جامعه برای رسیدن به این نقطه بسیار فاصله‌داریم اما در این زمینه باز نوع مطالبه و تلاش خبرنگاران مهم است و خبرنگاران نباید چشم خود را بر حقایق جامعه ببندند.

نقدعلی در ادامه گفت: در روزهای اخیر قانونی که تقدیم هیأت‌رئیسه مجلس شده است و در آینده نزدیک به صحن علنی وارد می‌شود قانون سوت زنی است؛ و این یعنی این‌که هر کس خبری در مورد چپاول بیت‌المال، فساد اقتصادی و تضییع حقوق مردم به مسؤولان و نهادهای نظارتی، قضایی امنیتی برساند مورد تشویق قرار می‌گیرد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حفظ حرمت و کرامت مسؤولان توسط خبرنگاران گفت: اهالی رسانه باید با تلاش و جدیت در کار خبری خود به مشکلات و نقاط کور معضلات شهر و کشور بپردازند و در مقابل مسؤولان البته به‌غیراز موارد امنیتی و اسرار مردم موظف به پاسخ‌گویی در برابر جامعه و اهالی رسانه هستند.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم ادامه داد: خبرنگاران واقعی در سال 61 هجری حضرت زینب کبری و امام سجاد وامام باقر بودند که پیام کربلا و راه و رسم حضرت سیدالشهدا را به ما رسانده‌اند.

نقدعلی با اشاره به مشکلات خبرنگاران گفت: در این عرصه نیز مامی توانیم برای به تصویر کشیدن مشکلات امکاناتی را نذر کرده و در اختیار خبرنگار قرار دهیم که بتواند رسالت خود را انجام دهد؛ البته باید در کنار آن به فعالیت‌های دلسوزانه مسؤولان شهر هم پرداخته شود و انگیزه خدمت به مردم را در میان مدیران بالا و بالاتر برد.

 نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کاری که یک خبرنگار انجام می‌دهد شاید از عهده چند نماینده مجلس یا حتی کل مجلس برنیاید؛ رسانه می‌تواند به کمک موج وجهت دهی که ایجاد می‌کند در سرنوشت افراد و کشور تأثیر به سزایی بگذارد.

وی گفت: در مدت اخیر رسانه‌ای شدن یک خبر آن‌هم با موضوع مرغ توانست کمسیون کشاورزی مجلس را به واکنش وادارد که این موضوع با سؤال از وزیر همراه بود؛ هرچند که اصل این مطلب موردتوجه وزارت صمت است اما نمایندگان از دیگر نهادها هم این موضوع را پیگیر شدند.

نقدعلی خاطرنشان کرد: در کشور ما طی ۳۰ سال گذشته‌های نژاد مرغ لاین آرین بومی‌سازی شده بود اما در مدتی به سمت واردات جوجه این مرغ رفتیم که با تحریم این موضوع توسط آمریکا،کشور در مدتی دچار چالش کمبود مرغ و جوجه شد که با دستور مستقیم رهبر معظم انقلاب اسلامی دستگاه‌های مربوطه ازجمله کمسیون کشاورزی مجلس مأموریت پیدا کردند که این نژاد را مجدداً بازیابی کنند.

عضو کمسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازیابی نژاد مرغ لایه آرین در کشور افزود: خوشبختانه هنوز گله‌هایی از نژاد آرین در کشور موجود بود و زمانی که ما توانستیم مجدد این نژاد را در کشور تقویت کنیم آمریکایی‌ها با لغو تحریم این مرغ خواستار فروش این نژاد به ما شدند که با استقبال برخی مواجه شد اما ما بر بدعهدی آمریکا تأکید و درخواست آن‌ها را رد کردیم چراکه امکان این‌که در آینده نیز در این زمینه تحریم شویم دور از ذهن نبود

وی با بیان مرغوبیت گوشت نژاد مرغ آرین نسبت به بقیه نژادها افزود: این مسأله با درج یک خبر توسط رسانه‌ها موردتوجه مسئولان قرار گرفت؛ موضوعی که می‌توانست امنیت غذایی کشور را با چالشی جدی روبرو کند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مجلس شورای اسلامی مراسم نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی کمسیون کشاورزی مجلس نژاد مرغ یک خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۵۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«محمدرضا ملکشاهی‌راد» از حوزه خرم‌آباد به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم‌بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

احزاب ما آن‌قدر در کشور قوی نیستند که در مجلس بگوییم که کرسی داشته باشند، هر چند مؤتلفه اسلامی در همه ادوار در مجلس تعدادی از کرسی‌ها را در مجلس داشته است، اما این بار دو جبهه ائتلاف و شورای وحدت مطرح هستند که در بین اصول‌گرایان می‌توانند بیشترین تعداد نمایندگان را در مجلس آینده داشته باشند، جریانات اصلاح طلب هم قطعاً نیروهایی در کشور دارند.‌

مهم‌ترین موضوعی که باتوجه‌به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده موردتوجه قرار بگیرد، چیست؟

اولویت اول من کنترل تورم و گرانی است، دوم بالابردن توان قدرت خرید مردم است، حمایت جدی از سرمایه‌گذار در کشور یکی دیگر از اولویت‌ها است به دلیل اینکه بخش عمده‌ای از کشور با بحث اشتغال و بیکاری جوانان روبرو است، حتی استانی مانند لرستان دیگر به استان‌های دیگر مهاجرت می‌کنند، چون شرایط سرمایه‌گذاری در آن فراهم نشده است، باید قوانینی وضع شود تا بخش خصوصی بیشتر احساس امنیت دررابطه‌با سرمایه‌گذاری کند، بحث واردات و صادرات و امتیازاتی که باید در نظر گرفته شود از دیگر اولویت‌ها است، به طور مثال در بحث واردات خودرو نباید این‌قدر معطل می‌کردند، الان پشت این قضایا مافیا قرار دارد و باید با آنها مبارزه کرد، اقتصاد را باید از چنگال افرادی که تشکیلات مافیایی دارند درآورد، واگذاری شرکت‌های دولتی با شرایطی که با بتوانند روند تولید و اشتغال را ادامه بدهند باید موردنظر قرار گیرد، قانون خصوصی‌سازی را باید اصلاح و تقویت کرد، دولت نباید خود را رقیب بخش خصوصی بداند، بلکه باید حامی بخش خصوصی باشد.‌

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

من تجربه‌ای در کمیسیون عمران دارم، اما اصرار من این است که در کمیسیون بودجه مجلس باشم.

۴- مهم‌ترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راهکاری دارید؟

تورم و بیکاری چالش بزرگ، سخت و ناهموار لرستان است، لزوم احیای کارخانه‌های کوچک و بزرگ، درعین‌حال تقویت سرمایه‌گذاری در استان برای رفع این چالش، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، حق آبه استان، سدسازی، ساماندهی کارکنان دولت، استخدام بازمانده‌های حق‌التدریس به‌خصوص مدارس غیرانتفاعی باید مورد توجه قرار گیرند.

کد خبر 6083419

دیگر خبرها

  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • ادعای علیرضا بیگی از مخالفت احمدی نژاد با گشت ارشاد
  • بخش خصوصی می تواند از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری کند
  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات
  • مساله اتباع بیگانه، امنیت، کم آبی و بیکاری چالش‌های اصلی فارس است
  • تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود
  • ارتقای نظام شایستگی در بخش عمومی ومهار تورم در مجلس موردتوجه باشد
  • خانه ملت محلی برای حزب‌بازی نیست