Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ـ سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بی‌تردید کمک‌های بشردوستانه ایران به لبنان ادامه یافته و جمهوری اسلامی در کنار دولت و ملت لبنان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، سیدعباس موسوی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه انفجار در بندر بیروت لبنان اظهار داشت: دولت و ملت ایران از این واقعه دردناک متاثر است و به خانواده‌های داغدیده تسلیت می‌گوید و برای شفای بیماران آرزوی سلامتی و شفای عاجل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه ایران کمک‌های پزشکی و بشردوستانه‌ای را به مردم لبنان انجام داد تصریح کرد: حمایت‌های زیرساختی جمهوری اسلامی ایران نیز در راه است تا گوشه‌ای از خسارات را جبران کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه بیان کرد: هم اکنون ملت‌های اسلامی همدردی بسیاری با لبنان کرده و امید است که این کمک‌ها همچنان ادامه داشته باشد و در این راستا انتظار بیشتری از کشورهای اسلامی برای حمایت از لبنان می‌رود.

سخنگوی وزارت خارجه: با اندوه فراوان اخبار حادثه بیروت را دنبال می‌کنیمسخنگوی وزارت خارجه: بهره‌‌گیری از ظرفیت‌های آستارا در تقویت روابط ایران و آذربایجان موثر استسخنگوی وزارت خارجه: اروپا به تعهدات یازده‌گانه‌اش در قِبال برجام پایبند باشد / کره جنوبی از باز پرداخت بدهی‌اش ‌به ‌ایران سر باز می‌زندسخنگوی وزارت خارجه: توسعه ارتباطات با 15 کشور همسایه اولویت اصلی سیاست خارجی کشور است

وی با اشاره به اینکه در حادثه اخیر انفجار در بندر بیروت، برخی کشورها از آب گل‌آلود ماهی گرفتند افزود: برخی کشورها برای کمک به لبنان اعلام آمادگی کرده در حالی که ریاکاری و دغل‌کاری در کار آنها مشاهده می‌شود  چون در گذشته نزدیک، کشور لبنان را مورد تحریم قرار داده بودند.

موسوی در ادامه با اشاره به تهدید تروریستی اخیر هواپیمای ایران توسط آمریکا اظهار داشت:  پس از این واقعه، ایالات متحده آمریکا مسئولیت آن را بر عهده گرفت و از سوی دیگر نیز وزارت امور خارجه متنی تنظیم و شکایت اولیه را انجام داد و در این رابطه نیز اقدامات مناسبی صورت گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بنابراین جمهوری اسلامی ایران‌، اعتراضات و هشدارهای لازم را به طرف مقابل داد چون بی‌شک این اقدامی تروریستی و تهدید جان مسافران غیرنظامی، برخلاف اقدامات بین‌المللی بود و حق جمهوری اسلامی ایران را برای شکایت باز گذاشت.

وی در ادامه با تاکید بر تعمیق و گسترش روابط با کشور جمهوری آذربایجان افزود: در این راستا نیز باید از ظرفیت‌های بالقوه استان‌های آذربایجان‌غربی و شرقی نهایت بهره را برد.

موسوی در ادامه نیز با اشاره به شیوع ویروس کرونا بیان کرد: پس از اینکه ایران و کشورهای همسایه به این ویروس آلوده شدند، نگرانی از بابت صادرات و واردات ایجاد شد و در این رابطه، ایران با کشورهای همجوار رایزنی‌های لازم را انجام داد چون نیاز بود تا برای مراودات تجاری و اقتصادی چاره‌اندیشی لازم صورت گیرد و هم‌اکنون نیز همه مرزهای جمهوری اسلامی ایران باز است.

وی تاکید کرد: بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران خواهان تسهیل مراودات اقتصادی و تجاری با تمامی کشورهای خارجی است.

موسوی ‌با اشاره به بلوکه شدن پول نفت ایران توسط کره جنوبی بیان کرد: بهانه کره جنوبی به هیچ وجه قانونی نیست چون کره‌ای‌ها تحریم آمریکا را مانع این اقدام دانسته و بی‌شک روابط کره با سایر کشورها به خودشان مربوط است و نباید مانع دسترسی ایران به حق قانونی خود شوند.

وی با اشاره به اینکه چندین بار سفر مقامات ایرانی به کره در این خصوص انجام شده است گفت: امید است که این اقدام هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد و بی‌شک جمهوری اسلامی ایران نیز از تمامی راه‌های قانونی برای استیفای حقوق ملت ایران استفاده می‌کند.

موسوی در ادامه با اشاره به برجام و سیاست ایران در این زمینه اظهار داشت: در مدتی که ایالات متحده از برجام خارج شد، کشورهای اروپایی قول جبران و پر کردن خلع آمریکا را دادند اما متاسفانه به تعهدات خود عمل نکردند و هم‌اکنون نیز جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا اگر طرف‌های مقابل به تعهدات خود عمل کردند، برجام ادامه داشته باشند.

انتهای پیام/7548/ش

R7548/P/S6,48/CT11 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA در ایران ۲ طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا در سراسر استان بوشهر اجرا می‌شود ۳ ۳ سد بوشهر با هدف تأمین آب شرب افتتاح می‌شود/ خروج استان از وضعیت بحرانی ۴ گزارش|تأکید مراجع عظام تقلید بر اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل بهداشت / ‌عزاداری امام حسین(ع) ‌هرگز نباید فراموش شود ۵ شیوع کرونا در استان مازندران کنترل شده است/ خروج از وضعیت قرمز مستلزم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۶ اصفهان| غایبان ذوب‌آهن مقابل پرسپولیس؛ بازیکن کرونایی همچنان در قرنطینه ۷ ویژه‌برنامه‌های جشن عید غدیر در حرم رضوی / مراسم با رعایت بهداشت برگزار می‌شود ۸ سرپرست آب منطقه‌ای گلستان: آبگیری سد نرماب از اواخر امسال؛ ۴۵۰ میلیاردتومان برای تملک اراضی سد نیاز داریم مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| اطعام بزرگ ۲۰ هزار نفری غدیر در خراسان شمالی؛ «عیدی متفاوت» هیئتی‌ها برای مردم دیدار فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) با خبرنگاران تسینم استان زنجان / ‌تسنیم ‌در اطلاع‌رسانی به عنوان ‌بازوی انقلاب عمل می‌کند ویژه‌برنامه‌های جشن عید غدیر در حرم رضوی / مراسم با رعایت بهداشت برگزار می‌شود اتفاقات شگفت‌انگیز در محیط زیست کرمان / ثبت نخستین تصویر پلنگ سیاه ‌خاورمیانه‌ مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: ملت لبنان را در شرایط سخت هرگز تنها نمی‌گذاریم قالیباف: هماهنگی کاملی بین قوای سه‌گانه برای حل مشکلات معیشتی وجود دارد بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA در ایران سید حسن نصرالله فردا جمعه سخنرانی می‌کند روحانی: می‌خواهیم از صادر کردن نفت خام فاصله بگیریم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران سخنگوی وزارت خارجه وزارت امور خارجه ترین اخبار کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۵۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست

نشست سخنگوی وزارت خارجه دقایقی پیش در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) آغاز شد.   به گزارش برنا، کنعانی خاطرنشان کرد: جنایت جنگی در نوار غزه با حمایت مستقیم و تمام عیار دولت آمریکا و انگلیس رخ داد و اقدامات نمادینی در چارچوب ایجاد اسلکه برای ارسال کمک‌های انساندوستانه و انجام مانور‌های تبلیغی و رسانه‌ای در این خصوص به هیچ وجه تصویر نفرت انگیزی که این دسته از کشور‌ها نزد افکار عمومی جهان با حمایت از جنگ جنگی در فلسطین ایجاد کردند را اصلاح نخواهدکرد.   سخنگوی وزارت خارجه خطاب به این کشور‌ها و از جمله آمریکا بیان کرد: این کشور‌ها از ارسال سلاح به این رژیم جلوگیری و صادرات تسلیحاتی خود را سریعا متوقف کنند و بر رژیم صهیونیستی برای توقف فوری جنگ اعمال فشار کنند و اجازه دهند معابر شناخته شده برای ارسال کمک‌ها استفاده شود.   کنعانی اضافه کرد: به نظر می‌رسد اهداف دیگری در این راستا وجود دارد.   وی در پاسخ به سؤالی درباره خط لوله صلح بیان کرد: اجرای خط لوله گاز به پاکستان در چارچوب موافقتنامه امضا شده بین دو کشور از جمله موضوعات مهم اقتصادی دو کشور است و در سفر رئیس جمهور مورد اهتمام بوده است و مذاکرات کارشناسی و سطح عالی انجام شده قبلی زمینه ساز آغاز اجرای فاز اجرایی هشتاد کیلومتری اجرای این خط لوله در داخل خاک پاکستان بوده و طرف پاکستانی بر عزم خود برای اجرای این پروژه تأکید کرده است.   وی گفت: انتظار داریم این پروژه مهم راهبردی مبتنی بر منافع مشترک دو کشور به نتیجه برسد و شاهد تبادل همکاری ایران و پاکستان در حوزه مهم و راهبردی انرژی باشیم.   کنعانی در پاسخ به سؤالی درباره حق‌آبه ایران از هیرمند بیان کرد: ۱۱۲ میلیون متر مکعب وارد مرز‌ها و خاک ایران شده است جریان آب همچنان ادامه دارد اطلاعات حاکی است ارسال آب از سد کجکی آغاز شده است. امیدواریم سطح این آب به آب سد کمال‌خان اضافه شود. در طول سال گذشته هم هیأت حاکمه افغانستان در ارتباط با سد کمال‌خان اقدام به برخی عملیات مرمت و بازسازی و اصلاح کرد.   سخنگوی وزارت خارجه افزود: ایران انتظار دارد طرف افغانستانی به تعهد خود براساس معاهده موجود عمل کند و شاهد تامین حق‌آبه ایران باشیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست