Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@03:21:43 GMT

نماینده دولت آمریکا در امور ایران استعفا می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۵۹۵۹

نماینده دولت آمریکا در امور ایران استعفا می‌کند

نماینده دولت آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ای با یک روزنامه آمریکایی گفته قصد دارد از سمتش استعفا کند.

به گزارش مشرق، «برایان هوک»، نماینده دولت آمریکا در امور ایران به روزنامه نیویورک‌تایمز گفته از سمتش استعفا می‌کند.

برایان هوک یکی از معدود مقام‌های آمریکایی است که از خانه‌تکانی‌های دستگاه سیاست خارجی آمریکا در امان مانده و بعد از اخراج «رکس تیلرسون» از سمت وزیر خارجه آمریکا سمتش را حفظ کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیویورک‌تایمز نوشته هوک قرار است روز پنجشنبه استعفای خود از سمت نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران اعلام کند.

روزنامه آمریکایی گفته خروج هوک ۵۲ ساله هر گونه شانس باقی مانده برای دیپلماسی با ایران قبل از اتمام دوره اول ریاست‌جمهوری ترامپ را از بین خواهد بود.

بیشتر بخوانید: یک بام و دو هوای «برایان هوک» درباره ایران

هوک، موضع‌گیری‌های بسیار تند و افراطی علیه ایران اتحاذ می‌کرد اما از ضرورت گفت‌وگوی مستقیم با ایران هم سخن می‌گفت.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته با وجود این، هوک برای ایرانی‌ها و برخی از منتقدانش در اروپا صرفاً مدافع سیاست‌هایی بود که هدف آن ایجاد فروپاشی در ایران بود.

«الیوت آبرامز» که در حال حاضر نماینده دولت آمریکا در امور ونزوئلا است جایگزین برایان هوک خواهد شد.

هوک در مصاحبه‌ای با روزنامه نیویورک‌تایمز گفت: «هیچ وقت زمان مناسبی برای رفتن نیست.»

خروج برایان هوک در حالی صورت می‌گیرد که دولت ترامپ حتی به گفته ارشدترین مقام‌های دولت او در سیاستش در قبال ایران به اهدافش دست پیدا نکرده است. 

بیشتر بخوانید: هوک: نباید اجازه دهیم ایران ثروتمند شود

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا چند روز پیش در جلسه‌ای در مجلس سنا اذعان کرد که سیاست موسوم به کارزار فشار حداکثری علی‌رغم محدود کردن درآمدهای نفتی ایران به اهداف اصلی خودش دست پیدا نکرده است.

هوک در مصاحبه با نیویورک‌تایمز گفت: «گاهی سفر مسئله اصلی است و گاهی مقصد. درباره راهبرد ما در قبال ایران، مسئله هر دو است. ما دوست داریم به توافقی جدید با رژیم دست پیدا کنیم. اما همزمان، فشارهای ما منابع مالی آنها را نابود کرده است.»

وی اضافه کرد: «با هر ملاکی که بسنجیم، رژیم و نائبان تروریستی آنها نسبت به سه سال و نیم قبل‌تر ضعیف‌تر شده‌اند. به توافق برسیم یا نرسیم، خیلی موفق عمل کرده‌ایم.»

این دیدگاه برایان هوک مخالفان بسیار جدی دارد. «وندی شرمن»، قائم‌مقام سابق وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در نشستی که در هوک هم در آن حضور داشت گفت که راهبرد دولت آمریکا  در قبال ایران چیز جز مجموعه‌ای از تاکتیک‌ها نبوده و دولت ترامپ هیچ راهبردی در قبال ایران نداشته است.

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

او  وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد او در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

تمرکز اصلی دولت ترامپ در ماه‌های اخیر روی تلاش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران که از روز ۱۸ اکتبر منقضی خواهد شد قرار گرفته است. انقضای این تحریم‌ها یکی از مفاد توافق هسته‌ای برجام است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین برایان هوک هوک آمریکا استعفا ایران سردار حاج قاسم سلیمانی روزنامه نیویورک تایمز برجام مجلس سنا دولت ترامپ اروپا نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توافق هسته ای برجام ونزوئلا وندی شرمن مشرق نماینده دولت آمریکا در امور دولت آمریکا در امور ایران نیویورک تایمز قبال ایران برایان هوک علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق داشتن نماینده حقوقی برای تمام شرکت‌ها به رسمیت شناخته شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ابلاغ قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها در روزهای اخیر در واقع پاسخی به برخی مطالبات جدی تولید کنندگان و فعالان اقتصادی است که در سالیان گذشته مطرح شده اما نتیجه بخش نبوده است؛ یکی از این مطالبات که در سال‌های گذشته بارها از سوی فعالان بخش خصوصی مطرح شده موضوع الزام به استفاده از وکیل است در حالی که بسیاری از امور حقوقی این شرکت‌ها با داشتن نماینده حقوقی قابل حل و فصل است.

حالا بند ب ماده ۲۰ قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها امکان استفاده از نماینده حقوقی به جای وکیل را برای تمام شرکت‌ها فراهم کرده است؛ بر این اساس کلیه اشخاص حقوقی خصوصی از قبیل بنگاه‌ها یا اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل آن‌ها، در موضوعات مرتبط با همان مؤسسه شرکت و بنگاه می‌توانند از نماینده حقوقی به جای الزام به گرفتن وکیل استفاده کنند.

پیش از این در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان، این امکان برای شرکت و مؤسسات دانش بنیان فراهم شده بود. بر این اساس اکنون کلیه اشخاص حقوقی خصوصی می‌توانند از کارکنان خود با داشتن یکی از شرایط ذیل به عنوان نماینده حقوقی استفاده نمایند:

۱- دارا بودن یکی از مدارک کارشناسی یا بالاتر در رشته حقوق

۲- دو سال سابقه کار قضائی یا وکالت یا مشاوره حقوقی به شرط عدم محرومیت قبلی از اشتغال به قضاوت یا وکالت

بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، مطابق با ماده ۳۲ آئین دادرسی مدنی بنگاه‌های اقتصادی خصوصی از معرفی نماینده حقوقی برای پیگیری امور قضائی در دادگاه‌ها منع شده و به نوعی ملزم به گرفتن وکیل در پرونده‌های قضائی خود شده بودند محرومیت بنگاه‌های خصوصی از معرفی نماینده حقوقی در حالی بود که بنگاه‌ها و مؤسسات دولتی می‌توانستند برای امور قضائی خود نماینده حقوقی معرفی کنند.

پیش از این کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی در مهر ماه سال ۱۴۰۰ این مطالبه را از مجلس مطرح کرده بود. استدلال آنها این بود که با توجه به انحصار موجود در بازار خدمات حقوقی، هزینه استفاده از وکیل برای بنگاه‌های اقتصادی خصوصی به شدت گران است، به نحوی که پیگیری بسیاری از پرونده‌های قضائی با توجه به ریسک آن‌ها به‌خصوص برای صنایع کوچک و متوسط که ۹۲ درصد صنایع کشور را تشکیل می‌دهند، مقرون به صرفه نبوده و درنهایت موجب رها شدن مطالبات مالی و تضعیف فضای کسب و کار می‌شود.

از سوی فعالان بخش خصوصی مطرح می‌شد که به دلیل دو عامل گرانی بکارگیری وکیل و انباشت مطالباتی که به دلیل گرانی وکالت، ارزش پیگیری ندارند، بنگاه‌های اقتصادی خصوصی هزینه تمام شده بیشتری را در مقابل شرکت‌های دولتی متحمل می‌شوند و لذا از این منظر نیز رقابت بخش خصوصی با بخش دولتی دشوارتر شده است.

کد خبر 6099539 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • واشنگتن‌پست: دلیل تعلیق رابرت مالی نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و به سرقت رفتن آنها از طریق حمله سایبری بود/ اعضای ارشد کنگره آمریکا خواستار توضیح شدند
  • ویدئو| آتش‌زدن پرچم آمریکا و اسرائیل در نیویورک‌سیتی
  • حق داشتن نماینده حقوقی برای تمام شرکت‌ها به رسمیت شناخته شد
  • حامیان فلسطین در نیویورک پرچم آمریکا را آتش زدند+ فیلم
  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • نتانیاهو در دو راهی سخت آتش‌بس یا استعفا
  • نتانیاهو در دو راهی آتش‌بس یا استعفا
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • ادامه اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • تیراندازی در نیویورکِ آمریکا/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند