Web Analytics Made Easy - Statcounter

"سعد الجبری" مشاور محمد بن نایف ولیعهد پیشین عربستان از محمد بن سلمان ولیعهد کنونی این کشور در یک دادگاه آمریکایی شکایت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سعد الجبری در این شکایت از یک دادگاه در واشنگتن درخواست کرده است که ولی عهد سعودی و برخی از نزدیکان وی را به دلیل تلاش برای قتل الجبری به پرداخت غرامت محکوم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه خبری الجزیره در این باره گزارش داد که بر اساس مستندات این شکایت ولیعهد عربستان یک تیم را به کانادا اعزام کرده است تا الجبری را ترور کنند.

همچنین در این شکایت به آگاهی و علم مسئولان آمریکایی از جزئیات تلاش برای قتل الجبری از سوی ولی عهد عربستان اشاره شده است.

بر اساس مستندات این شکایت ولیعهد عربستان برای ترور الجبری رد وی را در آمریکا و کانادا دنبال کرده است. این تیم دو هفته بعد از ترور خاشقجی به دستور ولیعهد عربستان قصد رفتن به کانادا را داشته اند و 5 ماه قبل از سفر خود به کانادا در می 2018 ویزای گردشگری دریافت کرده بودند؛ ولی مقامات کانادا به این تیم مشکوک می شوند و از ورود آنها جلوگیری می‌کنند و تنها یک نفر از آنها که ویزای دپیلماتیک داشته است اجازه ورود پیدا می کند.

بر اساس این گزارش، همچنین ولیعهد عربستان تیم دیگری را در سال 2017 به محل اقامت الجبری در بوستون فرستاده است تا وی را ترور کنند.

الجبری متن نامه ولیعهد عربستان را نیز ضمیمه این شکایت کرده است. در این نامه محمد بن سلمان الجبری را تهدید کرده است که یا طی مدت 24 ساعت به عربستان باز می‌گردد و یا اینکه به قتل خواهد رسید.

سعد الجبری مشاور پیشین محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان است که در سال 2017 از سمت خود برکنار و محمد بن سلمان ولیعهد کنونی به جای وی منسوب شد.  الجبری نزدیکترین مشاوران محمد بن نایف بوده و به دلیل اینکه سال‌های طولانی در کنار محمد بن نایف در دستگاه امنیتی عربستان بوده است، اسرار زیادی از حکومت عربستان وخاندان آل سعود در اختیار دارد. وی بعد از تلاش‌های محمد بن سلمان برای حذف بن نایف و نزدیکان وی به کانادا رفت و از این کشور تابعیت گرفت.

محمد بن نایف  به دلیل محبوبیت در خاندان حاکم و همچنین مقبولیت در بین محتدان غربی عربستان، یکی از رقبای مهم محمد بن سلمان برای پادشاهی آینده عربستان است و بر اساس اخبار منتشر شده از سوی منابع غربی وی اکنون در بازداشت به سر می‌برد.

انتهای پیام/

R36442/P/S8,90/CT10 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ تصویر ماهواره روسیه از قبل و بعد از انفجار بیروت ۲ کارکنان کدام سفارتخانه‌ها در انفجار بیروت کشته یا زخمی شدند؟ ۳ لحظه به لحظه با انفجار بیروت|محل انفجار تا پایان تحقیق بسته شد/ وعده کمک‌های اقتصادی ماکرون به لبنان ۴ کاخ سفید: احتمال حمله بودن انفجارهای بیروت را به‌طور کامل رد نمی‌کنیم ۵ اخبار انفجار بیروت|۱۳۵کشته و بیش از ۵ هزار زخمی؛ دهها مفقود و ۳۰۰هزار بی خانمان/ ورود اولین محموله کمک‌های ایران به بیروت ۶ هجمه هدفمند سعودی‌ها علیه حزب‌الله؛ تلاش برای مبرا کردن تل‌آویو از دخالت در انفجار بیروت ۷ سید حسن نصرالله فردا جمعه سخنرانی می‌کند ۸ ورود اولین محموله کمک‌های ایران به بیروت+عکس مهمترین اخبار بین الملل لحظه به لحظه با انفجار بیروت|محل انفجار تا پایان تحقیق بسته شد/ وعده کمک‌های اقتصادی ماکرون به لبنان پامپئو خبر استعفای برایان هوک را تأیید کرد هجمه هدفمند سعودی‌ها علیه حزب‌الله؛ تلاش برای مبرا کردن تل‌آویو از دخالت در انفجار بیروت برایان هوک از سمت خود استعفا می‌کند مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: ملت لبنان را در شرایط سخت هرگز تنها نمی‌گذاریم قالیباف: هماهنگی کاملی بین قوای سه‌گانه برای حل مشکلات معیشتی وجود دارد بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA در ایران برایان هوک از سمت خود استعفا می‌کند سخنگوی وزارت خارجه: کمک‌های ‌ ‌ایران به لبنان ادامه می‌یابد / از آمریکا برای تهدید هوایی شکایت کردیم / اروپایی‌ها زیر قولشان ز‌دند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ولیعهد عربستان محمد بن سلمان انفجار بیروت محمد بن نایف بین الملل بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۶۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک اینفانتینو و شیخ سلمان برای قهرمانی فوتسال ایران در آسیا + عکس

آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی فوتسال کشورمان روز گذشته (یک‌شنبه ۸ اردیبهشت) موفق شد با برتری چهار بر یک برابر تایلند (میزبان این رقابت‌ها) در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا قاطعانه به مقام نخست این دوره دست یابد.

شیخ سلمان، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا، بعد از قهرمانی ایران در این دوره از رقابت‌ها با ارسال نامه‌ای به مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال ایران این عنوان را به ملی‌پوشان فوتسال کشورمان تبریک گفت و برای این تیم در مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان آرزوی موفقیت کرد.

در پیام شیخ سلمان به تاج آمده است: من از طرف خانواده فوتبال در آسیا می‌خواهم پیام تبریکم را به فوتبال ایران بابت درخشش و قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا ابراز کنم. روحیه تیمی و انعطاف پذیری که توسط کل تیم به سرمربیگری وحید شمسایی نشان داده شد، کلید موفقیت آن‌ها بود. لطفا تبریکات من را به بازیکنان و تیم فنی به خاطر عملکرد عالی شان در تمام طول بازی اعلام کنید. برای آن‌ها در آماده سازی برای جام جهانی فوتسال ازبکستان ۲۰۲۴ بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. مشتاقانه منتظر دیدار شما در ماه آینده در بانکوک، تایلند در کنگره AFC و فیفا هستم.

جیانی اینفانتینو، رییس فیفا نیز با انتشار پستی در صفحه مجازی خود قهرمانی فوتسال ایران در آسیا و کسب سهمیه جام جهانی را تبریک گفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • محمد صلاح در فهرست فروش لیورپول قرار گرفت
  • لیورپول محمد صلاح را در لیست فروش گذاشت
  • پیام تبریک اینفانتینو و شیخ سلمان برای قهرمانی فوتسال ایران در آسیا + عکس
  • با وجود اختلاف با کلوپ؛ محمد صلاح در لیورپول می‌ماند
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • عکس جالب کاظم نوربخش سلمان سریال «نون خ»
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • این سکانس خلیل و سلمان در سریال نون خ پربازدید شد | ویدئو
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان