Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@20:39:53 GMT

اختلاف شدید کارشناسان داوری سر پنالتی استقلال

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۶۲۶۷

چند کارشناس داوری فوتبال ایران بعد از سوت پایان بازی حساس شهرخودرو و استقلال ، قضاوت کاظمی را مورد بررسی قرار دادند که نظر آنها بر سر خطای پنالتی روی قائدی یکسان نبوده است.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که نادر جعفری داور قدیمی فوتبال خطایی روی قائدی از سوی مدافع شهرخودرو ندیده است، نوید مظفری می گوید بازیکن میزبان پای مهاجم استقلال را زده و پنالتی درست بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال افراد دیگری همچون نوذر رودنیل پنالتی را درست تشخیص داده اند. کارشناسام دیگر هم به مرور در حال مصاحبه و اعلام نظر در مصاحبه با سایت ها هستند.

نادرجعفری: پنالتی استقلال اشتیاه بود

کارشناس داوری فوتبال ایران اعتقاد دارد پنالتی اعلام شده به سود استقلال در دیدار با شهر خودرو اشتباه بوده است.
نادر جعفری درباره قضاوت وحید کاظمی در دیدار تیم‌های شهر خودرو و استقلال اظهار داشت: داور قضاوت یکنواختی نداشت و نتوانست قضاوت خوبی داشته باشد. داور به روند بازی کمک نکرد و اجازه نداد تا بازی جذاب‌تری را شاهد باشیم. نیمکت هر دو تیم هم به قضاوت بازی اعتراض داشتند که این موضوع هم نشان از قضاوت ضعیف داور داشت.

وی در مورد پنالتی اعلام شده به سود تیم استقلال نیز گفت: به نظرم در این صحنه پنالتی روی قائدی اتفاق نیفتاد و داور به اشتباه پنالتی گرفت. درباره اینکه گل اول استقلال نیز مشکوک به آفساید بود، باید بگویم صحنه‌های تلویزیونی خیلی واضح نبود و نمی‌توان در مورد این صحنه به درستی نظر داد. جعفری همچنین درباره اعتراض نیمکت شهر خودرو به صحنه‌های مشکوک در محوطه جریمه استقلال، توضیح داد: به نظرم اتفاقی در محوطه جریمه استقلال رخ نداد و ادامه بازی در تمام صحنه‌ها درست بود.

رودنیل: پنالتی استقلال درست بود
کارشناس قدیمی داوری فوتبال گفت: پنالتی استقلال مقابل شهرخودرو توسط کمک داور اعلام شد که کاملاً هم درست بود.
نوذر رودنیل در مورد نحوه قضاوت وحید کاظمی در بازی استقلال و شهرخودرو گفت: تیم داوری این مسابقه یعنی سیدوحید کاظمی، حسن زهیری و سعید قاسمی عملکرد خوب و بسیار قابل قبولی داشتند. تمامی کارت‌های زرد و خطا‌هایی که اعلام شد درست بود. در دقیقه ۱۵ مسابقه در محوطه جریمه استقلال هیچ خطایی رخ نداد و ادامه بازی کاملاً تصمیم درستی بود. در دقیقه ۴۰ مسابقه باز هم در محوطه جریمه استقلال هیچ خطایی رخ نداد، زیرا بازیکن شهرخودرو از عقب به بازیکن استقلال ضربه زد. فقط در دقیقه ۴۵ + ۳ کمک داور یک کرنر استقلال را به اشتباه ضربه دروازه اعلام کرد.

رودنیل در مورد اعلام خطای پنالتی برای استقلال گفت: در این صحنه داور مسابقه به دلیل سرعت زیاد بازی از صحنه جا ماند، اما کمک داور دوم بازی به درستی خطای پنالتی را اعلام کرد. کارشناسی داوری فوتبال با انتقاد از اعتراض مربیان به داور در جریان بازی تصریح کرد: مربیان هر دو تیم بار‌ها به تصمیمات داور معترض شدند این در حال یاست که این دو تیم فصل آینده آسیایی شوند آیا در آسیا هم می‌توانند چنین رفتاری داشته باشند اینگونه اعتراض‌ها برای ایران زشت است ضمن اینکه داور نباید از زمین بیرون رود و به نیمکت نشینان و مربیان کارت زرد نشان دهد بلکه باید مربیان باید دعوت کنند و به لب خط زمین بیایند و بعد به آن‌ها کارت نشان دهد.

نوید مظفری: پنالتی درست بود چون پای قائدی را زدند

نوید مظفری داور بازنشسته فوتبال ایران معتقد است پنالتی استقلال برابر شهر خودرو درست بود.

نوید مظفری،در خصوص قضاوت وحید کاظمی در دیدار شهرخودرو و استقلال گفت: داور قضاوت خوبی داشت و در همه صحنه‌ها حاضر بود و تصمیم‌های درستی گرفت.

وی افرود: در خصوص پنالتی گرفته شده برای استقلال باید بگویم که بازیکن شهرخودرو پای قایدی را زد و داور به درستی پنالتی گرفت. خطای منجر به گل شهرخودرو هم درست بود، اما در خصوص گل اول استقلال با این زاویه دوربین نمی‌توان نظر داد. تمام کارت زرد‌های داده شده درست بود و داور به خوبی با خاطیان بازی برخورد کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح ترافیک 99 کنکور 99 انفجار بیروت حزب کتائب لبنان محمود صارمی روز خبرنگار پنالتی اشتباه اشتباه داوری کارشناس داوری پنالتی استقلال تابناک ورزشی نوید مظفری نادر جعفری طرح ترافیک 99 کنکور 99 انفجار بیروت حزب کتائب لبنان محمود صارمی روز خبرنگار محوطه جریمه استقلال پنالتی استقلال داوری فوتبال نوید مظفری شهر خودرو صحنه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۶۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال داوری: گلی که آرسنال خورد درست بود! (عکس)‏

به گزارش ‌‎“‎ورزش سه‎”‎، آرسنال امروز در ورزشگاه خانگی‌اش، ‏استادیوم امارات، در هفته سی و ششم لیگ برتر میزبان بورنموث ‏بود و موفق شد حریف را 3-0 شکست دهد تا دو هفته مانده به ‏پایان فصل خیالش را از بابت صدرنشینی راحت کند. ‏

آرسنال که تیم برتر میدان بود در دقیقه 45 از روی نقطه پنالتی توسط ‏ساکا به گل رسید و در نیمه دوم هم در دقیقه 70 موفق شد با گل ‏تروسار از حریف 2-0 پیش بیفتد. ‏

اما سه دقیقه بعد از گل دوم آرسنال، بورنموث موفق شد توپ را وارد ‏دروازه توپچی‌ها کند و داور بازی، دیوید کوت، در تصمیمی جنجالی ‏این گل را مردود اعلام کرد و وی‌ای‌آر هم تصمیم او را پذیرفت. ‏

بعد از بازی بورنموثی‌ها و هواداران رقبای مستقیم آرسنال به شدت ‏علیه داور و وی‌ای‌آر موضع گرفته و می‌گویند این گل به شکلی ‏نادرست مردود شده است.‏

در دقیقه 73 بعد از یک ارسال به روی دروازه، داوید رایا خروج بدی ‏داشت. توپ دفع شده به کریستی رسید و شوت سرضرب و محکم او ‏به تیر افقی برخورد کرده و برگشت. سمنیو با یک والی این توپ ‏برگشتی را وارد دروازه کرد ولی داور در سوت خود دمید و نشان داد که ‏گل مردود است.

داور می‌گفت پیش از اینکه توپ اول به کریستی برسد سولانکه روی ‏داوید رایا مرتکب خطا شده است. بررسی تصاویر آهسته از زوایای ‏مختلف نشان می‌دهد برخورد خاصی بین سولانه و دروازه‌بان آرسنال ‏اتفاق نیفتاده و تنها در یک زاویه به نظر می‌رسد که بدن این دو ‏لحظه‌ای با هم تماس داشته است. ‏

دیگر خبرها

  • نکونام:می دانستیم بازی سختی داریم/ قضاوت داور بی نقص بود
  • نظر کارشناس داوری در مورد صحنه‌های دیدار استقلال/ یک پنالتی گم شد
  • دیدگاه کارشناس در مورد قضاوت بنیادی فر در بازی نساجی و پرسپولیس
  • پورموسوی:داور بازی با سپاهان شمالی است؛ شاید ذهنیت ایجاد شود
  • اعتراض استقلال خوزستان به انتخاب داور بازی سپاهان
  • اعتراض استقلال خوزستان به داور بازی سپاهان
  • جنجالی در کار نیست: پنالتی بارسا درست بود! (عکس)‏
  • جنجال داوری: گلی که آرسنال خورد درست بود! (عکس)‏
  • پنالتی مشکوک آرسنال: درست مثل ال‌کلاسیکو (عکس)
  • جام جهانی از تمام داوران فوتبال ایران گرفته شد | اعتراف مهم افشاریان؛ بله ما نتوانستیم