Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین رونمایی از نماد پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران در قم با حضور آیت الله سعیدی و دکتر سید عباس صالحی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیین معرفی قم به عنوان «پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران» عصر امروز(پنجشنبه 16 مرداد) با حضور آیت الله سعیدی در دفتر تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که میهمان ویژه این آیین بود، انتخاب قم به عنوان پایتخت فهما را نقطه آغاز یک حرکت بزرگ ارزیابی کرد و گفت: باید در آینده نزدیک شاهد تأثیر شگرف، فضای مساجد بر فرامسجد باشیم به گونه ای کل کشور احساس کنند با مساجد در ارتباط هستند.

 

مقام ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این که این حرکت اگر تقویت شود می توانیم شاهد تأثیر گذار جریان مسجدی بر جریان فرامسجدی باشیم، گفت: جریان مسجدی باید بر جریانی که خیلی با مسجد میانه ای نداشته اثر بگذارد به عنوان نمونه جریان تئاتر، جریان سرود، جریان حوزه های هنرهای تجسمی درون مسجد بر بیرون خود اثر بگذارد.

 

در ادامه آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم و رئیس شورای سیاستگذاری فهما در استان با تأکید بر این که مسجد یک رسانه بزرگ برای همه اعصار است، گفت: کانون های مساجد باید از تشریفات و کارهای صوری دوری کرده و به اهداف بلند اسلام و انقلاب توجه کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور هم در این مراسم با بیان این ه 25 هزار و 500 کانون در کشور داریم که سال گذشته 98 درصد آنها در رویداد فهما شرکت داشتند، گفت: به دلیل شرایط ویژه کشور، استان قم تا پایان سال 1400 پایتخت فرهنگ و هنر مساجد است.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که برخی ایده ها در کانون های مساجد مدل های خوبی حتی برای دنیا است، گفت: تلاش می کنیم این ایده ها را استاندارد سازی و شاخص سازی کرده و با زبان روز عرضه کنیم، به همین دلیل بچه های مسجد خالصانه تلاش می‌کنند ولی چون گاهی نیازمند آموزش هستند در قالب فهما به آنها آموزش های تخصصی داده می‌شود.

 

در ادامه این مراسم، نماد قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور به صورت مستقیم از مصلی قدس رونمایی شد.

 

همچنین سید موسی حسینی‌کاشانی مدیرکل ارشاد اسلامی استان قم نیز با تأکید بر این که رتبه نخست قم در فهما نتیجه یک کار دسته جمعی و گروهی است، گفت: شخص وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به این مسأله اهتمام ویژه ای دارند.

 

احمد امیرآبادی فراهانی نیز انتخاب قم به عنوان پایتخت فهما را اتفاقی مبارک و موجب اثرات معنوی و مادی در حوزه فرهنگ دانست و گفت: کانون های مساجد در کنار پایگاه های بسیج فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کنند.

 

بهرام سرمست استاندار قم با بیان این که انتخاب قم به عنوان پایتخت فهما مسؤولیت ما را دو چندان می‌کند، گفت: انتخاب قم برای این موضوع به لحاظ ظرفیت بزرگی فرهنگی این شهر و خاستگاه بودن آن برای انقلاب و تشیع دور از انتظار نبود.

 

گفتنی است، در ادامه از تلاش های مسؤولان استان قم در کسب عنوان نخست در حوزه فهما تجلیل شد که در این قسمت آیت الله سعیدی امام جمعه قم، بهرام سرمست استاندار، سید موسی حسینی‌کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم لوح تقدیر و نماد پایتخت فهما را از دست وزیر ارشاد دریافت کردند.

 

در این مراسم شخصیت های دیگری نیز حضور داشتند که از این بین می‌توان به دکتر زاکانی نماینده دیگر مردم قم در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اشاره کرد.

 

 

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی فهما فهما پایتخت فرهنگ و هنر مساجد فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به عنوان پایتخت پایتخت فهما انتخاب قم آیت الله استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد از همکاری و مشارکت این اداره کل در برنامه‌های تکریم وتجلیل از معلمان در سطح استان خبر داد.




به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در دیدار با سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: معلمان در تربیت نیروی انسانی در جامعه نقش کلیدی دارند که تکریم آنان وظیفه‌ای همگانی است.

وی از مکاتبه با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها ومناطق جهت مشارکت در برنامه‌های تکریم وتجلیل از معلمان خبر داد وگفت: در برنامه استانی نیز بخشی از آیتم‌های فرهنگی و هنری را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مشارکت می‌کند تا لحظات شاد و مفرحی برای معلمان خوب این دیار فراهم نماییم.

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز با تقدیر و تشکر از پیشگامی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان در برنامه‌های تکریم و تجلیل از معلمان در سطح استان گفت: انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها در هفته معلم برنامه‌هایی در خور شان معلمان که بر گردن همه حق دارند به نحو شایسته‌ای اجرا نمایند.

محمد جمالی افزود: معلمان از تأثیرگذارترین افراد در زندگی هستند و نقش مؤثری در رشد تربیتی و شخصیتی افراد ایفا می‌کنند که تکریم منزلت و مرجعیت آنان در جامعه وظیفه‌ای همگانی است.

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است