Web Analytics Made Easy - Statcounter

بزرگترین واحد تولیدی محصولات پلیمر و نخستین کارخانه تولیدی صنایع کمپاد و گرانول خوزستان ظهر امروز (پنج‌شنبه ۱۶ مرداد) توسط بخش خصوصی در شهرک صنعتی شماره یک آبادان افتتاح و به مرحله بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، نخستین کارخانه تولیدی صنایع کمپاد و گرانول و بزرگترین کارخانه تولیدات پلیمری خوزستان ظهر امروز (پنج‌شنبه 16 مرداد) با حضور معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارها، معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگردی و مشاور ارشد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و دیگر مسئولان محلی در شهرک صنعتی شماره یک آبادان از سری پروژه‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند به مناسبت «از آزادسازی خرمشهر تا شکست حصر آبادان» افتتاح و به مرحله بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کارخانه در حوزه تولید کمپاد و گرانول با سرمایه‌گذاری بالغ بر 200 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای 100 نفر به‌طور مستقبم و غیرمستقیم و به صورت سالانه 10 هزار تن انواع محصولات شیمیایی با تامین مواد اولیه داخلی و خارجی برای ارائه به بازار هدف داخلی و خارجی تولید و صادر می‌کند.

 

همچنین این شرکت تولیدی با استفاده از پسماندهای پتروشیمی در راستای صادرات کالای خود به میزان 65 میلیون دلار ارز وارد کشور خواهد کرد.

 

شرکت شمس جاوید اروند در حوزه تولید وکس و پلی اتلین با اعتباری بالغ بر 169 میلیارد و 425 میلیون ریال به صورت سالیانه پنج هزار و 300 تن با تامین مواد اولیه داخلی این نوع مواد شیمایی را برای بازار داخلی تولید می‌کند. ارزش ماشین‌آلات این بخش کارخانه بالغ بر 11 میلیارد و 50 میلیون ریال است و برای هشت نفر به صورت مستقیم و 15 نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

 

در بخش دیگری از این کارخانه پروژه تولید نایلون و نایلکس با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالیانه پنج هزار تن امروز به بهره‌برداری رسید که در این بخش برای 20 نفر به صورت مستقیم و 60 نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شد. همچنین ماشین‌آلات خریداری شده با اعتباری به ارزش 60 میلیارد ریال بوده و این حوزه طی 6 ماه 108 میلیون دلار برای کشور ارزآوری خواهد داشت.

 

همچنین کارخانه تولیدات پلیمری شرکت شمس جاوید اروند در بخش بازیافت ضایعات پتروشیمی – کلوخه بالغ بر 20 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده که با خرید ماشین آلات به ارزش 10 میلیارد ریال به صورت سالیانه بیش از 2 تن ظرفیت تولید را دارد. در این بخش نیز برای 10 نفر به طور مستقیم و 30 نفر غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

 

بیشتر این صادرات و ارزآوری از طریق کشورهای ترکیه و چین انجام می‌شود. از مواد تولید شده در این کارخانه می‌توان به دستگاه بسته‌بندی خودرو تولید چسب و بیشتر صنایع مادر اشاره کرد.

 

همچنین پس از این افتتاحیه از کارخانه مونتاژ کولر و سیستم‌های سرمایشی که به صورت سالانه بیش از 20 هزار سیستم سرمایشی تولید و روانه بازار می‌کند بازدید شد. در این واحد نیز برای 25 نفر اشتغال‌زایی صورت گرفته است.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: پروژه های صنعتی و سرمایه گذاری محصولات پلیمری کارخانه تولیدی منطقه آزاد اروند منطقه آزاد اروند بهره برداری افتتاح میلیارد ریال سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۶۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه طی بازدیدی از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد مقدس اظهار کرد: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

وزیر کشور بیان کرد: خراسان رضوی در حوزه احیای بنگاه‌های اقتصادی راکد عملکرد خوبی داشته است.

وی با اشاره به آمار این کارخانه‌ها افزود: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و احیا شدند.

وحیدی اظهار کرد: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحدهای تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وزیر کشور خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی تاکید کرد: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحدهای تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وی تصریح کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

کد خبر 6088655

دیگر خبرها

  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد