Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده امروز (پنجشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات بنیاد شهید با اشاره به وجود مشکلات در جامعه، اظهار کرد: اشتغال، معیشت، گرانی‌ها از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های امروز مردم است.

وی با بیان اینکه همه مسئولان تلاش می‌کنند تا دغدغه‌ها مردم را کم کنند، افزود: امروز پیگیری وضعیت اقتصادی از مهم‌ترین اولویت‌های مجلس یازدهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده رشت در مجلس با اشاره به اینکه مردم از عملکرد ضعیف برخی مسئولان و وجود فساد اداری گلایه دارند، ادامه داد: بروز چنین رفتارهای در جامعه اسلامی سبب دلسردی مردم و بدبینی به نظام می‌شود.

وی ناکارآمدی مسئولان را از مهم‌ترین عوامل بروز فساد عنوان و بیان کرد: عده‌ای در سال‌های اخیر به واسطه داشتن قدرت و ثروت به بیت المال دست درازی کرده و موجبات گلایه و نارضایتی مردم را فراهم کرده‌اند.

آقازاده در ادامه با اشاره به اقدامات خوب قوه قضائیه در مبارزه با فساد، افزود: یکی از مهم‌ترین مطالبات مردمی برخورد قاطع با مفسدان است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در برخی دستگاه‌ها شاهد بی توجهی و کم کاری مسئولان در راستای خدمت رسانی به مردم هستیم، گفت: مسئولان با عملکرد قاطع خود باید راه بروز فساد حتی برای یک کارمند جز را مسدود کنند.

نماینده رشت در مجلس با اشاره به ظرفیت‌های خوب استان گیلان و ضرورت بهره گیری از پتانسیل‌های موجود برای توسعه، افزود: کشاورزی، گردشگری و صنعت ظرفیت‌های گیلان است که باید از آن برای رفع بیکاری و توسعه و پیشرفت استان استفاده شود.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه به تولید محصولات استراتژیک در استان گیلان، اظهار کرد: تغییر کاربری اراضی در سال‌های اخیر بلای جان کشاورزان شده و باید قاطعانه جلوی به تاراج رفتن ثروت استان گیلان را بگیریم.

آقازاده با اشاره به عقب ماندگی‌های بخش صنعت استان گیلان، افزود: این عقب ماندگی به واسطه مدیریت غلط بوده است متأسفانه امروز تنها ۳۰ درصد ظرفیت صنعتی استان فعال است.

وی وجود نگاه سنتی در حوزه مدیریت را از مهم‌ترین عوامل مشکلات حوزه صنعت عنوان کرد و گفت: متأسفانه تاکنون از ظرفیت‌ها و فرصت‌های این بخش به خوبی استفاده نشده است.

نماینده رشت در مجلس در ادامه با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار و نقش اصحاب رسانه در حوزه آگاهی بخشی به جامعه، تصریح کرد: اصحاب رسانه با آگاهی بخشی زمینه توسعه و پیشرفت استان را فراهم می‌کنند.

وی به برخی از مشکلات خبرنگاران اشاره کرد و ادامه داد: نبود امنیت شغلی و بیمه خبرنگاران مهم‌ترین مشکل اصحاب رسانه است که تاکنون اقدام اساسی در این زمینه انجام نشده است.

کد خبر 4992758

منبع: مهر

کلیدواژه: نشست خبری استان گیلان ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا روز خبرنگار عید سعید قربان گرگان قزوین شهرکرد ماه محرم ستاد ملی مقابله با کرونا کمک مومنانه بیرجند عید غدیر خم اصحاب رسانه استان گیلان مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۶۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام

 رضا محمدرحیمی رییس سازمان صمت ایلام در نشست هم اندیشی با منتخب مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نرخ سود بانکی، نرخ مالیات، عوارض گمرکی در استان ایلام با مناطق برخوردار هیچ تفاوتی ندارد و از طرفی هزینه زیرساخت‌ها مانند قیمت زمین، هزینه‌های انرژی، هزینه مواد اولیه و …نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است.

وی عنوان کرد: بنابراین برای اینکه بتوان سرمایه گذاران را جذب طرح‌های تولیدی در استان نمود بایستی در قوانین موجود بازنگری صورت گیرد و جذابیت‌های سرمایه گذاری از طریق بازنگری در قوانین موجود افزایش یابد.

محمدرحیمی گفت: پروژه‌های مهم صنعتی در شهرستان‌های جنوبی در حال اجرا هستند که سه پروژه مهم NGL، پتروشیمی دهلران و سیمان دهلران نیازمند پیگیری جدی برای رسیدن به بهره برداری هستنند.

رییس سازمان صمت استان ایلام بیان کرد: لازم است شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری وابسته به دولت برای مشارکت در پروژه‌های صنعتی استان به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به وضعیت موجود حوزه تولید و تجارت استان بیان کرد: تعداد ۴۹۵ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۳۰۰ هزار میلیارد ریال و ۱۰ هزار نفر اشتغال وجود دارد.

وی گفت: ۵۱۳ فقره جواز تاسیس در دست اجرا با سرمایه مورد نیاز ۷۷۰ هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۱۷ هزار نفر در دست اجرا می‌باشند که در صورت رسیدن به مرحله تولید می‌توان شاهد شکوفایی صنعت استان باشیم.

رضا محمدرحیمی ادامه داد: استان ایلام از نظر معادن فلزی که دارای ارزش افزوده بالا هستند فقیر است، اما در گروه کانی‌های غیر فلزی ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و به تبع آن صنایع معدنی مانند سیمان، گچ، آجر، سایر مصالح ساختمانی استان از کیفیت و رقابت پذیری بالایی برخوردار هستند.

محمدرحیمی بیان کرد: در حوزه بازار ۳۹ هزار پروانه صنفی موجود است که در قالب ۱۰۱ اتحادیه و ۱۰ اتاق اصناف فعالیت دارند که نقش مهمی در اشتغالزایی ایفا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان
  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان
  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران