Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرت الله ابک پنجشنبه شب در جلسه شورای مسکن شهرستان گناباد افزود: در طرح اقدام ملی مسکن در بخش‌های شهرهای با کمتر از صد هزار نفر و بیشتر از صد هزار نفر، بافتهای فرسوده و قراردادهای مشارکتی راه و شهرسازی به مسائل و مشکلات بخش زمین و مسکن توجه شده و اقدامات خوبی در دست انجام است.

وی ادامه داد: تعهد استان خراسان رضوی برای اجرای این طرح که از ۱۰ ماه گذشته شروع شده، احداث ۴۶ هزار واحد مسکونی است که از این میزان زمین ۳۰ هزار واحد تامین و اقدامات زیربنایی آنها انجام شد و ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای گلبهار و بینالود آماده واگذاری به متقاضیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: همچنین از چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در ۱۸ شهر کمتر از یکصد هزار نفر این استان که قرار است به بنیاد مسکن تحویل داده شود واگذاری سه هزار واحد نهایی شده و در بقیه شهرها باید بنیاد مسکن طرحهای شهری را آماده و به ادارات راه و شهرسازی اعلام کند.

وی با اشاره به استقبال از طرح اقدام ملی مسکن در بخش بافت فرسوده در خراسان رضوی و واگذاری وام با ۹ درصد کمتر از نرخ بانکی به متقاضیان از مسوولان ذیربط خواست افراد متقاضی دارای شرایط را به ادارات راه و شهرسازی معرفی کنند تا از مزایای برخورداری این طرح برخوردار شوند.

ابک با بیان اینکه در اجرای طرح اقدام ملی مسکن اداره کل راه و شهرسازی مکلف به تامین بسترهای لازم و تامین زمین مورد نیاز است، افزود: اولویت تامین زمین در همه شهرها در قالب این طرح زمین‌های دولتی است و یا از طریق تغییر کاربری ها و ظرفیت بخش خصوصی یا خرید زمین استفاده می شود و اگر هیچ کدام از این مسائل در منطقه ای امکان پذیر نباشد، زمین‌های محدوده شهری مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی طرحهای خود را به راه و شهرسازی استان ارایه داده و تعدادی زمین طی ۱۰ روز آینده در قالب قراردادی به این بنیاد واگذار می‌شود تا در قالب قرارداد ساخت گروه‌های سه تا ۱۰ نفره زمین را به متقاضیان بر اساس شرایط لازم واگذار کند.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در شهرهای کوچک زمین به صورت رایگان با قرارداد ۹۹ ساله به متقاضیان دارای شرایط به خصوص افراد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی واگذار می‌شود و بقیه متقاضیان باید ۴۰۰ میلیون ریال سهم آورده داشته باشند و تخفیف ۵۰ درصدی در عوارض شهرداری و نظام مهندسی و تسهیلات یک میلیارد ریالی برای ساخت مسکن از دیگر مزایای اجرای آن است.

وی افزود: صاحبان مسکن مهر که نسبت به خرید قدرالسهم خود اقدام کنند مسکن آنان از قالب مسکن مهر خارج و به صورت اعیانی تبدیل می‌شود و عواید ناشی از این اقدام صرف تکمیل زیرساختهای مسکن مهر می‌گردد.

ابک با اشاره به تایید ۳۰۴ نفر از متقاضیان در شهرستانهای گناباد و بجستان در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ادامه داد: در صورت وجود متقاضی بیشتر این ثبت نام ادامه می‌یابد.

فرماندار گناباد هم با اشاره به مشکلات متعدد در بخش راه و شهرسازی و مسکن در این شهرستان خواستار توجه بیشتر مسوولان ذیربط به بررسی و رفع آنها شد.

حامد قربانی توسعه کیفی و ارتقای جاده گناباد به فردوس را با توجه به ظرفیتهای گردشگری دو شهر و افزایش حجم تردد در این جاده مهم دانست و گفت: جاده‌ها از بسترهای توسعه و رونق اقتصادی به شمار می‌روند و باید با رفع موانع و مشکلات موجود از این ظرفیتها در مسیر رونق اقتصادی بهره گرفت.

وی افزود: در شهرهای کوچک مانند گناباد باید متقاضیان مسکن در قالب طرحهایی مانند اقدام ملی مسکن بیشتر مورد حمایت قرار بگیرند.

فرماندار گناباد ادامه داد: جاده دو بانده گناباد به خضری نیز با اعتبار یک هزار میلیارد ریال در دست اجراست.

حسین ابراهیمی کردیانی فرماندار بجستان نیز خواستار سرعت بخشی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن و واگذاری اراضی و تعیین تکلیف متقاضیان شهرستان در اجرای این طرح شد.

از مصوبه های این جلسه می‌توان به نهایی شدن قطعات زمین‌های مورد نیاز طرح ملی مسکن، پیگیری مشکل واگذاری اراضی تعدادی از مالکین شهرهای یونسی و بجستان، طرح جاده یونسی به کاشمر، پیگیری طرح دو بانده شدن جاده بجستان _ بردسکن و گناباد - بجستان و لزوم تعیین تکلیف املاک راه و شهرسازی در شهرک فرهنگیان اشاره کرد.

شهرستان‌های گناباد و بجستان در ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد واقع است.

برچسب‌ها طرح اقدام ملی مسکن گناباد مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن گناباد مسکن طرح اقدام ملی مسکن گناباد مسکن طرح اقدام ملی مسکن راه و شهرسازی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۶۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان می‌گوید: ۹ هزار واحد قابل افتتاح در قالب طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال وجود دارد.

یوسف زاده در حاشیه جلسه شورای مسکن استان گفت: در این شورا سهمیه بانک‌های عامل استان در طرح‌های نهضت ملی مسکن شهر‌های جدید مشخص شد و در شهرستان‌های خمین، محلات، مامونیه و ساوه زمین‌هایی که در فرآیند کمیسیون ماده ۵ قرار گرفته بودند تعیین تکلیف شد.

او افزود: درباره طرح ۸ هزار و ۱۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در اراک هم مصوباتی برای تسهیل دریافت تسهیلات متقاضیان و استفاده از ظرفیت‌های شورای مسکن برای سرعت گرفتن این طرح به تصویب رسید.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: در شهر جدید امیرکبیر هم کار قرعه کشی ۹۰۰ متقاضی به پایان رسیده و در روز‌های آینده در قالب جشن جوانی جمعیت قرارداد‌ها منعقد می‌شود.

یوسف زاده افزود: در این جلسه همچنین مدیر کل تعزیرات حکومتی استان عملکردی از گشت‌های مشترک بازرسی مشاوران املاک و نظارت بر بازار مسکن ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد