Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

این باران شهاب سنگ، که بارش شهابی «بَرساوُشی» خوانده می شود، یکی از مهم‌ترین بارش‌های شهابی سالیانه است. این بارش شهابی از توده ذرات برجای‌مانده از دنباله‌دار «سوئیفت‌تاتل» به وجود می‌آید و معمولاً از ۱۷ ژوئیه تا ۲۴ اوت فعال است که بازه زمانی بلندی برای بارش شهابی به‌شمار می‌آید.

زمانی که این شهاب سنگ ها به اتمسفر فوقانی زمین برخورد می کنند، حرارت ناشی از این برخورد به مدت چند ثانیه دنباله ای گرم و نورانی به جای می گذارد که به وسیله چشم غیرمسلح نیز قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش بینی می شود اوج بارش شهاب سنگی امسال در ۱۱ و ۱۲ اوت ( ۲۰ و۲۱ مرداد) رخ می‌دهد. به این معنی که بیشترین شهاب سنگ را می‌توان در ارتفاعات و نزدیک به قله‌ها تماشا کرد.

دانشمندان برآورد می کنند در بارش شهابی امسال درهر ساعت حدودا ۱۰۰ شهاب‌سنگ در آسمان دیده شوند. در این زمان کره ماه به شکل نیمه در آسمان مشخص خواهد بود و هر چند نور حاصل از آن مانع از مشاهده شماری از شهاب سنگ‌ها می شود، با این حال بخش اعظم آن‌ها با چشم قابل مشاهده خواهند بود.

چگونه بارش شهابی را تماشا کنیم؟

برای تماشای این پدیده نیازی به تلسکوپ و دوربین ندارید. بهترین زمان برای تماشای بارش شهابی ساعت ۱۱ شب به بعد است. شهاب سنگ هایی که نور ضعیف تری دارند در بیرون از شهرها و در فقدان نور لامپ ها قابل رویت خواهند بود.

بهترین جهت تماشا، انتخاب قسمت تاریک تر آسمان و شاید نگاه مسقیم به بالای سرتان است.

از نورهای شدید نزدیک خود دور شوید، اگر فضا و مکان اجازه داد دراز بکشید، به آسمان خیره شوید و اجازه دهید تا چشمانتان بمدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به تاریکی عادت کند.

اگر به عکاسی دیجیتال از اجرام آسمانی هم علاقمندید، فرصت را غنیمت شمارید. بر دوربین عکاسی خود لنز واید را سوار و آن را بر روی سه پایه ای قرار دهید. در تنظیم حساسیت دوربین به نور، ISO مربوط به عکاسی در تاریکی را انتخاب کنید و شاتر را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه و در جاهای تاریکتر بیشتر از این زمان نگه دارید. با کمی شانس شاید بتوانید یک یا دو شهاب سنگ را به تصویر بکشید.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بارش شهاب سنگی بارش شهابی بارش شهاب شهاب سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۷۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان

علی نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس الگوهای هواشناسی، تا عصر امروز با تداوم فعالیت سامانه بارشی، آسمان استان ابری همراه با کاهش دما و به تناوب بارش باران و در برخی نقاط پدیده مه مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه بارش برف در قلل مرتفع استان پیش بینی می‌شود، افزود: از ظهر امروز چهارشنبه فعالیت سامانه کاسته می‌شود و به تدریج از عصر کاهش ابر و پدیده مورد انتظار است.

کارشناس هوا شناسی استان گلستان گفت: تا اواسط هفته آینده جو استان پایدار و روند دما افزایشی خواهد بود.

وی دمای حداقل صبح امروز گرگان را ۱۵ درجه اعلام کرد و افزود: پیش بینی می‌شود حداکثر دمای امروز گرگان به ۱۸ درجه برسد.

کد خبر 6087266

دیگر خبرها

  • شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • شمارش معکوس معرفی بهترین فوتبالیست جهان!
  • شمارش معکوس برای آغاز ماموریت فضایی سرنشین‌دار چین
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • مهار تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان یزد/ شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین آزادراه شهید شوشتری
  • پیش‌بینی وضعیت بارندگی در تهران
  • بارش شهابی -Puppid 2024π را از دست ندهید